Radioul public cu inima în gips

S-au adunat ani de când jurnaliști de radio, sindicaliști și nesindicaliști, jurnaliști din alte medii semnalează abuzurile din Radioul public, fără consecințe pentru conducere, dar cu vânătăi pentru cei care le-au sesizat.

Brindusa Armanca 22.11.2016

De același autor

 

Se întâmplă zilele acestea descinderi de ne­crezut în urmă cu șase luni la Societatea Română de Radio. În 17 noiembrie, procurorii s-au prezentat pentru percheziții vizând con­tracte aprobate în perioada 2011-2014 de Consiliul de Ad­ministrație în beneficiul unor membri ai săi. Abuz în ser­viciu, incompatibilitate și alte infracțiuni sunt vehiculate în anchetă, pentru un prejudiciu de 400.000 de lei. Pentru in­formare, s-a dat exemplul Mi­relei Voiculescu-Fugaru, care a încheiat contracte de pres­tări servicii în valoare de peste 60.000 lei cu SRR, în timp ce era și membră în CA. Au fost prezentate 11 mandate de aducere pe numele unor membri din fostul și actualul CA care trebuie audiați la Direcţia de Investigare a Cri­minalităţii Economice. Ofițeri IGPR, împreună cu procurorul de caz, au afectuat și trei per­cheziții domiciliare, precum și la sediul unei firme vizate în anchetă, cel mai probabil fir­ma de turism Europoint.

 

Duminică, 20 noiembrie, a fost convocată o șe­dință extraordinară a CA la care s-au pre­zentat numai șapte membri pentru a lua de­cizii importante... de comunicare. Deși, con­form unui observator, nu au fost întrunite con­dițiile de vot, totuși s-a luat decizia ca Nicoleta Balaci să reprezinte SRR ca purtător de cuvânt al consiliului. Nicoleta Balaci, șe­fa Sindicatului Liber al Lu­crătorilor din SRR, a rămas în memoria presei printr-un in­teresant schimb de e-mail-uri cu președintele-director ge­neral Ovidiu Miculescu, că­ruia îi reproșa că, deși l-a re­comandat la PSD pentru func­ție, el nu s-a revanșat. Între timp, acest lucru s-a reglat și iată-i împreună pe baricadă în teribila încleștare cu justiția. Totuși, la întru­nirea CA de duminică, șeful Radioului public a lipsit, fiindcă s-a internat în spital de urgență. Jurnaliștii de la Stareapresei.ro au aflat că afec­țiunea de inimă invocată nu se confirmă, drept care pacientul a fost trimis de la Ins­titutul C.C. Iliescu la Spitalul Pantelimon. Ceea ce e o veste bună. Cercetarea penală însă con­tinuă implacabil.

 

S-au adunat ani de când jurnaliști de radio, sindicaliști și nesindicaliști, jurnaliști din alte medii semnalează abuzurile din Radioul pu­blic, fără consecințe pentru conducere, dar cu vânătăi pentru cei care le-au sesizat. Ca­zul de anduranță este cel al lui Adrian Moise, sindicalist, concediat acum patru ani și având numeroase procese pe rol. Lui Gabriel Ba­sarabescu de la Radio România Actualități i s-a luat emisiunea matinală, a fost depunctat la evaluare și i s-au tăiat veniturile, iar recent transmisia de la Cotroceni a dialogului cu pre­ședintele Iohannis despre taxa radio-TV a fost întreruptă brusc, când a rostit câteva critici. Jurnaliștii Cătălin Gomboș și Alexandru Rusu au fost târâți în fața tuturor comitetelor și comițiilor subordonate în mod rușinos lui Mi­culescu pentru a fi dezvăluit abuzuri și cam­panii false difuzate în eter. Acum așteaptă un verdict de la Comisia de disciplină, care a amâ­nat rezultatul anunțat pentru 17 no­iembrie.

 

Nici la studiourile teritoriale, cărora li s-a luat orice independență editorială și fi­nanciară, n-a fost liniște: Vasile Luca, de la Ra­dio Cluj, a fost concediat după 25 de ani de radio, fi­indcă a sesizat la DNA că protejata UDMR, Haj­nal Debreczeni, consiliera liderului formațiunii, este angajată ilegal pe un salariu de 9.000 de lei. La Radio Timișoara a intrat în colimator chiar managerul studioului, Mihai Anghel, pen­tru un conflict cu șeful suprem. La Constanța abuzurile se țin lanț, cenzura jurnaliștilor care își fac corect meseria e la ordinea zilei. N-au scăpat de intimidări nici Gabriel Afuz, nici Bogdan Comșa, nici chiar voci critice din so­cie­tatea civilă, ca Victor Ma­xim, sub călcâiul managerului Daniel Sârbu și al lui Adrian Doroș, reprezentantul angajaților în Consiliul de Administrație, vechi combatant din gru­parea lui Nicușor Constantinescu și a lui Ni­colae Matei, fost primar al Năvodariului, con­damnați și încarcerați pentru corupție. Dar asupra acestui caz vom mai reveni.

 

Nu­me­roasele semnale despre cheltuieli abu­zive (doar pe călătoriile șefului, peste 110.000 de euro în doi ani) și incompatibilități publi­cate de CătălinTolontan, semnate de Matei Do­bro­vie la EpochTimes, reacțiile MediaSind, Active­­Watch, CJI, AZIR/AEJ sau articolele pu­blicate de noi în rubrica de față n-au avut mult timp niciun ecou. Optimiștii cred că d-l Mi­culescu a călcat politic pe bec și că im­periul său se cla­tină. Pesimiștii tac.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2020 Revista 22