Pe aceeași temă
28% nu sunt deciși, iar 33% nu vor.
Din 3.334 de elevi respondenti, doar 24,7% afirmă că au primit imunizarea cu unul dintre serurile disponibile, în timp ce o majoritate de 75,3% nu a fost vaccinată împotriva COVID-19. Potrivit celor de la CNE, 52,5% dintre elevii care nu s-au vaccinat se tem, într-o oarecare măsură, de simptomele unei infecţii cu noul Coronavirus.
Unul dintre factorii descurajatori în privinţa vaccinării este acela al efectelor adverse, întrucât 67,1% dintre elevii chestionaţi sunt îngrijoraţi de vaccinul antiCOVID-19, în timp ce doar 32,9% dintre aceştia nu au vreo îngrijorare în acest sens.
Din totalul respondenților care nu s-au vaccinat, majoritatea acestora (52,5%) sunt de părere că, într-o oarecare măsură, COVID-19 îi poate pune în pericol pe ei și pe cei din jurul lor, 33,8% cred că acest virus reprezintă cu adevărat un pericol, în timp ce un procent de 13,7% nu consideră acest virus ca fiind periculos.
În ceea ce privește importanța imunizării, 12% din respondenții nevaccinați sunt de părere că imunizarea este foarte importantă, 33,5% consideră că este într-o oarecare măsură important să primească vaccinul, în timp ce un procent de 54,5% afirmă că imunizarea nu este importantă.
Întrebați dacă ar accepta vaccinul, un procent de 37,9% au declarat că sunt dispuși să se imunizeze, iar 33,3% nu ar fi de acord să primească vaccinul. Mai mult decât atât, din totalul respondenților, 28,8% afirmă că nu sunt siguri în ceea ce privește alegerea pe care ar face-o.
Din totalul elevilor care nu au fost imunizați până la data completării chestionarului, majoritatea acestora (67.1%) afirmă că au îngrijorări referitoare la serurile administrate, în timp ce restul respondenților (32.9%) nu sunt îngrijorați cu privire la vaccinurile antiCOVID-19.
Printre îngrijorările elevilor respondenți, se numără:
•efectele adverse care pot apărea în urma vaccinării;•eficiența serului pe termen lung;
•faptul că vaccinul a fost distribuit într-o perioadă mai scurtă de timp, comparativ cu alte vaccinuri deja existente;
•posibile reinfectări după administrarea vaccinului;
•posibilitatea apariției infertilității sau a altor reacții adverse de termen lung;
•formularul de triaj, care, din perspectiva respondenților, este destul de ambiguu;
•manipularea.
Au existat discuții despre vaccinare la orele de curs?
În ceea ce privește existența unor discuții referitoare la vaccinare în cadrul orelor de curs, aproape jumătate dintre elevi (42,2%) afirmă că nu au existat astfel de conversații în mediul școlar, în timp ce 36,3% transmit faptul că au luat parte la astfel de discuții. În aceeași notă, 21,5% spun că nu știu de existența unor astfel de discuții.
„Consiliul Naţional al Elevilor recomandă autorităţilor să realizeze o informare constantă, sistematică, a elevilor, profesorilor şi părinţilor cu privire la beneficiile vaccinului împotriva COVID-19, deoarece informaţiile false se pot răspândi rapid şi necontrolat, mai ales în contextul în care 40,6% dintre elevii chestionaţi afirmă că s-au informat din media (TV şi presă) şi din social-media”, precizează organizația în comunicatul de presă.
Totodată, Consiliul Naţional al Elevilor propune dotarea unităţilor şcolare cu doze de vaccin antiCOVID-19, pentru a le putea fi administrate, mai uşor, elevilor doritori.
"Ultimul an a reprezentat o perioadă a schimbărilor de paradigmă pentru întreaga societate, dar mai cu seamă pentru sistemul educaţional, care a fost profund afectat de pandemia COVID-19. Acum, odată cu redeschiderea unităţilor de învăţământ în majoritatea localităţilor din ţară, Consiliul Naţional al Elevilor a lansat o consultare în rândul elevilor, pentru a identifica, în linii mari, în ce măsură aceştia doresc să se vaccineze împotriva COVID-19, dar şi pentru a vedea care sunt impedimentele ce stau în calea imunizării întregii comunităţi şcolare. Ne dorim ca rezultatele acestei consultări să reprezinte un punct de plecare solid pentru autorităţi în campania de vaccinare a elevilor din întreaga ţară." a declarat Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.