Ordonanța de clasare atribuita de Toader lui Lazăr este emisă de alt procuror: Cristian Lazăr

Redactia | 31.10.2018

La dosarul de candidatură al lui Augustin Lazăr din 2016 de la Ministerul Justiţiei ar fi fost inserate şi două ordonanţe de clasare date lui Klaus Iohannis, au explicat pentru G4Media.ro surse judiciare.

SHARE 0

Pe aceeași temă

 

 

 

Una este cea dată de procurorul Cristian Lazăr de la Parchetul general din septembrie 2014 şi o alta emisă de procurorul Iustin Bic de la Parchetul Curţii de apel Alba, care viza o bucată disjunsă din dosarul clasat de Cristian Lazăr, scrie G4Media.ro. 

 

Întrebarea ar fi cum au ajuns cele două clasări care îl privesc pe Iohannis în dosarul de candidatură al lui Augustin Lazăr din 2016. La acea dată, Augustin Lazăr era procurorul general al Parchetul Curții de Apel Alba.

 

Potrivit unor surse, ar fi vorba de o eroare de grefă. Aşa s-ar explica faptul că cele două clasări ar fi ajuns la dosarul de candidatură al lui Augustin Lazăr de la Ministerul Justiţiei.

 

Documentul integralaici: ordonanță de clasare, dosar Klaus Iohhanis

 

 

 

Comunicatul Parchetului General dat miercuri seara în replică la cel al ministrului Tudorel Toader

 

Am aflat abia după o săptămână de suspans că ordonanța de clasare invocată de ministrul justiției nu a fost emisă, confirmată sau verificată de subsemnatul în calitate de procuror general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, astfel cum acesta a lăsat să se înțeleagă, enumerând-o ca motiv de revocare.

 

Este un mod tipic de manipulare prin distorsionarea adevărului.

 

Ministrul justiției exploatează o eroare de grefă survenită în martie 2016, făcută cu ocazia selectării lucrărilor necesare pentru procedura de numire în funcția de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție. Efectuând copii după documente redactate de A. Lazăr, grefiera a fotocopiat, urmare a unei erori generate de identitatea numelui de familie, ordonanța emisă de procurorul șef adjunct de secție Cristian A. Lazăr din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție. Această ordonanță de disjungere cu privire la alte persoane a ajuns prin declinarea competenței la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, dosar pe care l-am repartizat, spre soluționare, unui procuror.

 

Copiile mai multor lucrări au fost introduse într-un plic și depuse împreună cu proiectul de management la Ministerul Justiției, unde eroarea a fost observată și înlăturată. Proiectul a fost publicat pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii în perioada 4 – 21 aprilie 2016, fiind pus în dezbatere publică, perioadă în care s-au efectuat verificări asupra candidatului, așa cum s-a dispus prin Hotărârea Secției pentru Procurori nr. 235 din 4 aprilie 2016.

 

Printr-o adresă emisă, Consiliul Superior al Magistraturii ne-a comunicat că această ordonanță de clasare, aparținând altui procuror, nu s-a aflat în dosarul de candidatură. De altfel, documentul care poartă numele altui procuror nu poate fi utilizat pentru verificarea raționamentului juridic al candidatului.

 

Referitor la evaluarea mea profesională pentru perioada 2011 – 2013, din consultarea actelor aflate la lucrarea în cauză, a rezultat că evaluarea a vizat activitatea pe care am desfășurat-o în calitate de procuror general adjunct al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, pentru perioada 1.01.2011 – 31.12.2012 şi de procuror general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, pentru perioada 1.01.2012 – 31.12.2013, când aveam calitatea de membru de drept al comisiei de evaluare de la nivelul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia.

 

Potrivit disp. art. 25 alin. 6 din Regulamentul privind evaluarea activităţii profesionale a judecătorilor şi procurorilor, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676 din 4 octombrie 2007, cu modificările şi completările intrate în vigoare până la data de 31.12.2015, procurorul general este membru de drept al comisiei de evaluare constituită la nivelul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie privind activitatea profesională a procurorilor ce fac parte din comisiile de evaluare de la nivelul parchetelor de pe lângă curțile de apel.

 

Dată fiind situaţia de incompatibilitate în care m-am aflat cu ocazia efectuării evaluării pentru activitatea profesională desfăşurată în perioada 2011 – 2013 când aveam calitatea de membru de drept al comisiei de evaluare de la nivelul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia potrivit disp. art. 25 alin. 1 lit. b din Regulamentul privind evaluarea activităţii profesionale a judecătorilor şi procurorilor, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676 din 4 octombrie 2007, cu modificările şi completările intrate în vigoare până la data de 31.12.2015, raportul de evaluare pentru perioada 2011 – 2013 a fost întocmit de ceilalţi doi membri ai comisiei de evaluare menţionate în art. 25 alin. 6 din regulamentul amintit precum şi de membrul supleant al aceleiaşi comisii.

 

Cu ocazia avizării propunerii ministrului justiției de numire în funcția de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Secția pentru Procurori a Consiliului Superior al Magistraturii a analizat propunerea formulată, referatul Direcției de resurse umane și organizare, declarațiile depuse, proiectul privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de procuror general, CV-ul, 12 lucrări relevante întocmite în desfășurarea activității, constatând că îndeplinesc condițiile de vechime, că nu am fost sancționat disciplinar în ultimii 3 ani de activitate iar la ultima evaluare a activității profesionale am fost apreciat cu calificativul „foarte bine”.

 

De asemenea, așa cum rezultă din Hotărârea Secției pentru Procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 258 din 21 aprilie 2016, s-a constatat că au fost parcurse toate etapele prevăzute de Regulamentul privind transferul și detașarea judecătorilor și procurorilor, delegarea judecătorilor, numirea judecătorilor și procurorilor în alte funcții de conducere, precum și numirea judecătorilor în funcția de procuror și a procurorilor în funcția de judecător aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 193/2006 cu modificările și completările ulterioare.”

 

 

 

Context:

 

Ministerul Justiției a susținut miercuri seara, într-un comunicat postat pe site, că în dosarul de numire a lui Augustin Lazăr în funcția de procuror general, dosar aflat la Ministerul Justiției, ”s-a identificat o Ordonanță de clasare pentru un dosar deschis în anul 2013 pe numele primarului Municipiului Sibiu de la acea dată, domnul Klaus Werner Iohannis”. Toader nu a făcut public documentul, dar a precizat că a cerut CSM acordul pentru publicarea documentului.

 

CSM l-a contrazis săptămâna trecută pe ministrul Tudorel Toaderşi a negat că la dosarul lui Lazăr ar fi fost depusă o astfel de ordonanţă de clasare dată de Lazăr lui Iohannis. CSM a răspuns unei solicitări a procurorului general, care a cerut oficial o copie după ordonanța de clasare care ar fi atașată la dosar, iar CSM a răspuns că nu a identificat un astfel de document.

 

Dosarul de numire a fost trimis la Administrația Prezidențială de ministrul Justiției de la acel moment, Raluca Prună. Prună a răspuns printr-un mesaj pe Facebook acuzațiilor aduse de Toader săptămâna trecută, dar nu a atins chestiunea ordonanței de clasare.

 

Nu e clar în acest moment cine a pus la dosar ordonanța de clasare invocată de ministrul Tudorel Toader.

 

Comunicatul Ministerului Justiției nu precizează nici un moment cine este procurorul care a semnat Ordonanța de clasare. Dimpotrivă, în penultimul paragraf al comunicatului se arată că ”Autorul ordonanței de clasare a fost numit de către președintele în funcție, conform art. 54 alin (3) din Legea 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, la propunerea ministrului justiției, într-o funcție de procuror de rang înalt”

 

 

TAGS:

Comentarii 0

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2025 Revista 22