Pe aceeași temă
Consilierul premierului face de asemenea o recapitulare a acestui proiect:
"Am o veste foarte bună: astăzi se emit autorizațiile de construire pentru 26km din autostrada Sebeș-Turda, respectiv lotul 1 (pentru 14 din 17km) și lotul 3 (în întregime)!
O scurtă recapitulare a proiectului autostrăzii Sebeș-Turda. Lungimea este de 70km, conectează autostrăzile existente A1 Deva-Sibiu și A3 Cluj (Gilău) - Cîmpia Turzii. Drumul național (DN1) este unul dintre cele mai aglomerate din țară pe acea porțiune. La finalizarea autostrăzii, Clujul va fi legat de Sibiu și Deva pe autostradă. Ordinele de începere pentru aceste proiect au fost date în 20 mai 2014 pentru 41km (loturile 3 și 4) și în 2 decembrie 2014 pentru ceilalți 29km (loturile 1 și 2). Durata prevăzută era de 22 luni: 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor."
Drula arata ca, la preluarea guvernarii, cabinetul Ciolos a gasit acest proiect intr-o stare extrem de proasta: "Din păcate, am găsit și acest proiect în decembrie 2015 într-un punct foarte prost. Fără autorizații de construire, fără exproprieri suplimentare efectuate, fără scoaterea din circuitul agricol a terenurilor, iar pe unul din loturi nici măcar faza de proiectare (cea care trebuia să dureze 4 luni) nu era gata. Dar cea mai serioasă problemă era cea a lucrărilor executate fără autorizație de construire."
Consilierul a precizat ca lucrarile la aceasta autostrada au fost in cele din urma blocate pentru ca erau efectuate fara autorizatie, deoarece guvernul Ponta “in goana sa dupa capital politic” le-a permis constructorilor să înceapă lucrările spunand ca le va da autorizatia apoi, ceea ce nu s-a intamplat: "În goana după capital politic, guvernul Ponta “a dat liber” constructorilor să înceapă lucrările cu promisiunea că le va fi eliberată și autorizația ulterior. Autorizația n-a mai venit niciodată. Între timp s-au sesizat, firesc, și organele de control astfel că într-un final au sistat lucrările. La începutul anului 2016 proiectul era astfel într-o stare vecină cu dezastrul. Lucrările erau suspendate pe șantier, iar cele efectuate erau lăsate să se degradeze. Oamenii trimiși în șomaj. Risc de pierdere a fondurilor europene pentru lucrările deja efectuate (cîteva sute de milioane de lei). Și nicio perspectivă clară de a scoate proiectul la liman."
Catalin Drula mai arata ca, in ciuda situatiei mostenite de la guvernul anterior, situatia a fost in cele din urma deblocata: "Cu multe eforturi, mulți nervi tocați, cu o ordonanță de urgență care reglementează situația excepțională în care ne-a pus guvernul anterior, reușim astăzi în sfîrșit să deblocăm și să repunem pe roate acest proiect. Avem în sfîrșit autorizații de construire pe 3 loturi (lotul 1 - 14 din 17km, lotul 2 - complet, lotul 3 - complet) și în cîteva zile vom avea și pe lotul 4. Se pot în sfîrșit relua în plin (sau începe în cazul lotului 1) lucrările.
Chiar dacă inaugurarea acestei autostrăzi va fi făcută abia la anul, de guvernul următor, pentru mine e un moment de mare bucurie că în sfîrșit se vede clar drumul către terminarea acestui proiect. Politicienii cu panglicile, noi, oamenii normali, cu bucuria de a fi pus umărul la un proiect pentru țară."