Pe aceeași temă
"M-am ținut departe de discuțiile din ultima perioadă. Dar când văd un ministru al Justiție dintr-o țară membră UE că gândește și acționează ca o kaghebistă sinistră fac un apel către toți cetățenii încă liberi din România - drepturile noastre fundamentale NU sunt "un lux teoretic"!
Dacă iar tăcem de frică vom ajunge mult mai rău decât în anii 50 când comuniștii (cu exact aceeași gândire ca Madam Prună sau Macovei) au distrus această țară!
Vă propun să nu tăcem de data asta!" a scris fostul premier pe contul sau de Facebook.
***
Ordonanța de urgență elaborata de Ministerul Justitiei a fost aprobată de Guvern vineri seara, in urma sedintei CSAT. Ministrul Justiţiei, Raluca Prună, a declarat atunci că SRI devine organ de cercetare penală specială abilitat să facă acte de cercetare penală specială în cazuri de securitate naţională şi terorism:
''Acest lucru este legat de mandatele de siguranţă naţională care privesc exclusiv infracţiunile grave şi foarte grave din Titlul 10 din Codul penal la care se adaugă şi terorismul şi ţinând seama de o agendă europeană care ne face să fim mai vigilenţi decât acum cinci ani să asigurăm continuitate în ceea ce se face în aceste mandate de siguranţă naţională. Şi în acest sens, într-un mod limitat şi limitativ prevăzut de lege este adevărat că SRI poate să facă acte de cercetare penală fiind în acest sens un organ de cercetare penală specială în limitele definite de actualul Cod de procedură penală. Aici nu am inovat, numai am clarificat şi am făcut-o ca să nu punem în pericol mandatele de siguranţă naţională şi până la urmă, siguranţa cetăţeanului. România este o zi mai sigură decât altele'', a explicat Raluca Prună.
Serviciul Român de Informații (SRI) nu este organ de cercetare penală, a aratat Curtea Constituțională in motivarea deciziei prin care declara neconstitutional articolul 141 al. 1 din Codul de procedura penala.
Nicio reglementare din legislația în vigoare nu conține vreo normă care să consacre expres competența unui alt organ al statului, în afara organelor de urmărire penală, de a efectua interceptări, respectiv de a pune în executare un mandat de supraveghere tehnică, explică CCR în motivarea deciziei prin care a declarat neconstituționale interceptările făcute de SRI la cererea procurorilor anticorupție.