Strategia de marketing online pe care o realizezi trebuie sa tina cont de aceste trenduri!

Redactia | 18.02.2020

Zilnic apar noi afaceri in toate domeniile si nisele, iar marii jucatori din fiecare segment de piata acorda o importanta tot mai mare mediului online.

Pe aceeași temă

Practic, lupta pentru atentia vizitatorului este tot mai puternica, iar singurul lucru care te-ar putea duce in topul cautarilor sau te-ar putea mentine “peste linia de plutire” in Google este o strategie de marketing online care sa aiba in vedere toate trend-urile din domeniu (nu numai din perspectiva SEO).

Prin schimbarile aduse algoritmului in ultimii ani, Google nu mai tine cont doar de optimizarea clasica, ci acorda o importanta tot mai mare brand-ului si feedback-ului venit indirect de la utilizatori. Iata cateva directii in care se indreapta mediul virtual si pe care ar trebui sa le ai in vedere atunci cand faci planul de marketing online al afacerii tale!

Cautarile vocale

Tot mai des, cautarile utilizatorilor se potrivesc cu felul lor de a vorbi. Astfel, tehnologia momentului permite cautari precum “Unde este cea mai apropiata benzinarie?”. In 2017 au fost facute 33 de milioane de cautari vocale, iar datele din 2019 arata ca una din cinci cautari facute pe un dispozitiv mobil este vocala.

In conditiile date, strategia de marketing online pe care o conturezi pentru acest an (si pentru viitor) ar trebui sa ia in calcul aceste cautari specifice si sa ofere raspunsuri precise utilizatorilor.

Snippet-urile vor continua sa domine paginile de rezultate

Snippet-ul este un raspuns sumar la cautarea pe care o efectueaza utilizatorul si este afisat in capul listei de rezultate (SERP), deasupra rezultatelor platite si organice. Stim snippet-urile inca de acum cativa ani, insa ele au produs schimbari majore in paginile de rezultate. Practic, aproape jumatate din cautari nu mai produc click-uri (accesarea unui rezultat din lista) fiindca utilizatorul afla raspunsul direct din SERP. Aceste snippet-uri, in schimb, vor genera un trafic chiar mai mare decat cel generat de primul rezultat organic din pagina. Crezi ca strategia ta de marketing online ar putea include si acest detaliu?

Utilizatorul cauta o experienta digitala deosebita

Probabil stii deja ca timpul de incarcare a site-ului tau este deosebit de important in ecuatia pozitiei din paginile de rezultate. Practic, continutul excelent nu va avea impact daca pagina se incarca greu sau daca interfata pe care ai ales-o este una complexa si complicata.

Din aceasta perspectiva, o strategie corecta de marketing online va urmari obtinerea unei relatii pe termen lung cu fiecare vizitator, iar piatra de temelie a acestei relatii benefice ambelor parti este o experienta buna a utilizatorului pe site. Tocmai de aceea, Google intepreteaza timpul pe care vizitatorul il petrece pe site-ul tau ca fiind feedback asupra calitatii continutului, ceea ce va conduce la urmatorul punct.

Continutul video este necesar si obligatoriu

Daca vrei sa tii vizitatorii cat mai mult pe site-ul tau, video marketing-ul ar trebui sa fie o parte importanta a strategiei tale de marketing online. Probabil ai observat ca multe dintre cautarile tale ofera pagini de rezultate care au continut video chiar in primele pozitii.

Platformele mobile sunt in continua crestere

Fiindca majoritatea persoanelor folosesc internetul prin intermediul unui dispozitiv mobil, Google a prioritizat indexarea versiunii mobile a site-urilor inca din vara anului trecut (iulie 2019) pentru a imbunatati calitatea cautarilor de pe dispozitivele mobile. Astfel, daca optimizezi site-ul pentru cautarile vocale, optimizarea va trebui facuta pentru a satisface si acest aspect.

Acestea sunt numai cateva directii in care se dezvolta mediul virtual de astazi, asadar ai grija sa nu le “scapi din ochi” atunci cand construiesti intreaga strategie de marketing online sau cand compania de marketing online cu care colaborezi iti propune “planul de actiune”.

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22