Pe aceeași temă
„Vom lansa un tren de mare viteză pe ruta Paris-Berlin în luna decembrie 2023”, a declarat Jean-Pierre Farandou, citat de AFP, și preluat de Agerpres, la un eveniment organizat la Strasbourg pentru aniversarea a 15 ani de cooperare franco-germană în domeniul trenurilor de mare viteză.
„Are sens pentru că vedem cum oamenii acceptă să facă călătorii pe distanţe din ce în ce mai lungi. Există cu adevărat oameni care sunt dispuşi să stea cinci, şase, şapte ore într-un tren. Iar o călătorie pe ruta Paris-Berlin durează şapte ore”, a explicat directorul SNCF.
„În urmă cu câţiva ani ne gândeam că asta ar fi o cursă puţin prea lungă şi ne temeam că nu vom găsi clienți. Sunt din ce în ce mai mulţi oameni pentru care asta nu e o problemă, cu atât mai bine. Vom încerca, împreună cu colegii noştri germani, să facem ca acest tren să ruleze”, a spus Jean-Pierre Farandou.
Iniţial ar fi vorba de o cursă zilnică dus-întors pe această legătură care ar trece prin Frankfurt, exploatată în parteneriat de SNCF şi Deutsche Bahn cu trenurile germane de mare viteză ICE, a precizat Alain Krakovitch, director pentru TGV-Intercités la SNCF. Ulterior ar putea fi introdusă o a doua cursă dus-întors pe zi cu un TGV francez, a adăugat Krakovitch.
„Ceea ce constatăm în prezent este că pe rutele Paris-Milano şi Paris-Barcelona avem un grad de ocupare surprinzător. Pe ruta Paris-Milano, oferta s-a dublat odată cu venirea Trenitalia (compania publică italiană care din decembrie concurează cu TGV-urile franceze - nr.) şi, în pofida acestui lucru, trenurile sunt pline”, a explicat Alain Krakovitch.
„Am putea avea o situaţie similară pentru ruta Paris-Berlin”, a adăugat Krakovitch.
Cursele de tren de mare viteză pe ruta Paris-Berlin se vor adăuga unei curse de noapte între cele două capitale europene care ar urma să fie exploatată de compania austriacă de căi ferate OBB, în cooperare cu SNCF şi Deutsche Bahn, tot de la finele lui 2023.
„Vor fi disponibile ambele opţiuni, tren de zi şi tren de noapte. Vom avea de ales în funcţie de preferinţe”, a concluzionat directorul SNCF, Jean-Pierre Farandou.