Pe aceeași temă
Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a trimis companiei o scrisoare în care îi solicită grupului auto să pună la punct "măsuri obligatorii, precum și un calendar", pentru a se încadra în termenul de 7 octombrie.
În cazul în care Volkswagen nu va respecta termenul limită, KBA avertizează că ar putea interzice circulația pe drumurile germane a modelelor implicate în scandalul emisiilor trucate.
Bild am Sonntag mai scrie că producătorul german de echipamente auto Bosch, producătorul sistemului software respectiv, a avertizat grupul Volkswagen încă din 2007 că acest sistem este destinat numai pentru faza de testare și că o eventuală instalare a sa pe vehiculele destinate circulației pe drumurile publice este ilegală.
Un purtător de cuvânt de la Volkswagen a declarat, pentru AFP, că grupul va prezenta rapid un plan de acțiune în Germania și va "anunța când anume speră să demareze o acțiune de rechemare la service' a vehiculelor, pentru înlocuirea sistemului software.
***
Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un sistem software care falsifică rezultatele testelor antipoluare.
Acest scandal de amploare mondială este cel mai mare din istoria Volkswagen, grupul german fiind pasibil de a plăti amenzi de miliarde de dolari în SUA, precum și în urma unor anchete în țări precum Norvegia sau India.
Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Müller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.