Guvernul a demarat procedurile pentru achiziționarea aeronavei prezidențiale

Iulian Popescu | 05.02.2016

Guvernul, prin Ministerul Transporturilor, a demarat procedurile pentru cumpărarea unei aeronave pentru președintele Klaus Iohannis și delegațiile oficiale de rang înalt. Au fost numiți membrii comisiei care se ocupă de achiziție.

Pe aceeași temă

 

Executivul a aprobat componenţa unei comisii ce va fi condusă de ministerul Transporturilor care va începe imediat procedurile. Premierul Dacian Cioloş a numit noi membri în comisia care se ocupă de cumpărarea unui avion pentru transportul demnitarilor: ministrul Transporturilor, Dan Costescu - preşedinte, şeful Cancelariei premierului, Dan Tudorache - membru, directorul general interimar al RAAPPS, Marius Grăjdan - membru şi preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, Bogdan Puşcaş - membru.

 

Ministrul Transporturilor a declarat vineri că nu sunt prea multe alegeri de făcut, aceste aeronave având un anumit specific.

 

Noul avion destinat lui Klaus Iohannis va avea toate dotările necesare unei aeronave prezidențiale: mijloace de comunicare speciale, în așa fel încât șeful statului să poată comunica chiar și în timpul zborului, o mică cameră de dormit, un birou de lucru și un compartiment pentru delegația care îl însoțește pe acesta.

 

Traian Băsescu folosea aeronava prezidențială Boeingul 707, înmatriculată YR-ABB și botezată Carpați, cumpărată în timpul regimului comunist, în 1974, fiind folosită ca mijloc de transport al președintelui român până în 2010. Avea interdicţie de aterizare pe aeroporturile europene din cauza nivelului de zgomot care depăşea limitele admise în UE. Pentru zborurile preşedintelui, se obţinea însă o derogare.

 

Din 2010, Preşedinţia României a folosit un Airbus 310 închiriat de la Tarom, până în 2013, când a izbucnit un scandal între Traian Băsescu şi ministrul Transporturilor de atunci, Relu Fenechiu.

 

Fenechiu, aflat acum în închisoare din cauza dosarului Transformatorul, a prezentat la vremea respectivă un document prin care managerul TAROM, Christian Edouard Heinzmann, cerea Ministerului Transporturilor suportarea unor costuri de 22.689.000 de lei, adică aproximativ 5 milioane de euro pe an pentru aeronava VIP din care în 2012 s-ar fi recuperat doar 1.519.000. de lei.

 

Traian Băsescu a anunţat atunci că renunţă definitiv la zborurile cu Tarom.

 

Cioloș a plecat în Germania cu o cursă Air Țiriac

 

Premierul Dacian Cioloș a plecat la Berlin, pentru o întâlnire pe care a avut-o la începutul anului cu Angela Merkel, cu o cursă a companiei Air Tiriac, fiindca Romania nu are o aeronavă oficială, iar pe intervalul orar respectiv nu exist decât o cursă low-cost, însă legea nu-i permite, din motive de securitate, să circule cu astfel de curse.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2020 Revista 22