Interviu cu Vlad Ciuburciu: "Brandul Vascar a aparut firesc in industria carnii"

Redactia | 19.12.2020

Vlad Ciuburciu, Directorul General Vascar, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria carnii din Romania.

Pe aceeași temă

A vorbit in cadrul unui interviu despre tranzitia companiei de la perioada comunista la cea capitalista, odata cu intreaga tara, dar si despre evolutia fireasca din ultimii 30 de ani.

Infiintata in anul 1984, sub numele de Industria Carnii Vaslui, compania si-a schimbat numele, dupa Revolutie, in Vascar, a fost privatizata si au avut loc investitii importante. In prezent, notorietatea s-a extins de la nivel regional, in judetele din Moldova, la nivel national, dar si in afara tarii, in comunitatile de romani din UE.

Avand in vedere ca Vascar a aparut inainte de 1989, a existat vreun moment nevoia de a elimina eticheta de "companie comunista"? Sau perceptia oamenilor a fost intotdeauna pozitiva?

Vlad Ciuburciu: Nu am avut niciodata aceasta problema. Experienta indelungata, calitatea produselor, retetele autentice pe care le folosim si faptul ca producem atat mezeluri, cat si specialitati si conserve au reprezentat intotdeauna atuuri de partea noastra. Compania are o reputatie excelenta in randul celor care ne cunosc de multa vreme, in primul rand in zona Moldovei, insa in ultimii ani notorietatea noastra a crescut considerabil si la nivel national.

Care este povestea din spatele rebrandingului din 1991, cum a fost ales brandul, cum s-a ajuns de la Industria Carnii Vaslui la Vascar?

Ciuburciu: Vascar a fost un nume care a aparut firesc, din asocierea cuvantului "carne" cu "Vaslui", intrucat fabrica este cel mai important producator local. Mai mult decat atat, suntem printre putinele companii care produc atat mezeluri, semipreparate si carne fresh, cat si conserve. Majoritatea companiilor din aceasta industrie sunt specializate pe o singura categorie, insa noi producem inclusiv conserve, intrucat am pastrat sectia respectiva, deschisa in 1984, pe care am retehnologizat-o in anul 2006.

Care este sloganul Vascar?

Ciuburciu: Sloganul Vascar este "Suflet de bucatar". Sloganul Moldova in Bucate, cel de-al doilea brand al nostru, este "Moldova in Bucate invita Romania la o masa sanatoasa si gustoasa". Acest al doilea brand, lansat in 2013, include produse premium, multe dintre ele din ingrediente 100% naturale, fara E-uri, conservanti si aditivi alimentari.

Care este povestea site-ului VascarHD.ro? Produsele de pe acest site sunt disponibile astazi la livrare, in orasul Vaslui sau in alte zone?

Ciuburciu: Restaurantul VascarHD a aparut initial din nevoia de a oferi angajatilor o alternativa pentru un pranz sanatos si accesibil, in zona in care se afla fabrica noastra. Restaurantul a evoluat treptat, iar acum este mult mai mult decat atat, este o oaza de verdeata si liniste apreciata de locuitorii din Vaslui, atat pentru evenimente private ori corporate reusite, cat si pentru masa de pranz sau cina cu prietenii. Facem si livrari in orasul Vaslui, iar recent am lansat conceptul de "mancare la oala", gatita in portii mari si livrata acasa, pentru intreaga familie.

Vascar, in cifrele-cheie

21 - este numarul magazinelor proprii detinute de companie in regiunea Moldovei;

400 - este numarul aproximativ de angajati ai companiei cu sediul in Vaslui;

20,5 milioane de euro - este cifra de afaceri inregistrata la finalul anului 2019;

13% - este cresterea procentuala a cifrei de afaceri intre anii 2018 si 2019.

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2021 Revista 22