Pe aceeași temă
Clienții și agențiile de publicitate sunt îndemnați să denunțe contractele de publicitate încheiate cu posturile TV Antena 3 și România TV printr-o petiție online lansată sâmbătă, deoarece „din acești bani se finanțează propaganda, dezinformarea și discursul urii”.
În doar câteva ore, petiția a fost semnată de peste 2.000 de persoane, printre care se numără numeroase personalități publice, reprezentanți ai unor ONG-uri, jurnaliști, artiști și chiar publicitari, susține inițiatoarea petiției „Stop publicității pe televiziunile mincinoase”, Raluca Feher de la platforma de dezbateri Frontline Club Bucharest.
„Ro Petiția mai susține că „banii obținuți din contractele demânia TV și Antena 3 disipează informații false, denigratoare, de natură de a dezinforma și manipula în mod grav opinia publică”. publicitate finanțează campaniile de manipulare a opiniei publice, purtate în interesul unor indivizi corupți, mulți dintre ei cu condamnări penale, campanii care subminează statul de drept".
Aceeași petiție mai susține că "finanțarea acestor televiziuni înseamnă sponsorizarea discursului urii, atrăgând după sine distrugerea coeziunii sociale, emigrarea unui număr imens de români afectând astfel mediul economic și ducând, implicit, la pierderi pe care companiile pe care le reprezentați vor suferi".
Campania online a apărut după ce, în urma modificărilor la Codul de procedură penală, într-una din serile de proteste din Piața Victoriei au ajuns să fie citite cu voce tare brandurile care își fac publicitate pe posturile Antena 3 și România TV.
La începutul anului trecut, cu ocazia masivelor proteste populare împotriva nefericitei OUG 13, într-o mișcare fără precedent, mari clienți de publicitate au decis să-și scoată reclamele de pe cele două posturi, ca răspuns la modul partinic în care au prezentat acele proteste.
Anul trecut, în februarie, IQads s-a alăturat demersului și a publicat lista cu brandurile care s-au promovat la Antena3 și România TV zilnic, comparativ cu modul în care aceste televiziuni au prezentat evenimentele. Paginile pe care erau afișate listele au avut peste 100.000 de vizualizări.
Efectele s-au văzut în scăderea drastică a numărului de calupuri publicitare la cele două televiziuni, Antena 3 pierzând în acele zile opt din 10 cei mai mari clienți de publicitate, conform monitorizării efectuate de Pagina de media.
În condițiile situației dificile de la începutul anului, Antena 3 și România TV au încheiat anul trecut cu rezultate financiare mai slabe decât în anul anterior, deși, în ansamblu, piața de publicitate în general și cea de publicitate TV în special au crescut. Potrivit ultimei ediții a raportului Media Fact Book, realizat de agenția Initiative, publicitatea TV a crescut cu 14% anul trecut, scrie Hotnews.ro.
Or, Antena 3 a avut, potrivit bilanțului publicat de Ministerul Finanțelor, o cifra de afaceri de 13,9 milioane de euro și un profit de 338,4 mii euro. Dacă cifra de afaceri a scăzut ușor, profitul a scăzut cu peste 50% comparativ cu 2016. De notat, însă, că Antena TV Group - compania ce reunește celelalte posturi TV ale trustului Intact - a avut anul trecut afaceri cu câteva procente mai mari față de 2016, apropiindu-se de 70 de milioane de euro, profitul net rămânând publiaproape constant (6,3 milioane de euro în 2016, 6,2 milioane în 2017).
În același timp, Ridzone Computers, compania ce deține licența pentru România TV, a avut în 2017 o cifra de afaceri de 5,7 milioane de euro, față de aproape 8,4 milioane în 2016, precum și o pierdere netă de 1,95 milioane de euro, față de un profit net de peste 350.000 în anul anterior.