Pe aceeași temă
„Avem varianta finală pentru autostrada 7 Paşcani-Suceava – Siret”, a anunțat premierul Florin Cîțu vineri, la Suceava. Pentru proiectul în cauza, de fapt, abia ce a fost finalizată o primă etapă de analiză în urma căreia pentru secțiunea Suceava - Siret au rămas „în cursă” două variante de traseu. Cîțu spune că șoseaua de mare viteză va fi autostradă, și nu drum expres. „Vom avea indicatori economici care vor arăta că trebuie să fie autostradă”, asta deși o astfel de decizie trebuie făcută în cadrul contractului conform unui studiu de trafic, studiu ce nu a fost finalizat deocamdată.
„Le-am cerut şi consultanţilor, până la finalul anului vom avea şi studii de fezabilitate pentru această porţiune (n.r. Pașcani - Suceava - Siret). Vom avea indicatori economici care vor arăta că trebuie să fie autostradă, asta a fost discuţia. Înţeleg de la consultanţi că se va trece de la drumul expres la autostradă pentru Paşcani-Siret. Şi finanţarea de a merge pe fonduri europene pentru această porţiune. Prima parte, până la Paşcani sunte în PNRR, pe fonduri europene. Eu zic că vestea cea mai bună este că avem varianta finală, avem studiul de fezabilitate până la finalul anului şi voi avea şi indicatorii tehnico-ecnomici care să transforme drumul expres în autostrada”, a spus Cîțu.
Întrebat când va fi finalizată A7, prim-ministrul a răspuns: „Până în 2026 va fi gata autostrada. Paşcani-Siret vă spun că o să fie mai repede. Vă spun că este mai uşor. Paşcani-Siret pare să fie mai uşor de construit”.
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei.
Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud - „Coloana vertebrală” a Moldovei - și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.
Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.