Pe aceeași temă
Knorr se aliniază tendinței generale de a schimba numele unor produse în urma valului de proteste împotriva rasismului, relatează Reuters, preluată de News.ro.
Moartea afro-americanului George Floyd în custodia poliţiei din Minneapolis a provocat îngrijorări în toată lumea legate de rasism, determinând brandurile să renunţe la nume considerate ca umilitoare, cum ar fi îngheţata „Eskimo Pie” şi mixul pentru clătite „Aunt Jemima” pentru conotațiile care aduc aminte de perioada colonială sau a sclavagismului.
Unilever a anunţat în iunie că va renunţa la cuvânt „fair” din produsele de albire a pielii Fair & Lovely.
Romani Rose, liderul Consiliului German al Sinti şi al Romilor, a salutat decizia, despre care a scris publicaţia Bild am Sonntag, dar a spus că este mai îngrijorat de creşterea rasismului, cum ar fi scandările de tipul „ţigan” sau „evreu” pe stadioane.
”Este bine că Knorr reacţionează la plângerile multor oameni. Dar „şniţel ţigănesc” şi „sos ţigănesc” nu sunt lucrurile cele mai importante”, a spus el.
Unilever nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.
Naziştii i-au supus pe sinti, numele folosit de etnicii romi din Germania timp de secole, la sterilizare forţată, în conformitate cu legea ”purităţii rasiale”, iar romii au fost deportaţi în lagăre ale morţii, unde au portat uniforme inscripţionate cu litera Z, de la “Zigeuner” (ţigan).