Nicusor Constantinescu, condamnat la 15 ani de inchisoare. Sentinta este nedefinitiva

Dora Vulcan | 29.07.2016

Nicusor Constantinescu, fost presedinte al Consiliului Judetean Constanta, a fost condamnat vineri, de judecatorii Curtii de Apel Bucuresti, la 15 ani de inchisoare, anunta Digi 24.

Pe aceeași temă

 

 

Sentinta nu este definitiva.

 

Dosarul in care a fost condamnat Nicusor Constantinescu este al treilea in care fostul sef al CJ Constanta a fost trimis in judecata, alaturi de alte 18 persoane, pentru un prejudiciu de peste 30 de milioane de lei in dauna Consiliului Judetean Constanta si a peste 1 milion de lei in dauna statului roman. In acest dosar, Nicusor Constantinescu a fost acuzat de 6 infractiuni de abuz in serviciu, spalare de bani si constituire de grup infractional organizat, titreaza Hotnews.ro.

 

Nicusor Constantinescu a fost acuzat in acest dosar, de procurorii DNA, ca si-a indeplinit in mod defectuos atributiile de serviciu care decurgeau din calitatea de presedinte al Consiliului Judetean Constanta si a dispus efectuarea unor plati nelegale in valoare totala de 23.105.903,62 lei (peste 5 milioane de euro) dupa cum urmeaza (faptele s-au petrecut in anul 2012):

 

a) 1.239.987,60 lei catre Regia Autonoma Judeteana Drumuri si Poduri (RAJDP) Constanta, in cadrul proiectului de interes public judetean "Caravana estivala a Judetului Constanta" cheltuielile nu au avut legatura cu obiectivele proiectului (realizarea de perdele forestiere, reabilitare terenuri degradate, conservare biodiversitate naturala, dezvoltarea turismului ecvestru etc), proiect adoptat prin Hotararea CJ nr. 148/2010 si nu au avut legatura cu Protocolul de colaborare cu autoritati ale administratiei publice si institutii, respectiv RA ROMSILVA, RAJDP Constanta si SC RAJA SA. In plus, cheltuielile au fost facute fara sa existe documentatiile tehnico-economice prevazute de lege (devize de oferta si procese verbale de receptie care sa ateste realitatea lucrarilor executate in 31 de localitati si conformitatea acestora cu cerintele proiectului pe de o parte si date si informatii privind coordonatele cadastrale aferente lucrarilor realizate pe de alta parte);

 

b) 13.305.000 lei, reprezentand plati nerambursabile din fonduri publice catre asociatii si cluburi sportive; finantarea si platile au fost efectuate numai in baza hotararilor CJ Constanta (institutie condusa de invinuit), cu incalcarea flagranta a prevederilor Legii nr. 350/2005 care reglementeaza regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati non-profit de interes general si a prevederilor Legii nr. 69/2000 a Educatiei fizice si Sportului

 

c) 5.094.836 lei, reprezentand finantari nerambursabile din fonduri publice catre asociatii si fundatii cu act in dom cultural; finantarea si platile au fost facute in baza unei hotarari a CJ Constanta (institutie condusa de invinuit), fara respectarea normelor legale in vigoare, prevazute de Legea nr. 350/2005, privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati non-profit de interes general si de O.G nr. 51/1998, actualizata, privind imbunatatirea sistemului de finantare a programelor, proiectelor si actiunilor culturale, care stipuleaza in mod expres principiile si regulile in care se pot asigura finantari nerambursabile din fonduri publice;

 

d) 1.054.405,98 lei, rezultata din aceea ca a acceptat si a decontat o cota de 23% din valoarea lucrarilor de impadurire si pepiniere executate de Regia Autonoma Judeteana de Drumuri si Poduri Constanta, reprezentand cheltuieli indirecte, in loc de 18%, cat ar fi fost legal;

 

e) 761.749,06 lei, reprezentand o plata pentru lucrarile de impadurire efectuate asupra unei suprafete de 50 de ha din comuna Independenta, jud.Constanta , in conditiile in care contravaloarea acestor lucrari fusese deja achitata anterior, in anul 2011;

 

f) 1.650.925,04 lei, reprezentand plati nelegale catre SC Domeniul Public si Privat Judetean Constanta, respectiv contravaloarea inchirierii unui numar de 11 autoturisme , cu incalcarea prevederilor OG nr. 80/2001 care impuneau limitarea consumului de carburanti si a numarului de autoturisme pentru toate institutiile publice, inclusiv pentru consiliile judetene (la un numar de sase autoturisme cu un consum lunar pe autoturism de 150 litri benzina/motorina) si interdictia inchirierii de autoturisme de catre toate institutiile publice.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2019 Revista 22