Ministerul Sănătății reclamă instigarea la TV la nerespectarea măsurilor de protecție sanitară

Laurentiu Gheorghe | 04.01.2021

Ministerul Sănătății a solicitat CNA să analizeze două cazuri în care la TV s-ar fi instigat populația să nu respecte măsurile de protecție sanitară pentru limitarea răspândirii SARS-CoV-2.

Pe aceeași temă

„Ministerul Sănătăţii a solicitat Consiliului Naţional al Audiovizualului analiza şi impunerea măsurilor necesare, în conformitate cu prevederile legislative, pentru două comunicări publice difuzate în sfera vizualului care instigă la încălcarea şi nerespectarea măsurilor de protecţie sanitară necesare pentru limitarea răspândirii noului coronavirus şi protejarea sănătăţii comunităţii”, se arată într-o informare a ministerului transmisă luni și citată de Agerpres.

Este vorba de reclama Centrului privat de testare „OK Medical”, care conform reclamației, „induce publicului, în special celui tânăr, ideea falsă că ai acces în spaţii aglomerate închise, de exemplu concerte, fără mască de protecţie şi respectarea distanţării sociale, doar pe baza efectuării unui test RT-PCR”.

Totodată, Ministerul Sănătăţii „dezaprobă” producţia care a fost promovată de Societatea Română de Televiziune în noaptea de Revelion, deoarece prin „discurs, mimică, mesajul transmis” ar instiga la nesupunere faţă de măsurile de protecţie luate de autorităţi.

„Ministerul Sănătăţii solicită păstrarea unei informări corecte şi bazate pe adevăr în interesul public şi îndeamnă la respectarea, în continuare, a tuturor măsurilor de protecţie şi igienă stabilite pentru limitarea infecţiei cu SARS-CoV-2”, se subliniază în comunicat.

Programul de Revelion de la TVR a fost criticat aspru de către Iulian Bulai deputat USR-PLUS, șeful Comisiei de cultură, arte și mijloace de informare în masă din Camera Deputaților, pentru același motiv: „Eu am fost printre primii care am criticat ce urma să se întâmple la TVR, prin prisma costurilor de producție, care din surse din TVR și anume mai mulți membri ai Consiliului de Administrație, producția respectivă a fost făcută către două firme private, dar a fost executată cu oamenii din TVR și cu resursele din TVR, ceea ce mi se pare absolut strigător la cer.

A fost un program care a subminat toată campania de protejare împotriva noului coronavirus și a subminat toate măsurile promovate în spațiul public de protejare a persoanelor și a făcut bășcălie despre absolut tot ce înseamnă măsuri de protecție, mască, distanțare socială, acțiuni care sunt menite să ne protejeze împotriva acestui dușman invizibil, noul coronavirus. Să fim foarte bine înțeleși, sunt pentru libertate de exprimare nemărginită, sunt pentru ca media să facă bășcălie de politicieni, să râdă de noi când greșim, dar ce s-a întâmplat la TVR în noaptea de Revelion a fost mai mult decât atât, a fost o răfuială personală între actorii respectivi și alți actori sociali sau politici din statul român ”, a spus deputatul USR-PLUS la RFI.

În replică, Doina Gradea, șefa TVR, i-a transmis printr-un comunicat oficial deputatului Bulai că îi este greu să creadă „că domnia sa nu știe ce înseamnă bășcălie dar dacă, totuși, îi scapă sensul, îi pot spune că bășcălia e una, satira e altceva”.

Aceasta spune însă că alegerea celor de la Vacanța Mare a fost una bună, și motivează cu cifrele de audiență și cu faptul că „presa, Facebook, mediul online, sunt efervescente pe marginea acestui subiect”. Cât despre ironizarea celor care respectă regulile COVID, care a stârnit revoltă în media și în online și autosesizarea CNA, Doina Gradea spune TVR a fost mereu alături de autorități în pandemie, „dar asta nu înseamnă că nu putem râde pe marginea acestui subiect”.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2022 Revista 22