Facilități fiscale: Amânarea plății chiriei și utilităților pentru firme, fără popriri de la ANAF

Laurentiu Gheorghe | 19.03.2020

Ministerul Finanțelor a publicat măsurile fiscal-bugetare venite în sprijinul economiei și a companiilor afectate de starea de urgență cauzată de pandemia cu coronavirus, aprobate în ședința de guvern.

Pe aceeași temă

Totodata, si Ministerul Fondurilor Europene a publicat masurile concrete de sprijin pentru sanatate si economie din fonduri europene, luate in sedinta Executivului.

Sinteza principalelor masuri luate de MFP:

  • Va implementa un program multianual de sprijinire a IMM-urilor pentru diminuarea, prin garantarea unor credite, subventionarea dobanzilor pentru aceste finantari, facilitati pentru societatile care intampina dificultati financiare, prorogarea termenelor de depunere a cererilor de restructurare a obligatiilor bugetare si a termenelor de plata a impozitelor locale datorate de populatie.

  • Va garanta pana la 80% din valoarea finantarilor acordate IMM. Pentru microintreprinderi sau intreprinderi mici, statul va acorda garantii pentru credite/linii de credit pentru finantarea capitalului de lucru, exclusiv dobanzile, comisioanele si speze bancare aferente creditului garantat de stat in procent de maximum 90%.

  • Guvernul a decis sa se suspende sau sa nu inceapa masurile de executare silita prin poprire a persoanelor fizice.

  • Pe durata starii de urgenta, intreprinderile mici si mijlocii care detin certificatul de situatie de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri beneficiaza de amanarea la plata pentru serviciile de utilitati - electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si de internet, precum si de amanarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare.

  • Prorogarea termenului de plata pentru impozitul pe cladiri, impozitul pe teren, respectiv impozitul pe mijloacele de transport de la 31 martie 2020 la 30 iunie 2020.

  • Ministerul Finantelor Publice acorda un imprumut in valoare de 1,15 miliarde lei Companiei Nationale UNIFARM S.A., pe o perioada de 6 luni, pentru achizitia materialelor si echipamentelor sanitare necesare.

In ce priveste Ministerul Fondurilor Europene, acesta anunta ca pentru plata angajatilor aflati in somaj tehnic deconteaza 300 de milioane de euro, echivalentul a aproximativ 620.000 de salarii.

„Vor fi sustinute astfel firmele din sectoarele economice care intampina dificultati precum turism, transporturi sau alimentatie publica si import-export. Fondurile europene vor fi accesate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) din subordinea Ministerului Muncii, urmand ca aceasta institutie sa ofere sprijinul financiar angajatilor care intra in somaj tehnic", se arată în comunicatul transmis de Ministerul Fiananțelor.

Astfel, pentru sanatate sunt alocate 350 de milioane de euro, necesare serviciilor medicale, inclusiv achizitionarii de teste pentru depistarea COVID-19, dar si echipamentelor de protectie si aparaturii de ventilare mecanica.

„Cheltuielile cu hrana alocate populatiei aflate in carantina timp de 14 zile se ridica la 30 milioane de euro, ceea ce inseamna aproximativ 335.000 de persoane", mai precizeaza ministerul.

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Bolos anunta ca 682 de milioane de euro vor fi alocate IGSU.

„Suplimentar, echipa dedicata implementarii acestor masuri constituita in Ministerul Fondurilor Europene depune toate eforturile pentru urgentarea aprobarii pana la sfarsitul lunii martie a proiectelor depuse de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta. Alte 682 de milioane de euro, cea mai mare finantare primita pana in prezent de IGSU, vor fi alocate masurilor de combatere a raspandirii virusului COVID-19", asigura ministrul, citat in comunicat.

In plus, ministerul a cerut Comisiei Europene "adoptarea de urgenta a unui pachet integrat de masuri care va permite sprijinirea economiei, in special in perioada ce va urma dupa deblocarea starii actuale de urgenta".

„Se are in vedere flexibilizarea conditiilor de modificare a programelor operationale in vederea sprijinirii implementarii eficiente a programelor, precum si pentru evitarea riscului de dezangajare ce poate apare in aceasta perioada.

De asemenea, se are in vedere mutarea justificarii sumelor prefinantate la sfarsitul perioadei de implementare a proiectelor, dar si alte masuri necesare asigurarii capitalului de lucru, ridicand pe cat posibil presiunea de pe bugetul de stat", conchide documentul citat.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2021 Revista 22