Pe aceeași temă
Controversa globala privind falsificarea testelor de emisii si consum la autoturismele producatorului german afecteaza si piata auto din Romania. Peste 100.000 de masini ale concenrnului Volkswagen (Audi, Skota, Seat) sunt vizate de suspiciuni, a spus joi ministrul Transporturilor.
Dintre acestea, 56.000 erau masini noi la data inmatricularii, iar alte 49.000 erau uzate, a aratat Iulian Matache, citat de Hot News.
Anuntul privind decizia luata de RAR de a nu mai elibera carti de identitate pentru masinile VW a fost facut, miercuri seara, de presedintele Senatului.
„Astăzi (miercuri – n.r.) am avut o discuție cu cei doi miniștri care sunt direct responsabili de domeniu, ministrul mediului pentru partea de poluare şi ministrul transporturilor. Ministrul transporturilor m-a informat că deja RAR nu mai eliberează cărțile de identitate pentru mașinile care ar urma să fie vândute și care sunt în stoc”, a spus Tariceanu la Digi 24.
De altfel, acelasi Calin Popescu Tariceanu acuza ieri faptul ca Volkswagen a inselat statul roman in scandalul Dieselgate.
Ministerul Mediului a infiintat, saptamana trecuta, un grup de lucru, in contextul scandalului privind falsificarea datelor tehnice ale masinilor concernului Volkswagen.
In context, presedintele Senatului cere o ancheta si decizii rapide, deoarece statul roman a fost inselat in aceasta afacere si consecinte trebuie sa existe.
Aici, Tariceanu s-a referit la urmari cu privire la taxele de mediu si poluarea auto, seful Senatului anuntand ca invita la discutii pe aceasta tema mai multi reprezentanti din ministere, dar si de la Protectia Consumatorului pentru a gasi o solutie.
"Unele state au luat masuri provizorii, au anuntat masuri penalizatoare, dar si firma Volkswagen a recunoscut ca a inselat autoritatile si consumatorii si intentioneaza sa recheme pana la 11 milioane de masini pentru remedierea acestei situatii, dar nu se stie cum se va face remedierea", a spus seful Senatului
Scandalul trucarii testelor de emisii a pornit din Statele Unite si s-a extins in toata lumea, Volkswagen fiind unul dintre producatorii auto de top. Insa toata aceasta poveste risca sa coste concernul german miliarde de euro, asta in timp ce capete de la nivel inalt au inceput sa cada, iar discutia e departe de final.