Romania vrea sa dea in judecata Volkswagen pentru un prejudiciu de 30 de milioane de euro

I. P. | 08.10.2015

Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului, a anunțat miercuri că statul trebuie să dea în judecată compania Volkswagen pentru a recupera diferența timbrului de mediu de la cele aproximativ 105.000 de autoturisme suspectate că ar putea avea instalate softul ce falsifică testele pentru emisii de gaze.

Pe aceeași temă

Suma totală se ridică la circa 30 de miliaone de euro, dacă toate mașinile respective se dovedesc a fi Euro 4 în loc de Euro 5. Dacă există și autovehicule cu încadrarea reală la Euro 3, suma va crește.

 

Autoritățile autohtone nu știu însă câte mașini au probleme și așteaptă lămuriri din partea producătorului german.

 

Defalcat, datele estimate de Grupul mixt de lucru, înființat recent de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) și Ministerul Transporturilor (MT) arată că au fost afectate: 1.944 de unități VW cu motorizare de 1,2 litri (prejudiciu estimat de 588.626 lei), 38.719 unități VW de 1,6 litri (pagubă de 24.487.635 lei) și 64.640 unități VW de 2,0 litri (prejudiciu de 98.540.565 lei).

 

Posesorii mașinilor nu vor plăti nimic în plus

 

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Grațiela Gavrilescu, contactată de Agerpres, a confirmat valoarea prejudiciului, precum și faptul că șoferii români nu vor avea de suferit în urma crizei Volkswagen.

 

„Nu, nu vor avea de suferit șoferii români. Încă o dată spun nu, pentru că, atât timp cât cetățeanul român a fost de bună credință, a dat o sumă destul de mare de bani pe o marcă extrem de importantă și apreciată, pe o mașină care a considerat că nu poluează mai mult decât o mașină de normă Euro 4 și nu a știut, nu a avut nici un fel de cunoștință vizavi de emisiile date de motorul mașinii proprii, nu avem de ce să ne îndreptăm asupra cetățeanului de bună credință, ci numai asupra producătorului, cel care, de fapt, a modificat softul respectiv”, a precizat Gavrilescu.

 

CITIȚI ȘI: Dieselgate. Registrul Auto Roman nu mai elibereaza carti de identitate pentru Volkswagen

 

Ministrul a reiterat că recuperarea prejudiciului se va face prin acționarea în judecată a companiei Volkswagen, existând posibilitatea ca statul român să se îndrepte și împotriva reprezentanței din România a constructorului auto.

 

Noi trebuie să ne îndreptăm în primul rând asupra producătorului și, în funcție de ce ne vor spune specialiștii noștri, juriștii, o să vedem exact modalitatea. Bineînțeles că există și posibilitatea să ne îndreptăm și asupra reprezentanților din România. (…) În același timp, găsim, împreună cu alte instituții ale statului, și o modalitate de amendare efectivă a companiei Volkswagen”, a explicat Gavrilescu.

 

Grupul auto german a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

 

CITIȚI ȘI: Tentaculele scandalului Volkswagen

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2020 Revista 22