Fostul director al CNAIR, Narcis Neaga, scăpat basma curată de la DNA, numit în CA

Redactia | 02.03.2018

Narcis Neaga a fost numit joi membru în Consiliul de Administrație al CNAIR, cu toate că așa că cum spune Asociația Pro Infrastructura, perioada în care a condus compania a fost „cea mai nocivă pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România în ultimii ani”. Narcis Neaga a fost director general al CNAIR în perioada 2012 – 2015.

Pe aceeași temă

 

Fostul director al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNIR), Narcis Neaga, a scăpat de acuzația de abuz în serviciu, în legătură cu deficiențele de construcție la autostrada Sibiu-Orăștie, dosarul DNA fiind clasat pentru că nu ar fi încălcat legislația primară, conform deciziei CCR.

 

În perioada mandatului său, lotul 3 al autostrăzii A 1 Orăștie-Sibiu a fost dat în exploatare „prin mușamalizarea sutelor de defecte tehnice, fapt care a dus la vestita demolare pe 200 de metri și închiderea circulației pentru un an, răstimp în care au murit mai bine de 10 de oameni pe drumul național paralel (DN1)!, se arată în comunicatul asociației Pro Infrastructura.

 

Alte acuzații la adresa fostului director CNAIR, constau în faptul că licitațiile pentru loturile 2,3 și 4 ale A1 Lugoj-Deva s-au făcut fără revizuirea acordului de mediu, fapt care a creat problema tunelurilor de pe lotul 2 (blocaj încă nerezolvat) și în plus, mai acuză Asoc Pro Infrastructura, au fost anulate aproape 20 de licitații pentru pregătirea unor proiecte de autostrăzi și drumuri expres.

 

Organizația mai spune că pentru proiectul A1 Sibiu-Pitești licitația pentru revizuirea studiului de fezabilitate s-a lansat la un preț derizoriu, ignorând avertismentele Comisiei Europene, fapt care a dus la rezilierea contractului în anul 2017.

 

"Ideile geniale ale dlui Neaga de a construi în concesiune (sau parteneriat public privat - PPP) Autostrada A0 Sud și Autostrada A12 Craiova-Pitești au tergiversat implementarea acestor investiții și s-a pierdut timp prețios fără să se avanseze deloc. Tot în timpul «erei» Neaga s-a ratat (pentru a treia oară) realizarea Autostrăzii A3 Comarnic-Brașov prin PPP, autoritățile fiind nevoite să rezilieze contractul semnat cu asocierea câștigătoare. Nu în ultimul rând, rezilierea defectuoasă a contractului cu Bechtel (în 2013) a dus la apariția proiectului separat pentru podul Gilău, un ciot de nici 800 de metri care a transformat lotul Gilau-Nădășelu în autostrada-muzeu și care va fi gata abia în toamna acestui an”, mai arată Asociația Pro Infrastructura.

 

Organizatia "dezaproba categoric" decizia ministrului Lucian Sova de a-i oferi lui Neaga un post in Consiliul de Administratie al CNAIR si isi exprima speranta ca ministrul "isi va reconsidera pozitia in cel mai scurt timp".

 

Narcis Neaga a fost demis de la conducerea CNAIR in decembrie 2015, ca urmare a unei inspectii a Corpului de control al Ministerului Transporturilor cu privire la unele nereguli depistate in constructia autostrazii Sibiu-Orastie.

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22