Dacia propune TVA zero la achizitia de masini noi. Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia: Programul Prima Masina nu da rezultate

T.d. | 21.05.2015

Pe aceeași temă

Automobile Dacia propune TVA zero pentru achizitia de masini noi. Propunerea fiscala, sustine vicepresedintele Dacia, are potentialul de a creste vanzarile, in conditiile in care programele guvernamentale din segmentul auto – “Rabla” si “Prima Masina” – nu aduc un plus consistent la vanzari.

Dupa ce luna trecuta avertiza ca lipsa unei autostrazi de la Pitesti la Sibiu ar putea duce la mutarea productiei de la uzina din Mioveni, Dacia vine acum cu o propunere fiscala despre care spune ca ar putea ajuta la revigorarea vanzarilor.

Potrivit vicepresedintelui Dacia, Constantin Stroe, scutirea de TVA pentru vanzarile de masini noi ar insemna un plus nu doar pentru cumparatori, ci si pentru buget, in ciuda faptului ca initial incasarile ar fi mai mici.

Propune-ti, domnule, sa vinzi 50.000 de masini noi, fara TVA. Inseamna niste locuri de munca stabile, care inseamna taxe, impozite, o serie de alte contributii”, a explicat Stroe pentru Digi24.

Argumentul vicelui Dacia a fost intampinat, insa, cu reticenta de oficialii ministerului de Finante.

Sigur ca primul raspuns al ministerului, apoi domnule, noi vom avea o gaura de TVA inmultit cu numarul de masini”, a continuat oficialul Dacia.

In ce priveste programele guvernamentale din segmentul auto, Constantin Stroe sustine ca acestea nu functioneaza la capacitate optima.

Sunt si eu unul dintre participantii la asa-zisul program <<Prima Masina>>. Nu da rezultate. Finalmente a iesit un program care te obliga pe tine, potential comparator, la ridicarea unor bariere birocratice uluitoare”, a argumentat vicepresedintele Dacia.

Acum o luna de zile, oficialii Dacia criticau lipsa unei autostrazi intre Sibiu si Pitesti si avertizau ca daca pana in 2020 tronsonul de autostrada nu va fi construit, atunci vor lua in calcul mutarea productiei de la Mioveni in Maroc.
 

Autostrada Sibiu-Pitesti

Unul dintre subiectele de interes major pentru Dacia este proiectul autostrazii care ar urma sa lege Pitestiul de Sibiu. Din punctul sau de vedere, presedintele Automobile Dacia, Nicolas Maure, considera buna decizia privind constructia unei autostrazi si nu un drum expres intre cele doua orase romanesti.

In primul rand sunt bani la dispozitie pentru autostrazi, atat la bugetul de stat, cat si fondurile europene. Intrebarea e cum sa va concetrati pe proiecte si cum sa le puteti pune in practica intr-un interval de timp rezonabil. Am revenit in Romania in ianuarie 2014, am dezbatut cu autoritatile, cu Ioan Rus si credem ca decizia de a face autostrada, si nu drum expres, intre Sibiu si Pitesti este cea buna fiindca e vorba de Coridorul IV catre Ungaria”, a spus Maure.

Potrivit sefului Automobile Dacia, infrastructura deficitara implica un cost suplimentar de 30 euro/masina, fapt pe care Dacia sustine ca “inca” il poate gestiona. Ce se va intampla, insa, cand nu o va mai face? Nicolas Maure vorbeste despre “ unele decizii”, avansand ca data-limita anul 2020.

E o chestiune care va fi legata de alocarea unor proiecte noi care s-ar putea intampla inainte de 2020, dar si dupa. Cred ca pana in 2020 ne vom descurca, dar daca nici dupa 2020 nu e gata sectiunea, cred ca trebuie sa luam unele decizii. Nimeni la Renault-Nissan nu va intelege dupa 2020 cum de nu exista un sistem minim de autostrazi in Romania”, a punctat oficialul Dacia.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2020 Revista 22