Tribunalul București: Cererea Irinei Tănase și a femeilor PSD ofensate de Times New Roman, perimată

Redactia | 24.06.2020

Tribunalul București consideră perimată cererea prin care iubita lui Dragnea și alte patru femei PSD s-au simțit ofensate de articolul ”Curva lui Dragnea, asaltată de pesediști”.

Pe aceeași temă

Articolul ”Curva lui Dragnea, asaltată de pesediști” a fost publicat de site-ul umoristic în contextul congresului din 10 martie 2018 în care Liviu Dragnea, atunci președinte al partidului, acum în închisoare, era pe cai mari și și-a scos iubita în public.

Decizia instantei privind perimarea cererii a fost data pe 9 iunie si poate fi contestata, scrie Ziare.com care citează portalul instantelor. Cele cinci femei PSD au declarat recurs pe 15 iunie.

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea, premierul Vasilica Viorica Dăncilă, ministrul de Interne Carmen Dan și ministrul Muncii Lia Olguța Vasilescu și-au legat numele de cel al partenerei liderului PSD, Irina Tănase, atunci când aceasta era în plină glorie, într-un proces intentat, în aprilie 2018, de toate cinci publicației Times New Roman pentru un pamflet publicat în martie sub titlul ”Curva lui Dragnea asaltată de pesediști...”.

Gabriela Firea, Vasilica Viorica Dăncilă, Carmen Dan, Lia Olguța Vasilescu și Irina Tănase au cerut jumătate de milion de euro site-ului Times New Roman.

In cererea de chemare in judecata, se arata ca "reputatia si demnitatea reclamantelor a fost grav afectata" prin publicarea articolului, dar si distribuirea acestuia in mediul online, care a generat "comentarii si vulgaritati asemanatoare articolului".

"Toate expresiile jignitoare la adresa doamnei Irina Tanase au declansat o stare fizica si mentala de rau, fiindu-i chiar teama si jena sa iasa pe strada datorita imaginii deformate ce i-a fost creata in ochii publicului prin expresiile folosite in cuprinsul articolului distribuit in spatiul public, articol ce a fost redistribuit", se arata in document.

Și Gabriela Firea s-a considerat grav afectată.

Potrivit cererii, si imaginea primarului general al Capitalei a fost "grav afectata de cuvintele jignitoare si vulgare atribuite acesteia prin articolul publicat", la fel si imaginea premierului si celor doi ministri.

"Apreciem ca este de neacceptat folosirea unor injurii de asa natura la adresa prim-ministrului Romaniei si a altor doi ministri, fiind prejudiciata grav imaginea acestora si fiind pozitionate intr-o categorie pe care nu o putem califica, in calitate de femei cu functii importante in conducerea tarii, functii care impun respect si decenta. Nemaivorbind ca prin articolul publicat se da dovada de un misoginism acut, respectiv o discriminare clara a femeilor care detin functii importante in cadrul Guvernului Romaniei", se mai arata in documentul citat de Ziare.com.

Articolul publicat de TNR nu este un pamflet, ci "cuprinde afirmatii calomnioase si jignitoare, cu implicatii grave asupra imaginii publice, reputatiei si demnitatii reclamantelor, avand totodata caracter ridicat de discriminare la adresa femeilor".

Cazul a fost deschis la Tribunalul Bucuresti in 30 martie 2018, iar parati in acest caz sunt: firma Infant Media SRL, administratorul acesteia, Alexandru Dona, redactorul sef al publicatiei, Calin Petrar si redactorul Ovidiu Eftime. Instanta nu a stabilit inca un termen de judecata.

Times New Roman, amendat de CNCD pentru articolul ”Curva lui Dragnea, asaltată de pesediști...”

Articolul a fost indicat și de Consiliul Național de Combatere a Discriminării care a amendat publicația Times New Roman, directorul, editorul șef, autorul și administratorul cu amendă de 16.000 de lei.

”Articolul postat pe pagina de internet www.timesnewroman.ro, din data de 12.03.2018, cu titlul “Curva lui Dragnea, asaltată de PSD-iști, …’’, prin care se creează o atmosferă ostilă, degradantă, umilitoare la adresa femeilor membre PSD reprezintă discriminare și încalcă dreptul la demnitate al acestora” - se spune în hotărârea adoptată marți de CNCD. Consiliiul mai obligă Times New Roman să publice timp de 30 de zile, în fiecare zi, un rezumat al hotărâririi care conține și titlul articolului considerat discriminator, în propria publicație și în alte două publicații naționale.

S-a aplicat sancțiunea amenzii contravenționale în cuantum de 5.000 lei pentru Infant Media SRL, care administrează publicația, 5.000 lei pentru autorul articolului, 3.000 lei pentru editorul șef și 3.000 lei pentru administratorul Infant Media SRL și obligația de a publica pe www.timesnewroman.ro un rezumat al hotărârii în speță (pentru o perioadă de 30 de zile) precum și în două cotidiene naționale.

Hotărâre adoptată cu unanimitate de voturi a celor prezenți (8), cu excepția amenzii privind administratorul societății comerciale (două voturi împotrivă)”, informează Consiliul Național al Discriminării

Femeile din PSD nu sunt la primul conflict cu Times New Roman

În august 2018, redactorul-șef al publicației satirice Times New Roman, Călin Petrar, a anunțat că a dat-o în judecată pe premierul Viorica Dăncilă pentru ”tăvălirea”, vreme de aproape 10 ani, a ”imaginii și demnității de român”, cerând prejudicii de imagine de 1 leu.

”După episodul Priștina – Podgorica, la presiunea bunului simț și la sfaturile avocatului meu, Radu Sora, am decis să o dau și eu în judecată pe Viorica Dăncilă. Asta se întâmplă în același dosar în care Viorica Dăncilă ne cere mie și colegilor mei de la Times New Roman 100.000 de euro pentru că am spus despre ea într-un articol că este tâmpită. Țin să precizez că nu mi-am dorit să fiu într-un asemenea conflict, ci este doar un răspuns la cererea absurdă făcută de Viorica Dăncilă. Este nu doar revoltător, ci de-a dreptul kafkian ca Viorica Dăncilă să îmi ceară 100.000 de euro pentru un articol care a stat online două zile, în timp ce ea îmi tăvălește imaginea și demnitatea de român încă din 21 ianuarie 2009, în calitate de europarlamentar, și din 29 ianuarie 2018 în calitate de prim-ministru al României”, scrie Călin Petrar pe site-ul Times New Roman.

”Când libertatea de exprimare este atacată atât de halucinant, când ajungi să fii dat în judecată pentru o banală constatare, nu putem rămâne fără reacție. Pentru că, repet, astfel de vremuri trăim: sunt dat în judecată de Viorica Dăncilă, care vrea 100.000 de euro prejudicii de imagine pentru c-am făcut-o tâmpită. 100.000 de euro pentru o constatare banală. O constatare pe care a făcut-o orice om cu un minim de discernământ. Așa că îi cer și eu prejudicii de imagine: nu mult, 1 RON, pentru că eu sau colegii mei luptăm pentru păstrarea libertății de exprimare, nu pentru bani”, mai adaugă redactorul-șef al Times New Roman.

Petrar explică faptul că, de fapt, cei care suferă prejudicii de imagine sau atingere ale dreptului la demnitate sunt românii.

”Prin tot ceea ce face, facilitând ca o persoană incompatibilă cu funcția de premier (din cauza unei condamnări penale) să conducă România prin intermediul ei, prin modul în care se exprimă, prin gafele pe care le face, Viorica Dăncilă aduce atingere demnității noastre și ne aduce grave prejudicii de imagine”, arată Călin Petrar.

El îi îndeamnă și pe alți români să îi urmeze exemplul și să o dea în judecată pe Viorica Dăncilă pentru că le provoacă grave prejudicii de imagine.

”Astfel, orice cetățean român poate face cereri de intervenție în interes propriu, în dosarul nostru 10816/3/2018 – Tribunalul București, în care să solicite același lucru, să se constate încălcarea dreptului său la demnitate și imagine în calitate de cetățean al României”, arată redactorul-șef al Times New Roman.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2021 Revista 22