Posibilele victime ale fraudelor asupra cardurilor Visa, despagubiti de bancile emitente

Fara Autor | 19.12.2011

Pe aceeași temă

 

Posibilele „victime” printre utilizatorii de carduri Visa ca urmare a problemelor „apărute în breşa de securitate la un operator european” vor fi despăgubiţi de băncile emitente, a declarat directorul general al Visa Europe pentru România, Cătălin Creţu.
 
Posesorii de carduri  care observă anumite nereguli la conturile proprii trebuie să raporteze băncii emitente „orice activitate suspectă sau neobişnuită”, a adăugat directorul general al Visa Europe pentru România.
 
„Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi. Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită. Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii care le-a emis cardul", a afirmat Cătălin Creţu.
 
Săptămâna trecută, CEC Bank a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din România şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale. Astfel, au fost blocate din motive de securitate, încă de atunci, nu mai puţin de 17.000 de carduri Visa.
 
Cardurile au fost schimbate gratuit de către bancă, atât în cazul celor simple, cât şi a celor cu cip. Clienţii au fost cei care au reclamat că se întâmplă ceva în neregulă, iar conducerea instituţiei bancare a decis blocarea dispozitivelor.
 
Oficialii instituţiei bancare au anunţat introducerea de măsuri suplimentare de securitate şi au mai adăugat că „atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank şi nu se datorează eventualelor vulnerabilităţi ale sistemului operat de bancă”.
 
 
Probleme cu toate tipurile de carduri
 
O altă bancă unde au fost semnalate astfel de probleme este ING, unde o parte din clienţi au fost chemaţi pentru schimbarea cardurilor.
 
Luni, BRD a anunţat că „a implementat în ultima perioadă măsuri de protecţie suplimentară la nivelul sistemului de monitorizare a tranzacţiilor în scopul de a asigura un grad sporit de securitate a acestora pentru toţi clienţii ei”.
 
Referitor la numărul de clienţi din România posesori de carduri Visa, care ar putea fi afectaţi de problemele apărute în breşa de securitate, reprezentanţii Visa Europe din România au declarat că fiind o anchetă în derulare nu se pot oferi amănunte suplimentare.
 
„Deoarece aceasta implică toate tipurile de carduri, nu doar Visa, şi nu este investigaţia noastră internă, ​​nu putem oferi detalii suplimentare. În cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigatia derulată şi de a colabora cu băncile membre, care pot acţiona pentru protejarea deţinătorilor de carduri”, se menţionează în răspunsul Visa Europe pentru România.
TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22