Pe aceeași temă
Suma totală se ridică la circa 30 de miliaone de euro, dacă toate mașinile respective se dovedesc a fi Euro 4 în loc de Euro 5. Dacă există și autovehicule cu încadrarea reală la Euro 3, suma va crește.
Autoritățile autohtone nu știu însă câte mașini au probleme și așteaptă lămuriri din partea producătorului german.
Defalcat, datele estimate de Grupul mixt de lucru, înființat recent de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) și Ministerul Transporturilor (MT) arată că au fost afectate: 1.944 de unități VW cu motorizare de 1,2 litri (prejudiciu estimat de 588.626 lei), 38.719 unități VW de 1,6 litri (pagubă de 24.487.635 lei) și 64.640 unități VW de 2,0 litri (prejudiciu de 98.540.565 lei).
Posesorii mașinilor nu vor plăti nimic în plus
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Grațiela Gavrilescu, contactată de Agerpres, a confirmat valoarea prejudiciului, precum și faptul că șoferii români nu vor avea de suferit în urma crizei Volkswagen.
„Nu, nu vor avea de suferit șoferii români. Încă o dată spun nu, pentru că, atât timp cât cetățeanul român a fost de bună credință, a dat o sumă destul de mare de bani pe o marcă extrem de importantă și apreciată, pe o mașină care a considerat că nu poluează mai mult decât o mașină de normă Euro 4 și nu a știut, nu a avut nici un fel de cunoștință vizavi de emisiile date de motorul mașinii proprii, nu avem de ce să ne îndreptăm asupra cetățeanului de bună credință, ci numai asupra producătorului, cel care, de fapt, a modificat softul respectiv”, a precizat Gavrilescu.
CITIȚI ȘI: Dieselgate. Registrul Auto Roman nu mai elibereaza carti de identitate pentru Volkswagen
Ministrul a reiterat că recuperarea prejudiciului se va face prin acționarea în judecată a companiei Volkswagen, existând posibilitatea ca statul român să se îndrepte și împotriva reprezentanței din România a constructorului auto.
„Noi trebuie să ne îndreptăm în primul rând asupra producătorului și, în funcție de ce ne vor spune specialiștii noștri, juriștii, o să vedem exact modalitatea. Bineînțeles că există și posibilitatea să ne îndreptăm și asupra reprezentanților din România. (…) În același timp, găsim, împreună cu alte instituții ale statului, și o modalitate de amendare efectivă a companiei Volkswagen”, a explicat Gavrilescu.
Grupul auto german a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
CITIȚI ȘI: Tentaculele scandalului Volkswagen