Ministrul Cuc: în octombrie va fi pe SEAP tot tronsonul de autostradă Sibiu - Piteşti

I.g. | 14.08.2017

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, doreşte ca în luna octombrie să fie lansat pe SEAP tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti, în prezent fiind lansate doar secţiunile unu şi cinci, el spunând că este un pic dezamăgit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate.

Pe aceeași temă

 

Cuc a precizat că dacă aceasta nu se va încadra în termenul contractual va fi încheiată înţelegerea, spunând că există şi un plan de rezervă în cazul în care se va ajunge în această situaţie, scrie News.ro. Răzvan Cuc a declarat, luni, într-o conferinţă de presă susţinută în judeţul Constanţa, că doreşte ca până la finalul lunii octombrie să fie ridicate pe SEAP şi celelalte trei secţiuni din autostrada Sibiu - Piteşti, după ce secţiunile unu şi cinci au fost ridicate deja pe SEAP. 

 

“Autostrada Piteşti - Sibiu, secţiunile, capetele unu şi cinci, după cum ştiţi, au fost ridicate pe SEAP, proiectare şi execuţie. Urmează să ridicăm până la sfârşitul lunii octombrie şi celelalte porţiuni, doi, trei şi patru. Ce vreau să vă precizez, sunt un pic dezamăgit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate pentru Sibiu – Piteşti pentru că noi am prelungit termenul acestei firme, eu am găsit proiectul blocat în minister când am ajuns, s-a prelungit cu încă şase luni pentru a finaliza toate studiile de fezabilitate pentru cele cinci secţiuni, iar până în momentul de faţă ne-a adus secţiunile unu şi cinci, evident, pe care le-am şi lansat pe SEAP, şi secţiunea patru. Secţiunile doi şi trei urmează să le aducă. Dacă nu se vor încadra în termenul contractual încheiem contractul cu ei. Noi oricum avem un plan de rezervă”, a spus ministrul Transporturilor.

 

El a menţionat că dacă se va ajunge aici proiectul nu va fi pus în pericol şi va putea fi menţinut termenul ca în octombrie întreg tronsonul de autostradă Sibiu - Piteşti să fie pe SEAP. “Este un proiect foarte important pentru România şi nu va fi pus sub nici o formă în pericol. Dacă nu mai prelungim perioada în continuare pentru Piteşti – Sibiu, compania are deja planul pus la punct astfel încât să ne menţinem termenul şi în octombrie să avem lansat întreg tronsonul Sibiu – Piteşti pe SEAP. Este foarte important din punct de vedere economic şi în al doilea rând pentru absorbţia de fonduri europene.  Toată lumea vorbeşte de absorbţie, dar vedem că absorbţia în momentul de faţă se realizează doar prin proiectele fazate, vorbim despre Lugoj - Deva, Sebeş – Turda”, a afirmat Răzvan Cuc.

 

Ministrul a mai spus că pentru a continua absorţia fondurilor europene trebuie lansate proiectele, referindu-se aici nu doar la Sibiu-Piteşti, ci şi la Centura Sud a Bucureştiului. “Pentru a asigura absorbţia de fonduri europene, evident trebuie lansate proiectele, şi aici Sibiu – Piteşti este unul dintre ele, Centura Sud, la profil de autostradă. Vorbim practic de veriga lipsă din coridorul patru, pentru că nu putem să închidem coridorul patru prin centura existentă care este suprasaturată. Chiar dacă şi acolo am deblocat proiectele de decongestionare la Domneşti, Popeşti, Berceni şi extindere pe anumite porţiuni la patru benzi, dar centura nouă, la profil de autostradă, este necesară, este lansată, e vorba de 51 de kilometri de drum la profil de autostradă. Valoarea este undeva la 500 de milioane de euro”, a explicat ministrul.

 

El spune că a avertizat firmele care vor participa la licitaţie să nu mai facă contestaţii, blocând astfel ritmul de implementare a proiectelor. “Tot ce sper, şi am transmis foarte serios avertismentul acesta către toate firmele care participă, este să nu mai facă contestaţii. Au termen undeva la trei luni de zile pentru depunerea ofertelor. Au fost scoase la licitaţie la începutul lunii iulie, deci au termen trei luni de zile să se pregătească. Nu vreau să mai văd contestaţii inutile pentru că nu fac decât să blocheze şi să stopeze ritmul normal de implementare a proiectelor”, a explicat Răzvan Cuc.  

 

El s-a mai referit şi la faptul că un proiect nu poate fi încheiat dacă are probleme de calitate, iar pentru acest lucru un ministru trebuie să meargă pe teren să vadă despre ce e vorba. “Nu poţi să finalizezi un proiect dacă are probleme de calitate. Dar pentru asta trebuie să te duci şi pe şantier, trebuie să te duci la faţa locului şi să vezi cu ochii tăi despre ce e vorba. Nu stai în birou ca ministru şi aştepţi să-ţi vină o cohortă întreagă de consilieri sau de directori şi să-ţi spună, ca pe vremea lui Ceauşescu «totul este bine şi frumos!»”, a menţionat Răzvan Cuc.

 

El a spus că a avut un eveniment neplăcut la preluarea mandatului, când anumiţi directori din minister i-au dat asigurări că lotul doi din autostrada Lugoj - Deva este în regulă şi poate fi dat în folosinţă, dar lucrurile nu erau chiar aşa. “Am avut, din păcate, un eveniment neplăcut la preluarea mandatului. În luna februarie trebuie să dăm în folosinţă 15 kilometri din tronsonul Lugoj - Deva, lotul doi. Directorii de la acea vreme, pentru că nu mai sunt în funcţie acum, spuneau că totul este ok şi putem să-i deschidem, iar când m-am dus acolo nu era chiar aşa cum îmi spuneau, ei vorbind din birou cu constructorul şi consultantul, care îi asigurau că toate lucrurile sunt bune. Dacă fiecare director înţelege că are un loc de muncă în care trebuie să-şi bea cafeaua, să aibă maşină şi secretară şi să stea bine-mersi la birou, înseamnă că au înţeles greşit. Pleacă acasă şi aducem alţi oameni care au chef de muncă şi vor să facă ceea ce trebuie pentru ţară şi pentru sumele cu care sunt plătiţi”, a afirmat ministrul Transporturilor. El a făcut, luni, o vizită în Portul Midia, din judeţul Constanţa, pentru a vedea stadiul lucrărilor de la dragajul de întreţinere.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22