Pe aceeași temă
Conform unei analize realizate de INSCOP, pe baza unui sondaj legat de intentia de vot, accesul la internet este un factor care influenteaza mult opţiunile politice ale românilor. Dintre cei care au acces la internet, 48.8% ar vota cu noul PNL si doar 34,4% cu alianţa PSD-UNPR-PC. Analiza INSCOP a fost publicata de ziarul Adevarul.
Cifrele se inversează în cazul respondentilor care declară că nu au acces la internet (35% din totalul eşantionului). 46,7% dintre acestia ar vota Alianţa PSD-UNPR-PC, în timp ce doar 37,8% ar vota noul PNL.
CITITI SI: SONDAJ CSCI: Klaus Iohannis, 75% în topul încrederii. PNL ar fi votat de 39% dintre romani
Intenţiile de vot ale respondenţilor care declară că au conturi pe retelele de socializare (45% din totalul populaţiei investigate) sunt de asemenea diferite de cele ale ale populaţiei în ansamblu. 50.2% dintre cei care declară că au cont de Facebook şi Twitter ar alege noul PNL, în timp ce 34,3% dintre cei care au internet ar vota cu Alianţa PSD-UNPR-PC.
Clasamentul general: PNL, 44,7%. PSD 39,1%
Sondajul INSCOP realizat la sfârşitul lunii aprilie arata ca noul PNL conduce cu 44,7% (44,2% în februarie şi 41,7% în decembrie 2014) din totalul celor care au indicat o opţiune clară de vot. Pe locul doi se clasează Alianţa PSD-UNPR-PC cu 39,1% dintre opţiuni (37,4% în februarie şi 38,8% în decembrie 2014).
Cele două formaţiuni/alianţe cumulează 83,8% din totalul voturilor. Singura formaţiune care mai reuşeşte să depăşească pragul parlamentar de 5% este UDMR cu 5,2%.
Ponderea nehotărâţilor a crescut cu aproape 10 procente de la 15,5% în februarie la 25% la sfârşitul lunii aprilie.