Pe aceeași temă
Costul rovinietei plătite de şoferii de autoturisme va creşte cu până la 66% şi va fi mai mic pe anumite perioade de valabilitate în cazul vehiculelor de transport marfă şi persoane, potrivit unui nou proiect DPIIS de modificare a legislaţiei privind tarifele de utilizare a infrastructurii rutiere, transmite Mediafax.
Astfel, potrivit proiectului de ordonanta, şoferii de autoturisme vor scoate din buzunar pentru rovinieta de 7 zile- 5 euro, pentru cea de 30 zile- 10 euro şi pentru 12 luni- 32 euro, inclusiv TVA. Comparativ, pentru aceleaşi perioade de valabilitate, sumele achitate se ridică în prezent la 3, 7 şi 28 euro.Pentru o perioadă de 10 zile, nivelul propus este de 6 euro.
"Va fi actualizat nivelul tarifelor de utilizare, intermediare, în cazul vehiculelor de transport marfă cu masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, conform procentelor recomandate de Directiva 2011/76/UE a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri (tariful lunar – maximum 10% din tariful anual; tariful săptămânal – maximum 5% din tariful anual; tariful zilnic de 11 euro şi maximum 2% din tariful anual) şi va fi diminuat nivelul tarifului cu valabilitate de 12 luni, aplicat în cazul vehiculelor cu masă totală maximă autorizată mai mare de 12 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv)", se arată în nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă de urgenţă elaborat de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS).
În plus, autorii documentului precizează că va fi majorat nivelul tarifelor aplicate în cazul autovehiculelor şi a vehiculelor cu masă totală maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone, în cazul acestora nivelul existent înregistrând cele mai mici valori din Uniunea Europeană.
Proiectul de ordonanţă extinde, de asemenea, modalităţile de achitare a tarifelor de utilizare a drumurilor, prin intermediul unor mijloace de plată care urmează să fie puse la dispoziţie de către distribuitori, şi va elimina posibilitatea de exceptare a vehiculelor utilizate exclusiv în transportul public local de persoane pe raza teritorial - administrativă a unei localităţi.
"Va fi reglementat ca, prin excepţie de la prevederile OG nr.2/2001, sumele provenite din amenzile aplicate pentru circulaţia fără rovinietă valabilă se fac venit integral la bugetul de stat", se arată în nota de fundamentare.
În plus, vor fi eliminate prevederile privind sancţiunile aplicabile în cazul falsificării rovinietei, întrucât acestea sunt fapte incriminate de Codul Penal.
Comentarii 0