Pe aceeași temă
Drept urmare a fost exclusa din patronatul Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT), ca urmare a prejudiciilor create, a anuntat miercuri asociatia, conform de News.ro.
De asemenea, ANAT precizeaza ca va inainta "cat de curand" un proiect de act normativ pentru infiintarea unui fond privat de garantare.
"Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) a exclus agentia de turism Genius Travel, pentru prejudicii morale create asociatiei, potrivit statului ANAT, prejudicii de imagine create agentiilor de turism membre si nemembre, care functioneaza corect si isi respecta clientii, prejudicii materiale create turistilor care au cumparat vacante de la Genius Travel si nu le pot efectua", arata oficialii ANAT, conform HotNews.ro.
Acestia spun ca ANAT a cerut explicatii Genius Travel inca de vineri, 12 august, atunci cand mai multi turisti au contactat asociatia, in urma mesajului primit de la agentie, prin care isi anunta starea de insolventa.
"ANAT a indrumat turistii sa isi verifice rezervarile, chiar si dupa ce sambata agentia a declarat clientilor ei si asociatiei ca a depasit situatia critica de vineri. Plangerile au continuat si marti, cand Genius Travel a repetat anuntul referitor la deschiderea procedurii de insolventa, de data aceasta pe 19 august", mai spun oficialii ANAT.
"Situatia actuala indreptateste asociatia sa ceara inca o data revizuirea cadrului legal referitor la garantarea sumelor achitate de turisti", subliniaza reprezentantii ANAT.
Turistii care si-au cumparat pachetele de vacanta de la agentia Genius Travel au fost anuntati, printr-un email, vineri, ca firma urmeaza sa intre in insolventa, iar clientii nu mai pot pleca in concediu.
George Boruna, directorul general al Directiei Generale de Control si Autorizare din cadrul ANT, a explicat ca Genius Travel este o agentie detailista, iar limita despagubirii e de doar 10.000 de dolari.
"Genius Travel are asigurare facuta la Gerroma. In limita plafonului de decontare, care ar fi de 10.000 dolari, turistilor li se vor deconta banii de catre societatea de asigurare, daca Genius a intrat intr-adevar in insolventa", a declarat marti Boruna pentru News.ro.
Reprezentantul ANT spune ca turistii afectati trebuie sa se duca la agentie, iar daca aceasta nu le inapoiaza banii in 15 zile, atunci ei se pot adresa direct companiei de asigurari.