Pe aceeași temă
„Hibriditatea se referă la intervenții și moduri de organizare care într-un fel sau altul sunt asimilate noțiunii de artă contemporană, în special prin procesul de lărgire a limitelor acestei discipline, și care provin din domenii care nu sunt în mod tradițional artistice. Intervențiile pot avea tangențe cu arta, pot fi realizate de non-artiști sau de artiști care au migrat în / din alte practici sau chiar în / din alte domenii, pot imita gesturile artei, în orice caz e vorba de intervenții care se bazează pe o înțelegere perfectă a codurilor artei contemporane ca disciplină foarte specifică. De asemenea, hibriditatea se referă la gesturi și mișcări în interiorul artei, care mixează coduri și referințe, jonglează cu raportul dintre teorie și practică, acordă un loc special discursului. Nu în ultimul rând, hibriditatea e de ordin instituțional sau organizațional, apare din motive economice sau politice, lucrează cu noțiunea de cadru. Fiind interesată în mod special de ceea ce aș numi «artă fără de artă» – o noțiune dezvoltată desigur în cadrul avangardelor clasice și al neoavangardelor, dar mereu vrednică de a fi redescoperită –, hibriditatea atrage ca o practică adecvată pentru contemporaneitate, un exemplu de echilibru într-un context de altfel pregătit pentru comercializare.“
Autorii din această secțiune sunt printre cei mai interesanți tineri artiști și teoreticieni români ai vizualului și hibridității: Alina Popa, Florin Flueraș, Irina Gheorghe, Ion Dumitrescu, Adriana Gheorghe, Ștefan Tiron, V. Leac, Bogdan Lypkhan, Șmirghel, Livia Pancu, Marta Jecu, Ovid Pop, Mihai Pecingine, Georgiana Cojocaru, dar și veteranul Kinema Ikon, Gheorghe Săbău. Mihai Pecingine traduce celebrul eseu al lui German Sierra despre literatură aditivistă. Contribuțiile vizuale sunt propuse de Alle Dicu, Xavier Antipa și Mitoș Micleușanu, plus un insert original realizat de duo-ul Monotremu. Cu un design nou și cu încă un mini-dosar despre Premiile UAP 2015 coordonat de Petru Lucaci, ARTA 24-25 este chiar un număr special.