Pe aceeași temă
Procesul a fost intentat de Primaria sectorului 1, iar decizia instantei poate fi atacata cu recurs. In acest moment, ridicarea masinilor parcate neregulamentar nu mai este posibila deoarece in luna mai 2015 Inalta Curte de Casatie si Justitie a stabilit ca aceasta activitate nu trebuie reglementata prin hotarari ale consiliilor locale, ci de Guvern sau Parlament, informeaza Hotnews.
"La solicitarea Primariei Sectorului 1, Curtea de Apel Bucuresti, prin sentinta civila nr.1173/07.04.2016, obliga Guvernul Romaniei sa adopte, in regim de urgenta, regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar. Astfel, instanta de judecata obliga Ministerul Afacerilor Interne ca, in termen de 30 de zile de la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti, sa elaboreze procedura de ridicare a masinilor oprite/stationate neregulamentar pe partea carosabila a drumurilor publice, asa cum este prevazuta la art. 64 si art. 97 alin 1 lit. d) si alin. 6 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului Romaniei nr. 195/2002 republicata. Totodata, Curtea de Apel Bucuresti obliga Guvernul Romaniei ca, in termen de 30 de zile de la comunicarea proiectului de reglementare intocmit de Ministerul Afacerilor Interne, sa adopte regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar pe partea carosabila. Hotararea Curtii de Apel Bucuresti nu este definitiva, aceasta putand fi atacata cu recurs in termen de 15 zile de la comunicare", se arata intr-un comunicat emis de Primaria sector 1.
Primaria Sectorului 1 va solicita, printr-o adresa, Guvernului Romaniei si ministerului de resort sa puna in aplicare hotararea Curtii de Apel si sa adopte regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar.
"Acest regulament trebuie adoptat in cel mai scurt timp posibil avand in vedere importanta sa pentru decongestionarea traficului si siguranta pietonilor. Incepand din data de 25 mai 2015, in Sectorul 1 nu se mai ridica masinile parcate neregulamentar. Decizia a fost luata de Primaria Sectorului 1 ca urmare a pronuntarii hotararii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, potrivit careia procedura de aplicare a masurii tehnico-administrative constand in ridicarea vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila nu poate fi reglementata prin hotarari ale consiliilor locale. Ca urmare a hotararii Inaltei Curti, Primaria Sectorului 1 a chemat in judecata Guvernul Romaniei si Ministerul Afacerilor Interne solicitand instantei de judecata sa oblige aceste institutii sa adopte regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar", spun reprezentantii institutiei.
In acest moment, ridicarea masinilor parcate neregulamentar nu mai este posibila deoarece in luna mai 2015 Inalta Curte de Casatie si Justitie a stabilit ca aceasta activitate nu trebuie reglementata prin hotarari ale consiliilor locale, ci de Guvern sau Parlament. Instanta a analizat aceasta situatie la cererea Avocatului Poporului. Astfel, primariile au ramas fara nicio parghie de a-i sanctiona pe soferii care parcheaza pe trotuar, pe trecerile de pietoni, pe linia de tramvai sau blocheaza traficul.
Acum, singura masura coercitiva ramasa este amenda data de politie, ce ii sanctioneaza pe soferi cu doua pana la cinci puncte penalizare si sume cuprinse intre 195 si 487 lei. Politistii spun insa de multe ori ca nu ii pot amenda pe soferi decat daca sunt la masina si nici nu pot pazi masina pana vine soferul.
In luna iunie 2015, Asociatia Municipiilor din Romania a cerut Guvernului sa adopte in procedura de urgenta regulamentul pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar. Acest lucru nu s-a intamplat nici pana acum.
In ultimele luni, traficul in Bucuresti a devenit de cosmar, una dintre cauze fiind masinile care stationeaza neregulamentar pe prima banda de circulatie, in anumite cazuri blocand chiar doua din trei benzi. Desi este an electoral si aceasta masura este una nepopulara, cel putin in prima instanta, problema trebuie rezolvata de urgenta.
S-a ajuns in situatia ca soferii sa parcheze chiar pe linia de tramvai si sa nu le poata face nimeni nimic. Parcarea pe trecerile de pietoni, in statiile mijloacelor de transport in comun si pe pistele de biciclete este ceva "normal".