Pe aceeași temă
Autostrada de la Sibiu la Boița urmează să fie deschisă traficului în cursul zilei de joi, 15 decembrie, probabil după prânz, după finalizarea procedurilor de recepție, scrie HotNews.ro
Construcția autostrăzii A1 Sibiu - Boița a fost realizată de firma austriacă Porr Construct pentru circa 613 milioane de lei. Lucrările au început după un an de proiectare, în aprilie 2020 și aveau un termen de execuție de 36 de luni.
Astfel, termenul contractul de finalizare ar fi fost aprilie 2023, însă constructorul s-a mișcat foarte bine de-a lungul perioadei de lucrări, nu au existat blocaje sau tergiversări nici din partea statului. Așadar inaugurarea de joi va fi realizată cu aproape patru luni înaintea termenului contractual.
Autostrada Sibiu – Pitești urmează să aibă o lungime de peste 122 km și este împărțită în 5 secțiuni. Ea va lega centrul și vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean. În prezent, au loc lucrări doar pe două din cele cinci secțiuni.
Cei de la Porr Construct mai au contractat pe 1,7 miliarde de lei și Secțiunea 4 din Autostrada Sibiu-Pitești, un „ciot” de 9,86 kilometri între Tigveni și Curtea de Argeș. Acolo relieful este unul mult mai dificil și include și realizarea unui tunel lung de 1,35 km. Lucrările ar trebui să înceapă în primăvară, având termen de execuție 44 luni.
A1 Sibiu - Boița - 13,17 km
Constructor: Porr Construct
Valoare: 613 mil lei (cca 125 mil euro)
Contract semnat: aprilie 2019 (12 luni proiectare + 36 luni execuție)
Începere lucrări: aprilie 2020 (ordin de începere pe 30 martie 2020)
Termen finalizare: aprilie 2023
Lucrări: 27 poduri și pasaje, 27 podețe, un viaduct 414,7 m lungime, un viaduct de 651,4 m lungime, două spații de servicii, un centru de întreținere și coordonare, două noduri rutiere
Stadiul lucrărilor pe fiecare secțiune a autostrăzii A1 Sibiu - Pitești
Pe A1 Sibiu - Pitești se lucrează în prezent pe Secțiunea 1 prezentată mai sus (13,17km de la Sibiu la Boița - constructor Porr) și pe Secțiunea 5, pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș (constructor Astaldi).
Pe Secțiunea 4 Curtea de Argeș - Tigveni licitația s-a finalizat cu semnarea contractului pe 15 noiembrie 2021 cu austriecii de la PORR. Acolo autostrada se află în etapa de proiectare.
Pe Secțiunea 3 în luna mai a fost selectat câștigătorul - o asociere de constructori din Italia și România care au câștigat practic cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România. Pe data de 1 august 2022 CNAIR a semnat contractul cu Asocierea WEBUILD SPA (Astaldi) – TRANCRAD SRL.
Pe Secțiunea 2, cea mai dificilă porțiune care trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri, CNAIR a semnat în luna februarie un contract de 860 de milioane de euro cu o firmă din Turcia.