Pe aceeași temă
Suma se adauga la cei peste 600 de milioane de lei achitati pentru lucrari si alte zeci de milioane de lei pentru reparatii, conform Digi24.
Decizia Curtii de Arbitraj a fost luata in urma cu doua saptamani, suma urmand sa fie achitata cu o dobanda de 4,75%, relateaza sursa citata.
Italienii de la firma constructioare au sustinut, printre altele, ca alunecarile de teren de pe autostrada, care au presupus lucrari suplimentare, au fost imprevizibile, in ciuda faptului ca solutia din studiul de fezabilitate initial, prezentat CNAIR, era alta. In loc sa se impuna, Compania romana de Autostrazi a acceptat modificarea, de aceea acum este buna de plata.
Pe de alta parte, CNAIR a adoptat o strategie gresita de aparare, fiind reprezentata de juristi proprii, nu de experti de la firme de avocatura consacrate, la care a apelat constructorul.
Mai mult, CNAIR nu s-a prezentat in mare parte la dezbaterile ICC si nu a raspuns la solicitari relateaza sursa citata.
Narcis Neaga, fostul sef al CNAIR care a gestionat proiectul "autostrazii scufundate", a fost numit la inceputul acestui an consilier al ministrului Transporturilor, Razvan Cuc, relateaza Digi24.
Neaga este nu doar cel care a gestionat prost proiectul, dar si cel care a decis deschiderea autostrazii pentru trafic desi lucrarile erau neterminate, inaugurarea avand loc cu cateva zile inainte de al doilea tur al alegerilor prezidentiale din noiembrie 2014, la care liderul de atunci al PSD, Victor Ponta, era candidat.
Mai mult, Narcis Neaga este cercetat de DNA intr-un dosar legat de realizarea autostrazii.