Pe aceeași temă
Senatul a adoptat luni legea privind aprobarea asa-numitei "ordonanta Voiculescu", introdusa in 2013 si care interzicea, printre altele, acordarea publicitătii prin agenții de media, scrie Hotnews.
Legea votată luni contine câteva amendamente importante, pirn care și posibilitatea ca agentiile sa reprezinte clientii de publicitate, in anumite conditii, iar radiodifuzorii să emită și către acestea facturile aferente achizitionarii de spatiu publicitar TV, mai scrie Hotnews.
„Ordonanța Voculescu”, aşa cum a fost numita de presă şi publicitari, a evaporat jumătate din profiturile pieței agențiilor de media. Totodată, bugetul statului român a pierdut circa 5 milioane de euro ca bază de impozitare, dacă profiturile agențiilor ar fi fost la nivelul anului 2012.
OUG 25/2013 a restricționat accesul agențiilor de media la cumpărarea timpilor de publicitate la televiziuni. Conform prevederilor ordonanței, agențiile de media au rămas fără așa-numitul rebate (comisionul de volum), acesta fiind trecut pe facturi. În această situație, clienții publicitari au fost nevoiți să cumpere direct publicitate de la stațiile TV și să gestioneze mulțimea de facturi primite de la televiziuni.
Au profitat însă câteva televiziuni, în avantajul cărora s-a bănuit că a fost elaborată reglementarea - Antena TV Group a raportat un profit net de 2,09 milioane de euro, veniturile fiind de 62,82 milioane de euro, cu 8,86 milioane de euro mai mari față de cele din 2012 (creștere de 16,4%).
În acelaşi timp, Antena 3 S.A., compania care operează licența Antena 3, a avut un profit net de 167.000 euro. Veniturile s-au ridicat la 16,56 milioane de euro, cu 897.000 euro mai mari decât în 2012.