George Padure, fost primar la sectorul 1, candideaza cu un slogan pentru electrocasnice

Dora Vulcan | 16.04.2016

George Padure, fost primar al Sectorului 1 din perioada 1996-2000, va candida din nou ca independent pentru acelasi post.

SHARE 0

Pe aceeași temă

 

Sloganul sau de campanie, destinat in urma cu douazeci de ani promovarii produselor electrocasnice de la magazinul sau de pe Dorobanti, este acelasi: "Un pic mai bine pentru dumneavoastra”. 

 

Padure a ales sa se promoveze, la alegerile din 1996 pentru primaria sectorului 1, cu un slogan de campanie menit a-i ridica, totodata, vanzarile produselor de la magazinul sau din acelasi sector, al carui patron era, intr-o simbioza unica intre afaceri si politica; sloganul afacerii sale fiind "Un pic mai bine pentru dumneavoastra: Gepa Electrocenter",  care invada cu reclama posturile de radio si in campania electorala.

 

Asa a ajuns George Padure sa fie numit de presa "candidatul Gepa", asigurandu-si sustinerea electoratului din sectorul in care avea si magazinul de electrocasnice. Conferintele sale de presa afirmau o strategie unica in spatiul comunicarii de campanie de la acea vreme: jurnalistii primeau la finalul conferintei de presa cate o pungută cu un aparat de fotografiat de la magazinul sau iar jurnalistele primeau, in plus, si cate o pereche de dresuri marime unica; candidatul afirmandu-se extrem de ostil fata de acele reprezentante ale presei care refuzau "nevinovatul cadou".

 

In urma cu douzeci de ani, candidatura sa a fost inspirata si consiliata de Iosif Boda, care i-a fost consilier prezidential lui Ion Iliescu. Iosif Boda a intrat intr-un razboi de orgolii si de influenta asupra lui Ion Iliescu, cu Adrian Nastase - presedintele executiv de atunci al PDSR (actualul PSD), partid de guvernamant patronat de Ion Iliescu din care facea parte si Boda. In urma acestui conflict, Boda a conceput „scrisoarea celor cinci” cu care a provocat atat spargerea PDSR cat si crearea Aliantei pentru Romania (ApR).

 

Partidul, condus de Teodor Melescanu, a fost absorbit intre timp de PNL, odata cu membrii de frunte ai partidului si consilierul presedintelui ApR: Dan Mihalache, care, înainte de spargerea PDSR i-a fost consilier lui Adrian Nastase.

 

In interviurile acordate presei, Boda isi afirma sustinerea pentru Padure si aprecia ca sloganul sau de campanie este unul inspirat, considerandu-l foarte adecvat nevoii electoratului de "un pic mai bine", intr-o perioada in care acesta era naucit de promisiunile disproportionate fata de realitate ale celorlalti candidati. 

 

Padure va fi duminica dimineata in Parcul Herastrau, unde se va intalni cu locuitorii sectorului 1 pentru a le oferi  cate un ghiveci cu panselute: „Daruiesc aceste panselute nepretuite, cu gandul ca ele vor ramane o amintire a vremurilor in care coruptia paraliza administratia publica. In Sectorul 1 nu veti mai vedea panselute plantate pe domeniul public cu preturi exorbitante. Banii publici vor fi folositi exclusiv in interesul locuitorilor sectorului 1 si nu pentru partide", spune Padure, intr-un comunicat remis presei.

 

Dupa absolvirea liceului, Padure a urmat diverse scoli de meserii  (intre timp, titrat al Facultatii de Drept si Administratie Publica - Sinaia 1997 si al Colegiului National de Aparare – 2000). El si-a afirmat in campania electorala de acum 20 de ani convingerea ca „meseria este bratara de aur”.

 

Inainte de revolutia din 1989 a parasit tara si s-a stabilit la Anvers-Belgia, unde a si devenit directorul unei societati profilate pe comert cu produse electronice. In 1996 a deschis propria afacere, GEPA, cu acronime de la numele si prenumele sau.

 

Revolutia din Romania l-a gasit la Anvers, de unde a revenit in tara pentru a infiinta Gepa Electro Center - "Un pic mai bine pentru dumneavoastra".

 

 

Comentarii 0

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2025 Revista 22