Pe aceeași temă
Guvernul are in vedere utilizarea de sisteme informatice pentru transferuri de date intre institutii, incercand astfel sa reduca numarul de dosare care trebuie depuse de cetateni la diferitele institutii ale statului.
Premierul ii sfatuieste pe cetatenii sa foloseasca platforma maisimplu.gov.ro "pentru a discuta despre experientele lor cu administratia publica... Vom invita cetatenii, contribuabilii sa ne impartaseasca din relatia lor cu administratia si care documente sau care tipuri de dosare pe care trebuie sa le depuna la administratie, li se par complicate si ar putea fi simplificate", a spus Ciolos, citat de Hotnews.
Acesta a precizat ca a fost facuta o prima analiza la nivelul cancelariei prim-ministrului, fiind identificate deja cateva situatii care pot fi simplificate din punct de vedere birocratic. "Am identificate cateva cazuri, as spune absurde, care se perpetueaza in administratie. De exemplu, mamele care tocmai au nascut trebuie sa depuna trei dosare, de multe ori cam acelasi tipuri de documente: unul pentru indemnizatia de crestere a copilului, altul pentru alocatia de stat si un altul pentru stimulentul de reinsertie.
Aceste trei dosare contin cam acelasi documente si trebuie sa se plimbe de multe ori pe la aceleasi instituii, cu trei hartii in copii diferite. E un caz unde putem simplifica lucrurile cu depunerea unui singur dosar, in asa fel incat administratia sa poata sa trateze toate cele trei tipuri de indemnizatie", a spus premierul.