Pe aceeași temă
Parisul are una dintre cele mai bine reglementate pieţe a trotinetelor electrice, însă, este posibil ca acestea să dispară complet din oraş, ca urmare a rezultatului celui mai recent referendum local.
În cadrul referendumului organizat de primarul Anne Hidalgo, 89% dintre votanţi s-au pronunţat pentru renunţarea la închirierea de trotinete electrice.
Drept urmare, companiile care operează împreună în jur de 15.000 de trotinete electrice în Paris – Lime, Dott şi Tier – ar trebui să le scoată din oraş până la 1 septembrie.
Deşi iniţial susţinea această formă de transport, primarul Anne Hidalgo a militat împotriva trotinetelor electrice în ultima vreme, spunând că apar prea multe accidente şi că reprezintă un model de business prea scump, cu călătorii de 10 minute care costă 5 euro.
De partea cealaltă, cele trei companii spun că rezultatul votului a fost influenţat de prezenţa foarte scăzută la vot. Au votat 103.084 de oameni, adică aproximativ 7,5% dintre persoanele cu drept de vot din Paris.
Referendumul, însă, este doar consultativ, astfel că decizia finală rămâne la primar.
Pe măsură ce vehiculele cu două roți au crescut în popularitate, în special în rândul tinerilor, la fel a crescut și numărul de accidente: în 2022, trei persoane au murit și 459 au fost rănite în accidente de provocate de trotinetele electrice în Paris.
În ceea ce a fost catalogat drept „consultare publică”, alegătorii au fost întrebați: „Pro sau contra trotinetelor electrice cu autoservire?”
Douăzeci și unu de secții de votare au fost amenajate în oraș și au fost deschise până la ora locală 19.00. Deși 1,6 milioane de persoane sunt eligibile să voteze, prezența la vot este neașteptat de scăzută.
Interdicția a câștigat între 85,77% și 91,77% din voturi în cele 20 de districte din Paris care au publicat rezultate, potrivit site-ului web al orașului Paris, despre ceea ce a fost catalogat drept o rară „consultare publică” și a provocat cozi lungi la urnele din oraș. Rezultatul votului nu este obligatoriu, dar autoritățile orașului au promis că se vor conforma după voința exprimată de cetățeni.
Primarul socialist al Parisului, Anne Hidalgo, a promovat ciclismul și bike-sharing-ul, dar susține interzicerea scuterelor electrice.
Într-un interviu acordat Agenției France-Presse săptămâna trecută, Hidalgo a spus că „trotinetele de închiriat sunt o sursă de tensiune și îngrijorare” pentru parizieni și că o interdicție ar „reduce neplăcerile” din spațiile publice.