TVR nu transmite un interviu cu Cioloş. Se invocă faptul că el este imaginea unui partid

E.b. | 27.11.2016

Televiziunea publică a anunţat amânarea difuzării interviului acordat de premierul Dacian Cioloş emisiunii ”Viaţa Satului”. Conducerea TVR invocă perioada de campanie electorală şi faptul că demnitarul este imaginea unuia dintre partidele politice.

Pe aceeași temă

  

Guvernul a anutat ca premierul nu este de acord să apară pe spaţiul emisiunilor electorale. Reamintim ca in 2014 Victor Ponta a beneficiat la "Viata satului" de o ora de publicitate electorala mascata.

 


”Având în vedere perioada de campanie electorală pe care o traversăm, conducerea SRTv a decis amânarea difuzării interviului acordat de premierul Dacian Cioloş emisiunii «Viaţa Satului»”, se arată într-un comunicat transmis de televiziunea publică, citat de News.ro.


Motivele acestei decizii sunt faptul că prim-ministrul este imaginea campaniei unui partid, dar şi că în interviu nu există ştiri ”la zi” şi că Dacian Cioloş a participat recent la o emisiune a TVR.

 

”Dorim evitarea oricăror interpretări care s-ar putea naşte din mai multe motive. Primul motiv decurge din faptul că premierul reprezintă imaginea de campanie a unui partid, ceea ce poate crea impresia unei emisiuni de campanie - şi ar fi incorect; imaginea lui apare atât pe afişele cât şi în clipurile electorale care se difuzează pe toate posturile, inclusiv la TVR. Un alt motiv este faptul că în interviul acordat nu există ştiri la zi sau comunicări importante şi urgente, care să nu poată fi difuzate post-campanie electorală. Nu în ultimul rând, adaugăm că premierul a fost invitat deja la TVR, în timpul acestei campanii electorale, participând la o emisiune live, pe TVR 1, o oră, săptămâna trecută, pentru a face bilanţul unui an de guvernare”, au mai transmis reprezentanţii Televiziunii Române.


Ei mai spun că emisiunile electorale la TVR se desfăşoară pe spaţii bine definite, respectând toate legile şi regulile de desfăşurare - Legea nr. 208 din 2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi Decizia nr. 592 a Consiliului Naţional al Audiovizualului. Spaţiile destinate partidelor au fost anunţate din timp, împărţirea timpilor de antenă fiind discutată cu acestea iar ordinea a fost trasă la sorţi şi comunicată.


Faptul că anunţă această reprogramare, ”nu face decât să confirme că a fost o decizie luată după analizarea tuturor aspectelor şi pe care ne-o asumăm în primul rând în faţa publicului nostru”.


”Ne manifestăm disponibilitatea de a difuza emisiunea pe TVR+ (în mediul online) înaintea difuzării pe TVR 1. Tot în scopul echilibrului dorit, vom propune PNL (partid care este asociat şi reprezentat de imaginea premierului Cioloş) să folosească spaţiul electoral care i se cuvine prin distribuţia mai sus amintită, şi pentru a difuza interviul premierului, sau părţi considerate importante din acesta”, a mai transmis televiziunea.

 

*******

 

Guvernul a fost anunţat sâmbătă seară că interviul pentru ”Viaţa satului” nu va fi difuzat, iar premierul nu este de acord să apară pe spaţiul emisiunilor electorale.

 

Interviul cu premierul Dacian Cioloş pentru emisiunea ”Viaţa satului” de la TVR 1 a fost înregistrat miercuri, iar sâmbătă seara televiziunea publică a anunţat echipa premierului că nu îl difuzează duminică, au declarat surse oficiale, care au precizat că temele au fost exclusiv agricole, iar propunerea ca acesta să fie difuzat pe un spaţiu electoral va fi refuzată categoric, conform News.ro.

 

*******

 

Radu Carp, membru în Consiliul de administrație al TVR, din partea PNL, i-a adresat duminică o scrisoare deschisă președintelui - director general al TVR, Irina Radu, în care solicită oficial "ca toate circumstanțele care au dus la nedifuzarea unei emisiuni la care participa prim-ministrul să fie lămurite de Comisia de Etică a televiziunii publice".

 

"În calitate de membru al Consiliului de Administrație al TVR, solicit oficial ca toate circumstanțele care au dus la nedifuzarea unei emisiuni la care participa prim-ministrul (în condițiile în care TVR are ca menire asigurarea dreptului la informație, inclusiv a mesajelor înalților demnitari pe probleme de politici publice) să fie lămurite de Comisia de Etică a TVR pentru a identifica persoanele care se fac vinovate de acest grav incident", afirmă Carp, conform Agerpres.

 

În opinia lui Radu Carp, motivarea de către conducerea SRTv a amânării interviului acordat de premierul Dacian Cioloș în emisiunea 'Viața Satului' "este total falsă". 

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2019 Revista 22