Pe aceeași temă
Potrivit unei ordonante de urgenta spitalele au fost transferate exclusiv in administrarea autoritatilor publice locale proprietare ale imobilului, "fara a tine cont de culoarea politica a primarului sau a presedintelui consiliului judetean", a declarat ministrul Sanatatii.
Astfel un spital va avea maximum trei directori, masura care corecteaza modelul actual de administrare care permite chiar existenta a zece posturi de directori. Spitalele vor fi transferate autoritatilor locale in conditiile in care statul va plati arierateleacumulate pana la 31 martie 2010, in valoare de 673,9 milioane lei, a promis ministrul.
Totusi ministerul si va mentine in subordine un numar de 62 institute nationale, unitati sanitare de interes de national si spitale de urgenta importante la nivel regional.
In cazul celor 373 de spitale transeferate managerul spitalului va fi numit printr-un concurs organizat de consiliul de administratie, in care reprezentantii autoritatilor locale vor fi majoritari, si va fi obligat sa raporteze lunar executia bugetara.
Masura va reduce si fondul de salarii din bugetul unui spital transferat. "Am reglementat fara echivoc procentul de cheltuieli salariale din bugetul spitalului, care va fi de maxim 70%, inclusiv pentru spitalele care raman ale statului", a explicat ministrul Sanatatii.
Finantarea din banii bugetului de stat a achitionarii de echipamente intraspitalicesti va fi conditionata de existenta unei cofinantari din partea autoritatilor publice locale.
Aproximativ 60% dintre spitale au primit deja noile structuri organzatorice, iar pana la sfarsitul saptamanii va fi finalizata reducerea numarului de paturi din spitale, a mai precizat ministrul.