Pe aceeași temă
Institutul pentru Politici Publice a monitorizat cheltuielile pentru publicitatea electorala a partidelor. Astfel, in primele doua saptamani ale campaniei s-au cheltuit in total 1.802.589 euro.
Cel mai risipitor dintre partide a fost PNL-ul, care a varsat in conturile ziarelor si televiziunilor 673.059 euro. Liberalii sunt urmati de alianta PSD-PC cu 642.652 euro, in coada plutonului situindu-se PD-L cu 486.879 euro.
In schimb, in ce priveste cheltuielile pentru reclamele in presa scrisa, PSD-PC ocupa pozitia fruntasa cu 379.686 euro, fata de 340.989 cat a cheltuit PNL sau 213.774 euro cat a cheltuit PD-L.
Pe de alta parte, PNL este in topul listei platilor catre televiziuni, cu 332.070 euro, pe locul doi fiind PD-L, cu 273.105 euro, iar pe locul trei, alianta PSD-PC cu 262.996 euro.
Fata de spatamana trecuta se poate observa o crestere accelerata a cheltuielilor PNL care a trecut pe primul loc.