George Padure, fost primar la sectorul 1, candideaza cu un slogan pentru electrocasnice

Dora Vulcan | 16.04.2016

George Padure, fost primar al Sectorului 1 din perioada 1996-2000, va candida din nou ca independent pentru acelasi post.

Pe aceeași temă

 

Sloganul sau de campanie, destinat in urma cu douazeci de ani promovarii produselor electrocasnice de la magazinul sau de pe Dorobanti, este acelasi: "Un pic mai bine pentru dumneavoastra”. 

 

Padure a ales sa se promoveze, la alegerile din 1996 pentru primaria sectorului 1, cu un slogan de campanie menit a-i ridica, totodata, vanzarile produselor de la magazinul sau din acelasi sector, al carui patron era, intr-o simbioza unica intre afaceri si politica; sloganul afacerii sale fiind "Un pic mai bine pentru dumneavoastra: Gepa Electrocenter",  care invada cu reclama posturile de radio si in campania electorala.

 

Asa a ajuns George Padure sa fie numit de presa "candidatul Gepa", asigurandu-si sustinerea electoratului din sectorul in care avea si magazinul de electrocasnice. Conferintele sale de presa afirmau o strategie unica in spatiul comunicarii de campanie de la acea vreme: jurnalistii primeau la finalul conferintei de presa cate o pungută cu un aparat de fotografiat de la magazinul sau iar jurnalistele primeau, in plus, si cate o pereche de dresuri marime unica; candidatul afirmandu-se extrem de ostil fata de acele reprezentante ale presei care refuzau "nevinovatul cadou".

 

In urma cu douzeci de ani, candidatura sa a fost inspirata si consiliata de Iosif Boda, care i-a fost consilier prezidential lui Ion Iliescu. Iosif Boda a intrat intr-un razboi de orgolii si de influenta asupra lui Ion Iliescu, cu Adrian Nastase - presedintele executiv de atunci al PDSR (actualul PSD), partid de guvernamant patronat de Ion Iliescu din care facea parte si Boda. In urma acestui conflict, Boda a conceput „scrisoarea celor cinci” cu care a provocat atat spargerea PDSR cat si crearea Aliantei pentru Romania (ApR).

 

Partidul, condus de Teodor Melescanu, a fost absorbit intre timp de PNL, odata cu membrii de frunte ai partidului si consilierul presedintelui ApR: Dan Mihalache, care, înainte de spargerea PDSR i-a fost consilier lui Adrian Nastase.

 

In interviurile acordate presei, Boda isi afirma sustinerea pentru Padure si aprecia ca sloganul sau de campanie este unul inspirat, considerandu-l foarte adecvat nevoii electoratului de "un pic mai bine", intr-o perioada in care acesta era naucit de promisiunile disproportionate fata de realitate ale celorlalti candidati. 

 

Padure va fi duminica dimineata in Parcul Herastrau, unde se va intalni cu locuitorii sectorului 1 pentru a le oferi  cate un ghiveci cu panselute: „Daruiesc aceste panselute nepretuite, cu gandul ca ele vor ramane o amintire a vremurilor in care coruptia paraliza administratia publica. In Sectorul 1 nu veti mai vedea panselute plantate pe domeniul public cu preturi exorbitante. Banii publici vor fi folositi exclusiv in interesul locuitorilor sectorului 1 si nu pentru partide", spune Padure, intr-un comunicat remis presei.

 

Dupa absolvirea liceului, Padure a urmat diverse scoli de meserii  (intre timp, titrat al Facultatii de Drept si Administratie Publica - Sinaia 1997 si al Colegiului National de Aparare – 2000). El si-a afirmat in campania electorala de acum 20 de ani convingerea ca „meseria este bratara de aur”.

 

Inainte de revolutia din 1989 a parasit tara si s-a stabilit la Anvers-Belgia, unde a si devenit directorul unei societati profilate pe comert cu produse electronice. In 1996 a deschis propria afacere, GEPA, cu acronime de la numele si prenumele sau.

 

Revolutia din Romania l-a gasit la Anvers, de unde a revenit in tara pentru a infiinta Gepa Electro Center - "Un pic mai bine pentru dumneavoastra".

 

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2021 Revista 22