Sorin Scarlat îl înlocuiește pe Narcis Neaga la conducerea CNAIR

Laurentiu Gheorghe | 11.07.2019

După demisia lui Narcis Neaga din fruntea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, la cererea premierului Dăncilă, Consiliul de Administrație l-a ales pe Sorin Scarlat la șefia CNAIR.

Pe aceeași temă

„Consiliul de Administraţie al CNAIR SA l-a desemnat astăzi, 10.07.2019, în funcţia de director general interimar al companiei pe Sorin Scarlat, care până acum a ocupat funcţia de director general adjunct al Direcţiei Dezvoltare Infrastructură Rutieră”, se arată într-un comunicat al companiei, citat de Agerpres.

Sorin Scarlat este de profesie inginer constructor, specializat în construcţia de drumuri, poduri şi căi ferate. Acesta a absolvit Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti în anul 2004 şi a lucrat la companii precum Romstrade, Asociarea UMB Spedition - PA&CO-Euroconstruct Trading 98, Asocierea Astaldi - Euroconstruct Trading 98 - Astalrom, dar și pentru CNADNR, devenită CNAIR, ca inginer, manager proiecte sau coordonator de activitate, potrivit Mediafax.

"Euroconstruct" era condusă de Dan Besciu, iar "UMB Spedition" de către Dorinel Umbrărescu.

Raluca Turcan (PNL) consideră că mutarea de la vârful CNAIR este doar o modalitate pentru ca premierul Dăncilă să scape de responsabilitatea neonorată referitoare la darea în circulaţie a 180 kilometri de autostradă în acest an.

„Viorica Dăncilă ne-a anunţat ieri că autostrada Sibiu-Piteşti este un eşec total! Cea mai aşteptată autostradă din România nu doar că nu se va pune în circulaţie anul viitor, ci nici măcar nu are documentaţiile finalizate, iar lucrările sunt departe de a începe. Ca să scape de promisiunea neonorată, cum că anul acesta se vor pune în circulaţie 180 km de autostradă, Dăncilă a găsit soluţia perfectă - scoaterea unui ţap ispăşitor - Narcis Neaga, director CNAIR. Chiar dacă Neaga şi-a dat demisia, dezastrul din infrastructură rămâne: la autostrada Sibiu-Piteşti nu s-a construit nici măcar un metru; drumul expres Craiova-Piteşti a fost abandonat, imediat după ce au plecat jurnaliştii; autostrăzile Moldovei au rămas tot pe hârtie, deşi avem şi o lege în acest sens; secţiunile care trebuiau finalizate din autostrăzile Lugoj-Deva, Sebeş-Alba sau din autostrada Transilvania nu avansează", a arătat Raluca Turcan, într-un comunicat transmis miercuri.

****

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat, printr-un comunicat de presă trimis luni, că a solicitat revocarea lui Narcis Neaga, directorul general interimar al CNAIR. Dăncilă s-a arătat nemulțumită de întârzierile lucrărilor pentru tronsoanele 2, 3 și 4 ale Autostrăzii Sibiu-Pitești. Premierul a cerut explicații și pentru că procedura de licitație pentru execuția secțiunilor 3 și 4 din Drumul expres Pitești-Craiova nu a fost încă relansată.

În același timp, prim-ministrul ”și-a exprimat ferm nemulțumirea” cu privire la ”dezinformarea” lui Narcis Neaga cu privire la stadiul lucrărilor pentru loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, asumate a fi finalizate la sfârșitul anului 2018.

A doua zi, premierul Dăncilă a revenit cu acuzații mai clare legate de prestația lui Neaga la CNAIR. ”Conducerea CNAIR a blocat nejustificat proiecte precum autostrada Sibiu – Pitești, a anulat documentația din 2014. Secțiunile 3 și 4 din drumul expres Craiova – Pitești, blocate de CNAIR, deși documentația e definitivată din 2017. Aceeași conducere a CNAIR și-a asumat termene total nerealiste și a dezinformat privind stadiul și evoluția unor obiective majore”, a spus Viorica Dăncilă.

Tot marți, Narcis Neaga și-a anunțat demisia de la conducerea companiei.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22