Pe aceeași temă
Intr-un mesaj transmis prin consilierul Mircea Draghici, premierul Ponta si-a exprimat sustinerea pentru autostrata Sibiu-Pitesti, proiect de infrastructura intens solicitat de constructorul de automobile Dacia. In replica, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile, Constantin Stroe, i-a raspuns in termeni duri.
Uzina Dacia a devenit un proiect de importanta strategica pentru tara, a transmis premierul, cu ocazia aniversarii a zece ani de la deschiderea Centrului International Logistic al Renault de la Mioveni.
“Va blestem sa prindeti un convoi de camioane si sa pierdeti o ora si jumatate in plus”, a fost remarca lui Constantin Stroe.
"Domnule consilier Draghici, de mine nu scapati pana nu merg pe autostrada de la Pitesti la Sibiu. Si va blestem sa mergeti, am fost saptamana trecuta, sa prindeti un convoi de camioane cum am prins eu si sa pierdeti o ora si jumatate in plus. (...) Va urez ca nu numai peste zece ani, peste o suta sa lasati in urma ceva. Nu cer autostrada pentru mine, nu ma intereseaza pentru mine, ma intereseaza pentru tineri, pentru tara. Si nu cer autostrada pentru Renault, pentru Dacia, este in interes national. Transportul comercial, de luni pana vineri, se face pe Valea Oltului. Cu ce viteza? Cu viteza comerciala de 32-35 de kilometri pe ora? Aia nu e performanta", a declarat Stroe, potrivit Agerpres, citat de HotNews.
Dacia atrage atentia: Daca nu avem Sibiu-Pitesti pana in 2020, vom lua decizii
In 7 aprilie, presedintele Automobile Dacia a atras atentia asupra deficitului de infrastructura al tarii.
Automobile Dacia va lua decizii esentiale, daca sistemul romanesc de autostrazi nu va fi imbunatatit, sustine Nicolas Maure. Presedintele Automobile Dacia a subliniat nevoia stringenta privind o autostrada intre Sibiu si Pitesti. “Mi-ar placea sa vad autostrada gata pana in 2020”, a punctat Maure, in acest sens. In caz contrar, spune oficialul, Renault-Nissan va lua "unele decizii".
Nevoia unei retele de autostrazi este cu atat mai mare, cu cat Dacia estimeaza ca isi va pastra productia la un nivel apropiat de anii anteriori – undeva intre 330.000 si 340.000 de unitati/an.
De asemenea, Dacia si Renault pregatesc noi investitii la uzina romaneasca, dar decizia privind o alocare suplimentara de resurse este direct legata de construirea autostrazii Pitesti-Sibiu pana in 2020. In caz contrar, Nicolas Maure vorbeste despre nevoia unor decizii.
"E o chestiune care va fi legata de alocarea unor proiecte noi care s-ar putea intampla inainte de 2020, dar si dupa. Cred ca pana in 2020 ne vom descurca, dar daca nici dupa acel an nu e gata sectiunea, cred ca trebuie sa luam unele decizii", a explicat presedintele Automobile Dacia.