Pe aceeași temă
Recent, prestigioasa publicaţie franceză Le Figaro a publicat suplimentul Bucarest! & autres merveilles roumaines, care propune o scurtă, dar profundă incursiune pietonală prin România „Micului Paris“.
Portretul Bucureştiului este reflectat ca una dintre excentricităţile arhitecturale ale Estului, un oraş al paradoxului stilistic, un melanj al influenţelor din toate timpurile. Totuşi, în ciuda celor două milioane de locuitori, a ambuteiajelor, a taxiurilor galbene, a reclamelor agresive, a prosperităţii afişate ostentativ prin maşini scumpe şi cazinouri, „Micul Paris“ al Orientului reproduce în esenţa sa atmosfera, starea de spirit a unui sat. Filă cu filă, scenă cu scenă, cititorul este atras într-o călătorie virtuală în care descoperă o Românie a contrastelor, o ţară deopotrivă cosmopolită, occidentală şi orientală.
Turistul de pretutindeni este încurajat să descopere, să se familiarizeze cu frumuseţile medievale ale Braşovului, ale Sighişoarei, ale Sibiului sau cu mănăstirile din Moldova sau din Oltenia. Dintre acestea din urmă amintim Mănăstirea Horezu, o capodoperă, devenită parte a patrimoniului umanităţii în 1993. România nu este doar o ţară a mănăstirilor, dar şi o destinaţie de excelenţă a agroturismului european. Delta Dunării, litoralul Mării Negre, galeria montană, unicitatea tradiţiilor rurale, apele termale - toate acestea conturează instantaneul fotografic al unui Eden de secol XXI.
Turiştii care vor să se întoarcă în timp, să cunoască România tradiţiilor autentice şi lumea folclorului rural pot participa la sărbătorile „moţilor“ din Apuseni, de pe Muntele Găina. Din această foarte prestigioasă carte de vizită autohtonă nu putea să lipsească România spiritului, a aristocraţiei intelectuale - cu cele mai importante festivaluri de film, de teatru, de muzică tradiţională sau de dans.
Suplimentul publicat de Le Figaro, cu ilustraţii care poartă semnătura fotografului Lucian Vasilescu, cuprinde şi 2 interviuri cu ambasadorul României la Paris, Teodor Baconschi, şi cu preşedintele ICR, Horia-Roman Patapievici. //