Antena 1, 2, 3: specialiști în ce?

Brîndușa Armanca 04.06.2013

De același autor

Antena 3 se autopromovează de câțiva ani cu sloganul discutabil Specialiști în știri, menționând și premiile APTR cu care s-au împopoțonat pe linie uselistă.

Reținerea directorului Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, pentru șantaj a declanșat din nou, cu aceeași energie ca astă-iarnă, ma­și­năria de tocat instituții și pretinși vinovați. Din listă nu lipsesc Laura Co­druța Kövesi, opțiunea pre­șe­dintelui pentru DNA, tele­vi­ziunea inamică RTV, deja de­ferită justiției fiindcă susține, pe surse, că fiecare pro­pa­gan­dist / moderator al Antenelor are alocat câte un ministru-doi, dar apare și nea Mitică de la Ligă, bine mânjit și el în afacerile cu denunțătorul RCS & RDS. GSP în combinație străvezie cu Ciuvică au luat la puricat contractele lui Mitică Dra­gomir și pe cele ale RCS, televiziunile trustului sunt în delir de grandoare, pe site-ul Antenei 3 apar peste 40 de postări vituperante ieșite din indignarea lui Gâdea, Badea, Stancu, Chi­rieac, Grecu, Ursu și Ciuvică, iar Jurnalul Na­țio­nal ironizează rechizitoriul procurorilor an­ti­corupție și îndeamnă la unitate „când se în­cearcă destabilizarea echipei“. Postările bătrâ­nului securist pe blog arată că dorește iden­tifi­carea practicilor infracționale ale trustului cu li­bertatea presei și drepturile omului: „presa din România, obsedată de rivalități, con­su­ma­tă de mize financiare și politice, ratează un moment decisiv pentru ga­ran­tarea propriei libertăți. Cei care folosesc cazul Alexan­dres­cu pentru măruntele ră­fuieli de presă sunt ins­tru­mentele naive ale unui sis­tem de presiune care a do­vedit deja că poate încălca voința liber exprimată a 87% dintre români. Într-un ase­menea sistem, drepturile ci­vile ale fiecărui cetățean pot fi oricând încăl­cate“. Pe fondul gălăgiei întreținute, Dan „F­e­lix“ Voiculescu a șters-o din țară.

Ce înțelege publicul captiv al Antenelor din ca­zul de șantaj, în care Antena 1 a difuzat de zeci de ori, între 9 și 27 mai, spotul de ame­nințare al unei presupuse anchete jurnalistice, asociate cu telefoane și alte presiuni, încă nu se știe. Cel mai probabil va fi dispus să ia de bună versiunea unui complot universal îm­po­triva imperiului mediatic. Construcția e defi­ci­entă logic. Cine să fie inamicul acum, când USL este instalat la putere cu un procent uri­aș, iar „coabitarea“ merge ca unsă? Auto­in­titulatul „analist militar“ Radu Tudor aruncă și mai multă ceață arătând, cu scârbă, spre par­la­mentarii și miniștrii USL: „dacă această ches­tiune nu e sancționată de niciunul dintre cei 500 de parlamentari ai USL, de niciunul din­tre cei 20 și ceva de miniștri ai USL, foarte bi­ne. Dar când le va veni și lor rândul, să nu vi­nă să se plângă aici în platou“. Chiar și cei mai harnici manipulatori de presă au nevoie de fantezie să găsească soluții. „Specialiștii“ trus­tului sunt pe poziții, pentru a confirma că im­pe­riul mediatic al lui Voiculescu nu este decât un instrument pentru putere, un mijloc de a obține bani și control politic. Și mai mult de­cât atât, sugerează jurnalistul Dan Cristian Tur­­turică într-o analiză din România liberă, Voi­cu­lescu vrea să decidă mersul României. Înapoi.

Schimbul de generații, amintit și de Dan Tă­pălagă, este iminent și pe teritoriul șubrezit al patronatului de presă autohton. Cei care vin nu au mai mult respect pentru profesio­na­lis­mul și corectitudinea jurnaliștilor și nici nu sunt dispuși să investească în presa de ca­li­tate, ci mizează tot pe slăbiciunile ei. Noii ve­niți, cum este Sebastian Ghiță sau interpusul Schwartzenberg, au preluat cu cinism vechile metehne. Și ei vor pierde, cum au pierdut deja Sorin Ovidiu Vântu, Dinu Patriciu sau mai dis­creții frați Micula. Urmează Voiculescu. Dacă privim peste gard, vedem că se întâmplă și la case mari. Dezvăluirea interceptărilor ilegale prac­ticate de jurnaliștii britanici în beneficiul mogulului Murdoch, jocul murdar politico-mediatic a scandalizat o lume întreagă, iar im­periul mediatic și-a diminuat puterea. Pe de altă parte, scandalurile de șantaj, ma­nipulare, omisiunea vinovată, tabloidizarea prac­ticate pe scară largă în presa dâm­bo­vi­țeană scot la iveală jalnica dependență a unor jurnaliști, ticăloșirea presei. Exponenții acestui trend sunt mulți dintre cei care servesc azi inte­re­sele oculte ale lui Voiculescu, „spe­cia­liștii“ trustului în manipulare, șantaj, min­ciu­nă. Cei care n-au acceptat, ca jurnalistul Ste­lian Ne­grea sau fostul director al agenției de sondaj CCSB, Mihai Motoc, au fost hărțuiți. Însă umo­rul, fie și involuntar, răzbate din toți porii ro­mânești: sloganul Antenei 2 este Vezi ce vor­bești!. Chiar așa! //

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22