Pe aceeași temă
Asociația „Metrou Ușor” critică Primăria Capitalei pentru modul în care a elaborat caietele de sarcini ale celor două licitații și susține că prețul impus de municipalitate a dus la îndepărtarea producătorilor consacrați de autobuze electrice, scrie G4Media.ro
„În vreme ce Cluj, Turda sau Brașov au deja autobuze electrice în circulație, la București asistăm la a doua anulare a licitației. Este cea mai elocventă dovadă că, asa cum am mai atras atenția, caietele de sarcini nu reflectă standardele pieței, cu cerințe mult sub nivelul de calitate al producătorilor consacrați. De exemplu, prețul per autobuz a descalificat toți producătorii europeni de renume”, arată Asociația Metrou Ușor într-un comunicat de presă.
Ofertele descalificate miercuri au fost depuse de:
Asocierea turcă TEMSA ULASIM și ANADOLU AUTOMOBIL ROM
Compania turcă BOZANKAYA OTOMOTIV
Asocierea dintre un producător român de tractoare (COSTA UTILAJE) și compania chineză Zhengzhou Yutong Bus
Principalele criterii de evaluare a ofertelor au fost prețul, capacitatea de transport și consumul de energie electrica.
Este a doua mare licitație ratată de Primăria București pentru mijloace de transport în comun, după cea de tramvaie, suspendată după o decizie a CNSC, care a cerut reevaluarea ofertei unui competitor turc.
De altfel, companiile turcești au câștigat până acum licitațiile pentru 400 de autobuze Diesel și pentru 100 de troleibuze. Licitația pentru 100 de tramvaie, la care fusese declarată câștigătoare tot o companie din Turcia, a fost în final anulată în instanță.