Pe aceeași temă
Principalele trei societăţi de cale ferată, anume CFR SA, CFR Marfă şi CFR Călători, au datorii care depăşesc 2% din PIB. Sumele pe care cele trei societăţi trebuie să le plătească clienţilor şi statului depăşesc deficitul bugetar de anul viitor, respectiv 1,9%, scrie Romania libera.
Aceste datorii sunt mai mult decât dublul cifrei de afaceri însumate a celor trei companii. Pierderile celor trei societăţi erau şi ele la finele anului trecut de 1,9 miliarde lei, pierderi acoperite din bani publici.
CFR Marfă şi CFR Călători , conduse de manageri politici, au fost victime ale tunurilor date pe bani publici si au clacat sub presiunea concurenţială a operatorilor feroviari privaţi, de marfă sau călători, majoritatea conduşi de foşti manageri de la stat.
Cei 20 de operatori privaţi de marfă au ajuns să deţină, în doar 10 ani de la apariţia lor, o cotă de piaţă de 40%. Cât priveşte operatorii privaţi de transport de călători, dezvoltarea acestora a fost ajutată şi de subvenţiile primite de la stat, nemeritat de mari, spun unii specialişti din transporturile feroviare.