Pe aceeași temă
Comisia Europeana cere fiecarei tari sa ancheteze problema.
In Marea Britanie multi detinatori de masini Volkswagen au luat legatura cu firmele de avocatura pentru a afla in ce mod pot da compania in judecata pentru ca le-a vandut masini mai poluante. Va fi unul dintre cele mai mari procese colective din istoria Regatului Unit, scrie The Guardian. In Australia, India si Japonia va fi deschisa de asemenea o ancheta, relateaza Hotnews.
Doi sefi ai grupului Volkswagen au fost fortati sa demisioneze, scrie Reuters, pe surse. Este vorba de Ulrich Hackenberg, seful diviziei dezvoltare de la Audi si de Wolfgang Hatz, seful diviziei de motoare a Porsche. Der Spiegel scrie ca si directorul de dezvoltare al Volkswagen - Heinz-Jakob Neusser - va fi obligat sa demisioneze.Seful Porsche va fi ales in functia de director executiv al Volkswagen. Mueller are o majoritate in cadrul consiliului de supraveghere, format de 20 de membri, a precizat sursa citata.
Comisia Europeana: Statele membre sa efectueze anchete la nivel national
Comisia Europeana a cerut tuturor statelor membre sa efectueze "anchetele necesare la nivel national" in acest caz. "Comisia invita toate statele membre sa efectueze anchetele necesare la nivel national si sa prezinte un raport", anunta executivul de la Bruxelles, care pledeaza pentru "toleranta zero in ceea ce priveste fraudele si o respectare riguroasa a regulilor UE". Lucia Caudet, purtator de cuvant al CE, a spus ca'Trebuie sa avem un tablou complet si sa stim cate vehicule sunt dotate cu mecanisme ce incalca legile UE."
Scandalul va avea consecinte pe termen lung fiindca CE ar putea schimba sistemul de omologare al noilor modele. Pentru a discuta posibilele modificari vor fi purtate discutii cu autoritatile de resort din fiecare stat membru.
AFP noteaza intr-o analiza ca adversarii masinilor diesel au prins forte noi datorita aparitiei scandalului Volkswagen. Ar putea fi un moment de referinta pentru industria auto si foarte putini constructori auto vor mai vedea necesitatea lansarii de diesel-uri noi. In UE sunt 250 de milioane de autoturisme cu vechime medie de 10 ani, iar 41% dintre ele sunt diesel.
BMW si Daimler declara ca nu au manipulat emisiile de noxe. Seat ar fi montat acest tip de motor pe 500 000 de vehicule (El Pais)
BMW afirma ca nu a manipulat emisiile de noxe, negand informatia prezentata de AutoBild potrivit careia modelul BMW X3 xDrive 20d ar depasi emisiile "Euro 6"
Daimler a declarat ca nu a manipulat emisiile de noxe pentru masinile sale diesel.
Un purtator de cuvant al Daimler a declarat joi ca producatorul Mercedes-Benz nu a folosit dispozitive similare celor utilizate de Volkswagen.
Seat, filiala a grupului Volkswagen, a echipat peste 500.000 de masini produse in Spania cu motoare trucate, scrie cotidianul El Pais, citat de AFP. "Filiala spaniola a consortiului german a montat peste o jumatate de milion de masini cu aceste vehicule din 2009", potrivit El Pais. "Exista vehicule Seat care sunt echipate cu acest motor", a recunoscut un purtator de cuvant, contactat de AFP, fara o avansa insa vreo cifra.