Ministrul Dan Costescu: ”Sunt spaima șantierelor”

Silvia Simion | 18.12.2015

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spune că va face controale periodice pe şantierele autostrăzilor, pentru a verifica fiecare etapă de construcţie, şi se declară "spaima şantierelor".

Pe aceeași temă

 

 

 

Ministrul vorbește, într-un interviu Mediafax, şi despre problemele de la CFR Marfă, TAROM şi CNADNR.  Întrebat câţi kilometri de autostradă vor fi daţi în folosinţă anul viitor, ministrul a răspuns că nu agreează să promită kilometri de autostradă, precizând însă că următorul tronson care va fi funcţional este Timişoara-Lugoj.

 

"Controalele se vor face. După cum ştiţi, sunt spaima şantierelor. Unu, pentru că îmi place să mă duc des şi mai înţeleg şi lucrul de acolo şi îi alerg foarte mult pe colegii cu care merg. Mi se reproşează constant. Se vor face controale în mod regulat, eu voi face sigur aceste controale. I-am încurajat pe toţi colegii de pe nivelurile de conducere sau de execuţie să facă acest lucru", a afirmat Costescu.

 

”Monitorizarea romantică” a investițiilor trebuie să se încheie

 

Ministrul Costescu spune că CFR Marfă rămâne pe pierderi, astfel că nu este atractivă pentru potenţiali cumpărători şi va trebui restructurată din nou, deşi autorităţile îşi propun ca privatizarea companiei să fie realizată "cât mai rapid".

El a anunţat totodată că a trimis Corpul de Control la compania naţională de transport aerian TAROM, pentru a verifica motivele pentru care avioane ale operatorului au fost imobilizate la sol. Pentru CFR și Metrorex anunță restructurări la începutul anului viitor. Costescu explică faptul că restructurarea nu înseamnă reducere de personal, ci regândirea strategiilor de investiții.

 

”Asta înseamnă întărirea capacităţii de implementare a proiectelor, pentru că acesta este unul din motivele care ne-a împiedicat în trecut să finalizăm proiecte sau să le finalizăm corespunzător şi exact aici trebuie să lucrăm. Când spun restructurare înseamnă în primul rând instituirea unui mecanism eficient de monitorizare, pentru că până acum monitorizarea se făcea doar la modul "romantic", practic urmăream ce se întâmplă fără să avem şi componenta a doua, reactivă, de a lua măsuri. Şi vorbim de capacitatea de implementare, intenţia mea este să dezvolt la nivelul teritorial, deci mult mai aproape de şantiere, nu neapărat la nivel central, nişte unităţi de implementare a proiectelor, care să fie în mare măsură "populate" cu specialişti locali”, afirmă ministrul în interviu.

 

Dan Costescu susține că nu este preocupat de ”inaugurări, care se termină cu festivităţi şi cu panglici”, ci mai degrabă de ”o zonă gri, nespectaculoasă, dar care este la fel de eficientă şi de care probabil vor beneficia, după acest an, următoarele guverne. Nu contează cine o să beneficieze, contează că se va lucra pe foarte mulţi kilometri şi, chiar dacă ei nu sunt inauguraţi, ei vor fi gata”.

 

Tronsonul Pitești – Sibiu, finalizat în 2020, cu optimism

 

În interviu, ministrul afirmă că studiul de fezabilitate este planificat a se finaliza în iulie 2016, atunci urmând să fie estimat și costul, iar dintre cele cinci variante de traseu, Dan Costescu spune că s-a optat pentru varianta 3. ”O zonă care nu atrage mari probleme sau orgolii, pentru că trosoanele de mijloc sunt peste munte şi nu hotăram dacă trecem printr-o localitate sau alta, ci de fapt dacă mergem pe o vale sau alta, deci nu au fost foarte mari dispute pe această temă”, afirmă ministrul transporturilor.

 

”Ciclurile de pregătire sunt de doi ani, pentru faza iniţială, şi pentru faza de execuţie sunt de trei-patru ani. Varianta pe care o avem - asta se încearcă acum - să separăm capetele şi să încercăm să startăm proiectul doar pe capete şi să valorizăm aceste capete şi prin drumurile pe care le avem în zonă, nu neapărat la nivel de autostradă. Mai concret, este varianta de a face, de exemplu, capătul Piteşti-Curtea de Argeş şi, până se obţine acordul de mediu pentru tronsoanele imediat următoare, din Curtea de Argeş poate fi folosită cu costuri mult mai mici varianta Curtea de Argeş-Vâlcea, care ar descărca o zonă foarte importantă. Tot ce pleacă din Vâlcea şi Târgu Jiu şi merge pe Axa Est-Vest ar putea fi descărcat foarte rapid şi folosită această bucată de autostradă, de la Piteşti până acolo. Ar scuti timpii de acces pe toată Valea Jiului şi pe toată zona submontană din Vâlcea”, completează Dan Costescu, care estimează ”cu o marjă destul de optimistă” că autostrada Pitești-Sibiu ar putea fi gata în 2020.

 

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22