Rusia acuză serviciul secret al armatei ucrainene de organizarea atacului asupra Podului Kerci

L. G. | 12.10.2022

Serviciul de informații rus - FSB a anunțat că șeful Direcției de informații a Ministerului Apărării de la Kiev Kiril Budanov a coordonat întreaga acțiune care a dus la avarierea Podului Kerci din Crimeea.

SHARE 1

Pe aceeași temă

Șeful Direcției de informații a Ministerului ucrainean al Apărării, Kirill Budanov, este organizatorul atacului care a avariat „Podul lui Putin” peste strâmtoarea Kerci, iar explozibilii au fost livrați din portul Odesa (Ucraina) la Ruse (Bulgaria) unde au fost încărcați în camionul care a tranzitat apoi Georgia și Armenia, a stabilit serviciul de contrainformații al Rusiei, FSB, citat de agenția rusă de stat TASS.

„Serviciul Federal de Securitate (FSB), împreună cu Comitetul de Investigații au stabilit că organizatorii atacului terorist pe Podul Crimeii sunt Direcția de Informații a Ministerului ucrainean al Apărării, șeful ei, Kirill Budanov, angajații și agenții”, a anunțat FSB, potrivit TASS.

FSB a reținut opt persoane, cu cetățenie rusă, ucraineană, și armeană, considerați complici în pregătirea atacului. „În prezent, cinci cetățeni ruși, trei cetățeni ucraineni și armeni care au luat parte la pregătirea atacului au fost reținuți în acest dosar infracțional”, a mai precizat serviciul rus de informații. În total, au fost identificați cel puțin 12 complici în pregătirea atacului, potrivit FSB, care îi numește pe câțiva dintre ei: Țiurkalo Mihail Vladimirovici, cetățean ucrainean născut în 1975, Kovaci Denis Olegovici, cetățean ucrainean născut în 1979, Solomko Roman Ivanovici, cetățean ucrainean născut în 1971, Inosaridze Sandro, cetățean georgian, un intermediar numit Levan, cetățean georgian, și Artur Tercianian, cetățean armean născut în 1985. Potrivit FSB, aceștia au beneficiat de ajutorul lui Vladimir Vasilievici Zlob, cetățean ucrainean născut în 1987, și a altor cinci cetățeni ruși identificați.

Destinatarul încărcăturii din camionul care ar fi provocat explozia este o firmă-fantomă din Crimeea, mai susține FSB. Potrivit serviciului rus de informații, încărcătura explozivă a fost disimulată sub forma unor role de film, care au fost trimise de la Odesa, prin Bulgaria, Georgia și Armenia.

„Încărcătura explozivă a fost camuflată în role de folie de polietilenă pentru construcții, pe 22 de paleți cu o greutate totală de 22.770 kg, care la începutul lunii august a fost trimisă din portul Odesa în orașul nulgar Ruse, prin contractul Nr. 02/08/2022 dintre Translogistik UA LLC (Kiev) și Baltex Capital SA (Ruse)”, se mai arată în informarea FSB.

Între 29 septembrie și 3 octombrie, încărcătura explozivă a părăsit Armenia pentru Rusia, după ce transportul a fost vămuit, fiind încărcată într-un camion înmatriculat în Georgia, precizează FSB.

După ce a ajuns în Teritoriul Krasnodar din Rusia, a fost trimisă în 7 octombrie – cu ajutorul a cinci ruși identificați în prezent – în Crimeea.

„În aceeași zi, paleții au fost încărcați în camionul cetățeanului rus Mahir Iusubov, care a plecat spre Simferopol, iar pe 8 octombrie, la ora 06.03, a avut loc o explozie în timp ce rula pe podul din Crimeea.”

Podul Crimeei peste strâmtoarea Kerci, supranumit Podul lui Putin, a fost avariat sâmbătă în urma unei explozii puternice, care a provocat daune serioase atât căii rutiere, cât și celei feroviare, pe care în acel moment trecea un tren cu combustibil. Comisiile ruse de anchetă și cea antiteroristă au stabilit în doar o zi că explozia a fost rezultatul unui atac cu bombă folosind un camion, iar președintele rus Vladimir Putin a acuzat un atac terorist.

Comentarii 1

Ioan-Vlad Nicolau - 10-13-2022

Ori eu sunt chior, ori raportul este o minciună gogonată! Fiindcă cea ce se vede în poză este podul feroviar pe care se vede un tren în flăcări. Podul rutier se află mult mai jos şi nu se vede niciun camion. În alte fotografii a le unor agenţii occidentale se vede acelaşi lucru fotografiat din diferite poziţii care cuprind atît structura feroviară cât şi cea rutieră. Cea rutieră pe care ar fi trebuit să se vadă urme de explozie , fiindcă încărcătura explozivă după raportul prezentat ar fi fost într-un camion nu într-un vagon de cale ferată! Ei bine în fotografia prezentată, se văd din şosea numai două tronsoane prăbuşite parţial în apă dar fără urma vreunei explozii. Barele metalice care mărginesc şoseaua nu sunt deformate, structura şoselei nu prezintă urme de incendiu, dar se vede că au fost supuse unui impact venit de sus, care a prăbuşit în apă cele două tronsoane ce susţineau şoseaua. Păi atunci cine a dat foc trenului? Că distanţa atît pe orizontală cât şi pe verticală între foc şi tronsoanele prăbuşite este destul de mare, iar sub efectul teribilei explozii de pe şosea ar fi trebuit să mai existe încă vreo două trei maşini sau camioane arse, urme ale exploziei, pereţi afumaţi, bare laterale deformate etc . Absolut nimic! În schimb sus pe calea ferată cel puţin patru vagoane ard de mama focului, ceva mai departe înspre locomotivă mai ard vreo două, dar la mare distanţă de cele patru, adica după părerea mea la două trei sute de metri de focarul principal şi culmea, tocmai acolo unde este focarul principal, barele laterale nu sunt deformate. Nici sus, nici jos nu se vede ţipenie de pompier, şi în general întreaga poveste nu se leagă şi pare numai o încercare de a escamota adevărul, cea ce din partea ruşilor nici nu-i de mirare, că în materie, sunt campioni mondiali. Autorul fotografiei şi al articolului ar trebui să mai taie din coada vulpii că prea e lungă şi stufoasă!

Răspunde

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2025 Revista 22