Stenograme PNL: logistica pentru campanie - 100.000 de tricouri, 4 milioane de SMS-uri, un milion de ziare, sute de panouri stradale

Fara Autor | 25.07.2012

Pe aceeași temă

Masina de campanie a USL trebuie sa mearga ca unsa, conform stenogramelor PNL din perioada 10-11 iulie, iesite la iveala astazi. In acest sens, nici un efort nu e prea mare. Ministrul Transporturilor este, bineinteles, cu logistica ministerului la dispozitia campaniei pentru referendum. Sute de mii de tricouri, 4 milioane de SMS-uri, ziare, flyere, panouri stradale, campanii door-to-door, nimic nu e lasat la o parte.

Pe 10 iulie, Relu Fenechiu afirma ca Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor in guvernul Ponta, a pus la dispozitie panouri pentru campanie. „Am vorbit si cu Ovidiu Silaghi si de maine are disponibile panouri in fiecare localitate (4 fete de panou la iesirea din drumurile nationale si 2 fete la drumurile judetene).” Fenechiu declara ca trebuie facute cereri pentru toti presedintii de filiale sau sefii locali de campanie sa trimita formatul panourilor.

 

Tricouri: 100.000. Panouri stradale. Impartirea costurilor cu PSD

In aceeasi zi, Fenechiu spune: „Facem 100.000 de tricouri cu 160, 50 de modele. La mitinguri (mitingurile USL din tara – n.r.) sa avem cabine pentru ca oamenii sa imbrace tricouri ”.

Pe 11 iulie, Fenechiu cere ca toti responsabilii de departamente sa faca un necesar de materiale si resurse umane, iar in aceeasi dupa-amiaza sa primeasca schita. „Sa vedem ce nevoi exista si cat contribuim noi si cat filialele”, spune el. Radu Surugiu, secretar general adjunct al PNL, raspunde: „Deja patru filiale au spus ca nu au bani disponibili pentru panouri”. „Unde nu putem noi, ne compensam cu PSD – raspunde Fenechiu. PSD ia panourile din orase (300) si noi pe cele din afara”.

 

De unde ne vin SMS-urile

Tot de pe 11 iulie avem si explicatia enervantelor SMS-uri cu mesaje pro-referendum si pentru demiterea lui Basecu pe care le-au primit oamenii in ultimele zile. Daca ne hotaram pentru SMS-uri – spune Dan Motreanu, deputat PNL pot fi trimise la 4.000.000, iar in IT trebuie sa existe o campanie video si un timeline cu ce a facut Basescu”. Este adusa in discutie tiparirea a un milion de ziare pentru campanie. „Pe 13.07 deadline cu materialele – spune Fenechiu. Avem nevoie de ofertele pentru tiparirea ziarelor, vor fi un milion de ziare.”

Problema tricourilor si primele comenzi reapar pe 12 iulie. De tricouri se ocupa Surugiu – spune Relu Fenechiu – faceti contractul pe 100.000 de bucati, dati drumul la 24.000 pentru azi si maine (...) Aurelian Baluta se va ocupa de juridic si mandatarea financiara”. Pe 13, Fenechiu revine cu intrebarea: Ati dat drumul la tricouri?” „Da, 12.000 pe zi” – raspunde Florin Alexe. „E important sa li se dea oamenilor tricouri cand coboara din autocare – spune Fenechiu si continua: „Brasovul e singurul care poate plati (...) Dan Motreanu sa ia legatura cu Radu Roman sa se asigure ca sunt ridicate panourile in Timisoara si sa ia legatura cu Dolj sa verifice panotarea in localitati”.

Rares Manescu, primarul Sectorului 6, intreaba pe 14 iulie: „Ce facem cu panourile din Bucuresti?”. „Sunt cateva zeci de panouri cumparate – ii raspunde Fenechiu -  am dat adrese cu detaliile in legatura cu panourile si nimeni n-a raspuns”. Bogdan Teodorescu, consultant de campanie, da indicatii in privinta mesajelor electorale: „Pentru Bucuresti nu sunt potrivite testimonialele, trebuie afisele cu scris”.

 

1,89 euro tricoul. Ne descurcam, trebuie sa intre banii. Tombole si tipuri de motivari

Din nou, pe 16 iulie, Relu Fenechiu intreaba: „Cine se ocupa de tricouri?”. Incepem sa avem informatii despre costul acestora: 1,89 euro o bucata. „Ne descurcam – raspunde Florin Alexe – trebuie sa intre banii. Avem deja 3.600 de tricouri si mai avem nevoie de 3.000 pentru maine. Costa in jur de 5.000 de euro. O bucata – 1,89 euro”.

In aceeasi zi, Relu Fenechiu aduce in discutie „tombolele si alte tipuri de motivari” pentru referendum si o comanda de tricouri de 10.000 de euro. „Mugur, cum procedam cu tombola si alte tipuri de motivari? Alexe, comanda tricouri de 10.000 de euro. Violeta, te ocupi de panoul lui Dragnea. Nu as vrea ca intr-o localitate cu primar PNL sa fie doar afise cu PNL, iar intr-o localitate cu primar de la PSD sa fie doar afise de la PSD”.

Florin Alexe da raportul si mult-asteptatul raspuns: „Am rezolvat cu tricourile!”.

 

Panouri in Bucuresti

Pe 19 iulie, Rares Manescu da raportul in legatura cu panotajul stradal, afisele, flyerele si scrisorile de indemn la vot si campaniile door-mail in Bucuresti. Totul e in ordine.

„Panouri avem 290, azi verific, iar la final vor fi 384. Afisele sunt la toate sectoarele. Scrisorile sunt gata, de maine incep impartirea. Saptamana viitoare mai facem o scrisoare si un rand de flyere de chemare la vot. In ultima saptamana facem 2 campanii de door-mail”, spune, cu satisfactie, Manescu.

In programul zilei de campanie, 19 iulie, figureaza „de facut flyere de informare pentru distribuit in chartere”, „de trimis oamenii in teritoriu sa verifice outdoor-ul”, „daca se impart flyerele, sa se mai faca un rand”.

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22