Isărescu,către bancheri:O etică a negocierilor,nu neapărat să îți tai clientul la beregată

E.b. | 25.10.2017

Onorabilitatea nu e un moft în activitatea bancară, ci o condiție esențială a activității de bancher și a funcționării piețelor ca să fie cât mai puțin reglementate.

Pe aceeași temă

 
 

Declaraţia aparţine lui  Mugur Isărescu, guvernatorul Băncii Naționale a României (BNR), în cadrul "Banking Compliance Summit", organizat de Institutul Bancar Român (IBR).

 

"Pe plan internațional tot mai mult se spune că 'good ethics is a good business', deci dacă ai comportament etic corect, și business-ul merge bine. Cred că au trecut ceva ani de când v-am spus despre acest reviriment al eticii în business. Bancherul trebuie să fie câinos, Lupul de pe Wall Street, știți filmele, și este un reviriment. V-am spus că nu mi se pare surprinzător pentru că tot ce se numește clasicism în economia politică, la englezi a pornit dintr-o societate cu comportamente aproape puritane. La Adam Smith etica era prezumată în orice activitate de business. Etica era prezumată în funcționarea piețelor și a mâinii invizibile. Asta e. Când Adam Smith vorbea despre faptul că dacă urmărești interesul celălalt, îți urmărești interesul tău, vorbea despre o anumită etică a negocierilor, nu neapărat să îți tai clientul la beregată", a spus Isărescu, citat de Agerpres..

 

El a amintit faptul că primele bănci moderne au apărut în Olanda puritană.

 

"Primele bănci moderne nu au apărut în Olanda? Olandă puritană, protestante. Normele eticii la baza banking-ului modern au fost prezumate. Onorabilitatea nu e un moft în activitatea bancară, ci o condiție esențială a activității de bancher și a funcționării piețelor ca să fie cât mai puțin reglementate", a mai arătat guvernatorul.

 

De asemenea, Isărescu a precizat că aceia care incită cel mai mult împotriva băncilor sunt chiar foști angajați sau colaboratori.

 

"Este o neghiobie să inciți populația împotriva băncilor. Așa e, dar nu uitați că cei care incită cei mai mult în prezent sunt foști salariați de-ai dumneavoastră, din bănci sau colaboratori. Că i-a supărat, că nu, nu mai contează. Nu puteți să tratați cu ușurință chestia asta. 'Băi, unul e frustrat, altul e ratat'. Trebuie să vă preocupe de ce penetrează foarte rapid media românească. E o temă pe care nu cred că trebuie să o neglijați", a explicat Isărescu. 

 

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2019 Revista 22