De același autor
ACUZ
Majestate,
Vă cer public, în numele poporului român care își respectă adevărata tradiție, să vă cereți scuze că ați capitulat în fața urmașilor comuniștilor, că ați decorat și ați primit la masă oameni care nu ar fi avut ce să caute în prezența Majestății Voastre, legitimându-i astfel. Poporul privea la Majestatea Voastră cu venerație și aștepta un model de intransigență morală și de înălțime sufletească, pe care nu ați reușit să-l încarnați.
Domnule Daniel Ciobotea,
Vă cer public, în numele a milioane de dreptmăritori creștini, ca fiu nevrednic al Bisericii lui Hristos, să vă retrageți din fruntea Bisericii Ortodoxe Române. Prin susținerea fățișă a unor anticriști, prin acceptarea mitei acestora, prin lăcomia Dvs. ați smintit poporul care aștepta de la Dvs. cuvânt de învățătură în spiritul dreptății și adevărului Domnului nostru Iisus Hristos. Ați târât Biserica în scandal și le-ați dat ocazia celor care o urăsc să se întărească împotriva ei. Ați dat cezarului cele ce se cuvin doar Lui Dumnezeu. Nevrednic sunteți! Singurul gest de demnitate pe care îl puteți face este să vă retrageți la mănăstire și să vă rugați Mântuitorului nostru pentru iertarea păcatelor.
Domnule Președinte Klaus Iohannis,
Vă cer public, în numele milioanelor de oameni care v-au votat, investindu-vă cu un capital enorm de speranță și de simpatie, să profitați de perioada cât încă mai sunteți președinte PNL pentru a cere nominal și public tuturor politicienilor corupți din formațiunea Dvs. să demisioneze din partid și din demnitățile publice deținute. Vă mai solicit, în numele sutelor de mii de români umiliți în cozile din fața ambasadelor și consulatelor pentru a vă da votul, să cereți PNL să depună fără întârziere în Parlament legea votului prin corespondență, redactată încă din 2010. Vă cer să nu aveți altă prioritate până când această lege nu a fost votată.
Domnule Președinte Traian Băsescu,
Vă cer public, în numele românilor bătuți și umiliți în fața misiunilor noastre diplomatice și consulare să rechemați de urgență toți ambasadorii care au închis porțile ambasadelor și au chemat poliția sau jandarmeria împotriva celor pe care sunt obligați să-i protejeze. Încep lista mea cu ambasadorii Bogdan Mazuru, Ion Jinga, Silvia Davidoiu, dar consilierii Dvs. o pot continua. Spre exemplu, Bogdan Mazuru putea adăposti mulțimea în enorma grădină a Palatului Béhague și să declare tot acel spațiu secție de votare, astfel încât nimeni să nu plece fără să fi votat. A preferat să cheme forțele CRS, cunoscute pentru brutalitatea lor, să bată și să gazeze românii care doreau să voteze. Este ultimul gest de mare demnitate pe care îl puteți face în calitatea de Președinte al României.
Domnule prim-ministru Victor Ponta,
Vă cer public să dați dovadă de demnitate măcar acum, când ați fost dezavuat fără drept de apel de poporul pe care l-ați mințit, l-ați batjocorit, l-ați mituit și al cărui vot ați încercat să-l denaturați. Vă cer să vă dați astăzi demisia din fruntea guvernului României, să vă cereți scuze pentru toate fărădelegile săvârșite în mandat, să vă recunoașteți public plagiatul, și să părăsiți definitiv viața politică din România.
Doamnă Elena Udrea, domnule Aurelian Pavelescu,
Vă cer public, în numele tuturor oamenilor care cred în valorile dreptei, în numele tuturor celor care au votat vreodată PNȚCD sau PMP pentru afilierea lor la Partidul Popular European, să vă cereți scuze public pentru că nu ați susținut fără ocolișuri candidatul PPE în turul doi, pe domnul Klaus Iohannis. Vă cer să vă dați demisiile din fruntea partidelor pe care le conduceți. Voi cere printr-o scrisoare adresată PPE să discute excluderea PMP și PNȚCD din PPE.
Domnule Kelemen Hunor,
Vă cer public, în numele tuturor prietenilor, colegilor, vecinilor și studenților mei maghiari alături de care am manifestat în piețele Clujului, să cereți scuze admirabilei comunități maghiare pentru trădarea săvârșită de UDMR. Acum, când aveați ocazia să sprijiniți un ardelean aparținând unei minorități etnice, ați preferat să-l favorizați pe cel care și-a făcut din naționalismul deșănțat drapel de campanie. Ați preferat să trădați din nou Partidul Popular European și să fiți aliat de facto cu Vadim Tudor. Vă mai cer să vă dați demisia din fruntea UDMR.
Adrian Papahagi
Comentarii 58
UN OM RESPONSABIL - 11-24-2014
Subscriu intrutotul acestei acuzatii,mai putin cea referitoare la Majestatea Sa Regele Mihai.deoarece nu stiu exat la cine se refera acuzatorul si nu cred ca Majestatea Sa, si-a incalcat principiile.
RăspundePapa Cicu - 11-24-2014
Cer scuze Poporului romin ca are in rindul sau asemenea specimene intransigente si talibane,care se mai ocupa si de "educatie"
Răspundetibi - 11-23-2014
Totusi, acuzand de la majestate si pana la agentul termic, vechile frustrari de fripturist devin cioara vopsita in civism. Nu e cam mult, domnule Papahagi?!
RăspundeMihai - 11-22-2014
Mesajul de mai jos (tot Mihai) era mai lung; aici este continuarea/sfarsitul: Si la final, Traian Basescu: ca om care incearca sa vada si partea "invizibila" a iceberg-urilor as zice ca TB a facut mult mai mult decat orice alt politician pe care l-am avut "la oferta" in acesti zece ani, daca tinem cont de "materialul" pe care l-a avut la dispozitie. E foarte usor de "criticat" din tribuna; dar cand portarul da autogol (de prost sau "din interes")... cand atacantii calca pe minge, mijlocasii se cearta intre ei si arbitrii sunt daltonisti, chiar si o victorie la un gol, e o "mare realizare", orice ar zice cohortele de "critici" care nici nu stiu cat cantareste mingea cu care se joaca... Eu as propune sa "speram" ca stanga sa-si faca "conturile" cu Tara pe care au adus-o in situatia de azi si in plus, dupa acest dush sa se trezeasca si sa inceapa sa invate politici/abordari sociale mai degraba de la Danezi decat de la Italieni (nu ca eu as simti vreo nevoie de stanga, dar "teoriile" zic ca trebuie si d'asta :), Iar dreapta, sa-si aleaga oamenii dupa criteriul "destepti si satui"; doar asa vor ajunge si oamenii care nu au ADN de dreapta, si care sunt majoritari in orice Natiune/societate, orice am zice noi, sau am dori sa credem, sa ajunga si acestia sa inteleaga de ce e bine pt toata lumea sa fie dreapta la putere.
RăspundeMihai - 11-22-2014
Chiar daca subscriu in totalitate punctelor de mai sus, nu pot sa nu fac o observatie, cu ne-placere si cu parere de rau: acest mesaj dovedeste ca Dumneavoastra, Domnule Papahagi, nu veti putea fi niciodata un politician; cel putin nu in Romania de azi... poate doar in vreo tara Scandinava... In Romania, chiar si cu cele mai nobile intentii, daca chiar vrei si rezultate, trebuie sa mai inghiti si broaste raioase, sa te faci ca nu vezi (macar o vreme...) unele lucruri, sa ai intr-o doza decenta si bine aleasa, o "geometrie variabila" si nu in ultimul rand, sa fii capabil de ceva ce majoritatea oamenilor nu reusesc, sa iesi din "zona de confort", sau sa ti-o reconfigurezi inteligent, temporar sau chiar definitiv . Toate acestea le spun cu o mare durere... amaraciune... dar cu realism. V-am auzit in 2012 "plagiind" (glumesc, of course) Catilinarele in apararea lui Basescu si deci banuiesc ca aveti o oarecare "apreciere" fata de TB: daca nu gresesc, atunci va rog sa va uitati mai atent la "subiect (TB)". Revenind la text, pe (cateva) puncte: Regele Mihai: lasati-l... are 93 de ani si eu cel putin, nu-i invidiez soarta... (recunosc ca nu am urmarit si n-am idee care a fost "consistenta" sprijinului de care vorbiti) Patriarhul Daniel: am auzit ca ar fi avut ceva declaratie "neutralizatoare" in discursul legat de "strain" si "ne-ortodox". Poate ca "vanzarea" s-a facut de fapt la nivelele inferioare (desi stiu ca Doctoratul "Occidental" ar sugera altceva). Eu i-as reprosa ceva mai grav si mai de durata: "calitatea" Preotimii din Romania, in general (nu ma refer la toti, dar la o buna parte). Klaus I: nici Dvs. n-ati putea sa faceti ceea ce ii cereti... chiar credeti ca "masinaria PNL", atat cat a fost, n-a contribuit si ea ca acum Dvs. sa puteti scrie aceste vorbe? In plus, politicienii "corupti" trebuie intai "etichetati" de Justitie (oricat imi displace acest lucru). Daca KI va pazi Justitia e destul; se va intampla si ceea ce vreti Dvs (si noi toti). Cat despre votul prin corespondenta (v-o spune unul care a stat 6 ore la coada), lasati-l... trebuie sa il avem implementat peste 2 ani, e clar; dar "maine", sunt sigur ca va avea alte prioritati... si acelea tot "pt noi", vreau sa cred. VVP: daca pleaca acum, pe de o parte scapa prea ieftin si pe de alta, "gaina moarta" ramane in bratele urmatorilor... nu e bine pt nimeni... nici macar pt. "noi" EU si AP: lasati-i in "durerea" lor... va asigur ca e mare! "Kamicaze" exista doar la Japonezi... nu si la Romani... iar sustinerea de care vorbiti atat de usor Dvs., pentru ei a fost un astfel de gest (Kamicaze), in termeni reali. In plus, cateva din procentele lui KI au venit sigur si de la votantii celor doi, macar prin "deschiderea ochilor" in privinta taberei lui Ponta. Pe Kelemen lasati-l, dar din alt motiv... oricum Ungurii de isprava, din care cunosc si eu vreo cativa, n-au nici o legatura cu el... chiar dincontra... Iar la urma urmelor, poate ca asa e scris, sa aiba si Ungurii... PSD-ul lor :) Si la
Răspundetibi - 11-21-2014
Belicosul papagal acuza
RăspundeOboservator - 11-21-2014
Excesul de obraznicie din aceste zile va avea negresit efect.
RăspundeCip-cirip - 11-20-2014
I-auzi, sa te iei de Rege! El este un simbol al reusitei sub Iliescu si sub Ponta! Am avea ce invata din piruetele Familiei Regale, a Printului Radu Duda si a tuturor celor care depun eforturi pentru aburcarea pe tron a unui tanar domn adus recent la Bucuresti. Parca Nicolae-l cheama. Si sa te mai iei de domnul Ciobotea, Suspect de Fericitul Patriarh. Asa ceva chiar nu se face. Nu ne-a spus el cu o ora inainte de închiderea urnelor ca unii straini au facut multe pentru "neamul" nostru. A avut o viziune si ne-a tranasmis-o. Ce vreti, Vox populi, vox dei. Dar nu vad nimic despre dl Constantinescu, presedintele infrant de Securitate in 2000, dupa ce primise votul romanilor in 1996 tocmai pentru a a infrange ramasitele comunismului. Ce sa mai spun despre Udrea, Pavelescu si Ponta?
RăspundeDVasile - 11-20-2014
Domnul Papahagi are printre alte merite, pe acela de a fi aratat prin eforturi proprii, lumii intregi cum "functioneaza" justitia din Romania - gata sa faca din negru alb si din Ponta un doctor.
RăspundeDVasile - 11-20-2014
MS Regele Mihai este o persoana cu o varsta foarte, foarte inaintata... In urma MS ramane un print Duda, gata sa manance fata in fata cu oricine (mai ales insi din gasca lui Iliescu) fara sa-i stea in gat.
RăspundeGheorghe Popescu - 11-20-2014
Pt. Silviu Dumitrescu: Ortografia mea are mai putin de-a face cu politica cit are cu corectura automata in engleza (facuta de calculator). In schimb domnul Papahaghi are un of cu Udrea, cu profunde implicatii politice (vreau sa spun politica dumnealui). Unii ii mai spun si un fix. Recomand profesorului sa infiinteze Partidul Anti-Udristilor (PAU). Pariez ca va fi cel mai popular partid din Romania. Partid de dreapta! Un Partid al Fripturistilor ar mai putea functiona de asemenea.
RăspundeConstantin Milea Sandu - 11-20-2014
RE: Adrian Papahagi, lasa-l pe Rege in pace, ca nu Aristocratia neagra conduce lumea, ci marile Familii Regale. M-am saturat de 67 de ani de bolsevici si de mansevici, si de sionistii americanoizi infiltrati printre nationalistii din cele 29 de state asa-zis “unite si integrate în UEâ€, fara o Constitutie unica europeana. In loc sa-i ascultam pe sociologi si pe politicienii din Oculta mondiala, sa plecam urechea la unul din cei mai mari regi ai timpului nostru, Regele Mihai I al romanilor, pentru ca tot Regele stie mai bine ce sta si ce nu sta in picioare. Regele Mihai este singurul monarh de la gurile Dunarii care de 67 de ani a putut restabili echilibrul dintre fortele infernale si cele ceresti, in acest Armaghedon – ebr. Har Megidon – ce ne bate la usa, in aceasta batalie de proportii universale, cu interventii ale Zeilor Cei Mari de la Dunare în mijlocul zbaterilor omenesti, ce se petrece, in chiar clipa aceasta, in sufletele, in inimile si în mintile noastre. Nu-i corect sa ceri, tu, in numele poporului, unui rege de 93 de ani sa-si ceara scuze ca a “capitulat†in fata urmasilor comunistilor...†Nici macar un presedinte american nu lasa Statele Unite pe mana generalilor din Pentagon, si tu iti permiti sa ceri unui rege sa-si “ceara scuzeâ€. Asta denota o lipsa de bun simt. Daca Regele nu ar fi oprit Al doilea razboi mondial, Romania ar fi disparut de pe harta lumii, Gradina Maicii Domnului din Creasta Anilor ar fi imprumut numele de Israel, si nici tu nu ai fi existat azi. “Nu vad Romania de astazi ca pe o mostenire de la parintii nostri, ci ca pe o tara pe care am luat-o cu imprumut de la copiii noÅŸtriâ€, ne spune Regele nostru, in parlament in cadrul unei sedinte solemne, in ziua cand implinea onoarbilia varstă de 90 de ani. Citeste mai intai cartea Regelui “Convorbiri cu Mihai I al Romanieiâ€, documenteaza-te, mediteaza cu intelepciune la faptele istoriei, si apoi iesi la atac cu manifeste si acuza pe cine trebuie, nu pe Rege.
Răspundemihai - 11-20-2014
Domnule Papahagi, oare cine v-a ales sa vorbiti in numele poporului roman, a milioane de dreptmaritori crestini, a milioanelor de oameni care l-au ales pe Iohannis, a romanilor batuti si umiliti in fata misiunilor noastre diplomatice, a tuturor oamenilor care cred in valorile dreptei? Personal fac parte din toate aceste categorii si va rog, in numele meu mai bine sa taceti.
Răspundevalexandru - 11-20-2014
regele merita o urecheala mai zdravana. Unii se intreaba de ce Romania nu este monarhie. Intrebati-l pe rege. Dumnezeu i-a dat o viata lunga ca sa traiasca acele momente de injosire a neamului cat mai indelungat. Insa rusinea se pare ca nu l-a ajuns inca.
RăspundeElena - 11-19-2014
Da profesorul Constantinescu, sutinator declarat al unui plagiator dovedit, nu merita si el un jacuzzi public? Puteti mai mult domnule Papahagi, spre sfarsit v-ati luat de plevusca, dar v-a scapat bibanul.
RăspundeDVasile - 11-19-2014
@rrom-ulus Marturisesc ca sunt superficial, cand e vorba de comentarii (abia acum vad ca mie imi era adresat comentariul). Poate ca nu as fi scris de loc, neexistand... Eu vad altfel problema. Daca Romania ar fi rezistat pana la capat, razboiul s-ar fi incheiat dupa inca alte 6 luni, rusii nemaiajungad niciodata la Berlin. In aceste conditii, tratatul de pace s-ar fi negociat altfel cu rusii. Nu i-am infruntat pe rusi, pusi in fata dictatului si le-am deschis granitele in 23 august 1944; multumirea s-a vazut dupa... Finlandezii au facut exact pe dos in doua situatii similare. Eu m-am coborat la nivelul tau intelectual, nu stiu daca am facut bine...
RăspundeDVasile - 11-19-2014
Simbolul invocat de tine e terfelit chiar de membrii Casei Regale care iau masa cu Ponta.
Răspundeostap bender - 11-19-2014
domnule adrian papahagi, e de inteles ca v-a luat valul entuziasmului, dar orisidecit, nu mai sunteti adolescent, sa nu va stapiniti firea ... ce-i cu comportamentul asta infantil, de justitiar de doi lei, dupa spartul tirgului ... la limita, mergea daca faceati apelurile astea vitejesti inainte de despuierea urnelor; dar asa, vorba cea deja clasica, ati pierdut un bun prilej de a tacea ... cu tristete si regret, ati fost penibil ...
RăspundeConstantin Milea Sandu - 11-19-2014
RE: Adrian Papahagi, lasă-l pe Rege în pace, ca nu AristocraÅ£ia neagră conduce lumea, ci marile Familii Regale. M-am saturat de 67 de ani de bolÅŸevici ÅŸi de manÅŸevici, ÅŸi de sioniÅŸtii americanoizi infiltraÅ£i printre naÅ£ionaliÅŸtii din cele 29 de state aÅŸa-zis “unite ÅŸi integrate în UEâ€, fără o ConstituÅ£ie unică europeană. ÃŽn loc să-i ascultăm pe sociologi ÅŸi pe politicienii din Oculta mondială, să plecăm urechea la unul din cei mai mari regi ai timpului nostru, Regele Mihai I al românilor, pentru că tot Regele ÅŸtie mai bine ce stă ÅŸi ce nu stă în picioare. Regele Mihai este singurul monarh de la gurile Dunării care de 67 de ani a putut restabili echilibrul dintre forÅ£ele infernale ÅŸi cele cereÅŸti, în acest Armaghedon – ebr. Har Megiddon – ce ne bate la uşă, în această bătălie de proporÅ£ii universale, cu intervenÅ£ii ale Zeilor Cei Mari de la Dunăre în mijlocul zbaterilor omeneÅŸti, ce se petrece, în chiar clipa aceasta, în sufletele, în inimile ÅŸi în minÅ£ile noastre. Nu-i corect să ceri, tu, în numele poporului, unui rege de 97 de ani să-ÅŸi ceară scuze că a “capitulat†în faÅ£a urmaÅŸilor comuniÅŸtilor...†Nici măcar un preÅŸedinte american nu lasă Statele Unite pe mâna generalilor din Pentagon, ÅŸi tu îţi permiÅ£i acum să ceri unui rege ajuns la venerabila vârstă de 93 de ani să-ÅŸi “ceară scuze†că în 1944 a arestat un general de armată ca să-ÅŸi slaveze regatul de la dispariÅ£ie. Asta denotă o lipsă totală de bun simÅ£. Dacă Regele nu ar fi oprit Al doilea război mondial, România ar fi dispărut de pe harta lumii, Grădina Maicii Domnului din Creasta Anilor ar fi împrumut numele de Israel, ÅŸi nici tu nu ai fi existat azi. “Nu văd România de astăzi ca pe o moÅŸtenire de la părinÅ£ii noÅŸtri, ci ca pe o Å£ară pe care am luat-o cu împrumut de la copiii noÅŸtriâ€, ne spunea Regele nostru, în parlament în cadrul unei ÅŸedinÅ£e solemne, în ziua când împlinea onoarbilia vârstă de 90 de ani. CiteÅŸte mai întâi cartea Regelui “Convorbiri cu Mihai I al Românieiâ€, documentează-te, neisprăvitule, meditează cu înÅ£elepciune la faptele istoriei, ÅŸi apoi ieÅŸi la atac ÅŸi acuză pe cine trebuie, nu pe Rege.
RăspundeFelix - 11-19-2014
Hmm, ca sa vorbim de curaj trebuie sa vorbim de un pericol la care curajosul se expune. Care e pericolul la case se expune dl. Papahagi?? Si mai ales, cum se compara acel "pericol" cu cel la care s-a expus Zola atunci cand a scris al sau Acuz?
Răspunderomulus - 11-19-2014
Tovarase DVasile,de fapt nu ar fi trebuit sa ma cobor la nivelul dumitale intelectual dar o fac pentru a lamuri in mintea dumitale aceasta problema.Asadar,daca acel act de mare curaj nu ar fi fost realizat,astazi ai fi scris randurile dumitale de undeva din fundul siberiei,tara noastra ar fi fost ocupata de URSS si nu doar traversata de trupele respective.Ca am fost vanduti lui stalin dupa aceea,este alta poveste.Exista carti de istorie adevarata pe care ar trebui s a le consultati si sa nu va rezumati doar la cartile lui roller.Inteles? M.S. REGELE Mihai este si TREBUIE sa ramana un simbol pentru Romani si nu trebuie terfelit de cei ca dumneata.
RăspundeLeonardo - 11-19-2014
Papahagi, omule, sorbonautule,tu stai rau de tot cu troaca omule...si eu care auzisem despre decesul tau fizic, ma trezesc cu un strigoi care sufera ca nu-l baga nimeni in seama cu exceptia betivei Macovei...dispari strigoiule!
Răspundegica - 11-19-2014
D-le Papahagi,in numele prietenilor mei(aprox.50) care au stat la rand si au votat la Bologna,va cer sa-mi spuneti in ce calitate si in numele cui vorbiti?In numele atacurilor pe care le-ati proliferat asupra D-lui Johannis?In numele divizarii Dreptei,sustinand un candidat neprotrivit pentru viitorul Romaniei?Mai concret,sustinand un Justitiar care prin legea promovata a pus la dispozitia Politicului,Justitia?In numele atacurilor permanente asupra unui alt partid de Dreapta(PMP),CAND ADVERSARUL ERA ALTUL.Mai concret,D-voastra ati fost unul dintre fondatorii PMP si pentru ca nu ati fost trecut pe lista eligibila,ati dat bir cu fugitii.Un alt mare intelectual,C.Preda a fugir dar cu sacii in caruta.Mai lasati-ne D-le Papahagi,ori la munca de jos,ori lasati lozincile!Sunteti o "gasca"de Intelectuali fara principii si "nimic mai mult":"La placinte inainte/La razboi inapoi" sau poate mai nimerit ar fi,"interesu' poarta fesu'.Mai concret,in numele cui vorbiti?Ca eu si familia mea am votat cu Macovei!
RăspundeDVasile - 11-19-2014
Nimeni nu va primi nimic din partea celor nominalizati. Tuturor celor enumerati le lipseste empatia si sunt caracterizati de un egoism feroce, incepand cu cel care a negociat cu comunistii, lovitura de stat de la 23 august 1944. "Asteptandu-le scuzele", ii indexez la categoria rusinea romanilor.
RăspundeFelix - 11-19-2014
"forma deja consacrata de denuntare publica a unor abuzuri " Sigur, poate fi si asa ceva. Sau e vorba de un soi de cabotinism, asemanator cu "adunarea de la Ruginoasa" a d-lui Constantinescu. Sunt sceptic in legatura cu demersul d-lui Papahaggi, caci spre deosebire de Zola, el nu risca acum nimic. Nu se ridica improtiva unui val de opinie publica, ci incearca sa calareasca un astfel de val spre tamaduirea ranilor capatate in lupta politica. Cine e de vina ca a sustinut-o pe d-na Udrea in demersul sinucigas politic al infiintarii PMP??? In legatura cu acel demers imi amintesc de un zisa citata de Steinhardt: "imi place naivitatea, dar nu la barbosi"
RăspundeVladimir BULAT - 11-18-2014
Salut si admir curajul, exactitatea si claritatea celor formulate de dl. Adrian Papahagi! In acest moment de cernere a â€graului de neghinaâ€, astfel de atitudini sunt necesare si binevenite! Doar că, din nefericire, ACUZa aceasta va fi o vorbire in desert! Cei mari au ceara in urechi, iar demnitatea e intr-o vacanta prelungita!
RăspundeSilviu Dumitrescu - 11-18-2014
Dle. Ghe. Popescu de mult nu am mai vazut asa o perfecta interactiune de Caragiale in I.LUCA CARAGIALE ! Sa avem pardon,monser, cred ca nu prea ai dreptate , Dl. Profesor Papahagi are dreptul ,are si de unde -dela catedra - ,dar matale !? Aoleu ! uitasem : aveti grija la ortografie !
RăspundeSilviu Dumitrescu - 11-18-2014
D.na Maria , prima lege a democratiei : RESPECTA SI PAREREA CELUI DE ALATURI !!
RăspundeSilviu Dumitrescu - 11-18-2014
SUNT ALATURI DE DUMNEAVOASTRA d.le PROFESOR !! Nu stiu cat de mult conteaza dar sunt si eu cetatean ( cu acte in regula ) al acestei tari si am acest drept de exprimare! Avem nevoie de oameni care sa nu prefere cuvintele "caldute" ,OAMENI ca dl. Adrian Papahagi !!
Răspundedoc - 11-18-2014
Dar ce ce? Nu a facut nimic rau omul asta si nu e asociat cu nimic dezgustator. Si-a dat repede demisia din toate structurile in care n-a putut schimba ceva. Cred ca e un tip tanar, cam intempestiv, dar pe fond perfect onorabil. Nu mai aruncati cu noroi in stil improscat, pausal, PSD-ist.
RăspundeAdrian D - 11-18-2014
Foarte bine spus! Da! Trebuie sa le spunem atat lui VVP dar mai ales "esalonului secund" cat si tuturor postacilor lor. "Ati pierdut! Stiti ce-aveti de facut!" Daca nu, intrebati la familia Parazitii. Domnule Papahagi, alaturi de oricine, aveti dreptul sa aratati cu degetul! Colaborationistii lui Visinescu sa treaca in boxa, nu sa ne dea sfaturi post scriptum. Pe fars alaturi de Vadim si Iliescu! Peste gardul din Est va aruncam!
Răspundevictor - 11-18-2014
Total de acord. Dl Papahagi nu are drptul sa arunce cu piatra.
RăspundeDenise - 11-18-2014
Eh, am citit aici tot felul de comentarii si ma surprinde neplacut parti-pris-ul unora dintre ele. Aceasta scrisoare deschisa este un manifest public, dupa modelul lansat de Zola, in afacerea Dreyfus. Nu cred ca trebuiau puse ghilimele, nu e vorba aici de plagiat, ci de o forma deja consacrata de denuntare publica a unor abuzuri si mai ales a ipocriziei in spatiul public, de aparare a unor valori si a unor principii. Sunt de acord cu toate punctele exprimate, inclusiv cu cel referitor la Elena Udrea. Afirmatiile ei denigratoare si calomnioase la adresa lui Iohannis, seful unui partid afiliat la PPE ca si PMP, justifica pe deplin o demisie de onoare. Udrea are mari probleme de imagine (nu a obligat-o nimeni sa umble mai mult dezbracata pana acum 2-3 ani) si, pana nu se clarifica implicarea lui Cocos in acte de coruptie, este bine si decent sa se retaraga, cata vreme are prin partaj jumatate din averea acestui personaj. Are o notorietate negativa, pe care campania prezidentiala nu a facut decat sa o confirme.
Răspundebasil - 11-18-2014
papahagi, fa-ti un proces de constiinta mai intai, daca esti in stare... dupa asta, taci !
Răspundemaria - 11-18-2014
Profesor sinteti dar democrat cind deveniti?Cind o sa intelegeti ca asa cum dv aveti o optiune ,o opinie la fel poate avea si Pavelescu sau oricine altcineva?De ce toti trebuie sa gindeasca precum dv?Invatati sa respectati oamenii si opiniile ,optiunile lor.Pt un om care se vrea educat,cu principii nu e frumos sa dati note proaste la purtare la toti cei care nu sint de acord cu dv si nu va impartasesc opiniile politice.
RăspundeGheorghe Popescu - 11-18-2014
Ei na, si tu mai Liviule! Domnul Papahaghi are stagii vechi in politica. Rasfoieste putin ziarul asta si ai sa gasesti un articol de-al domnului in care ii ia apararea doamnei Macovei (atacata de Cornea, cum ca face jocul lui Ponta), si-l lamureste pe om cum ca doar Udrea i-a facut jocul aluia din Albania, nu si Macovei. Adica Macovei are dreptul sa spuna ca ea e mai buna ca Johannis, dar daca Udrea o face, asta e mina-n mina cu Ponta. Astea-s de domeniul lui Caragiale. De-o pruna sau de doua, domnule Papahaghi? Strugurii erau acri? Crezi ca scoteai mai mult la alegeri daca condidai pentru PMP? Daca ai fost asa de tare, de ce-ai plecat din partid? LIviule, eu o sa incep sa numar fripturistii astia dupa lupta. Fa si tu la fel, ca e tare haios. Sau chestier de obraz gros.
RăspundeGheorghe Popescu - 11-18-2014
Aoleo, unde-I Caragiale sa-l aprecieze sip e dom Papahaghi! Cum ramine cu vitejii de dupa lupta domnule Papahaghi? Din cite stiu eu parca nu mai esti membru in PMP. Atunci, care-I treaba ta, de ce-I ceri public ceva doamnei Udrea? Eu zic sa-I ceri public si lui Base sa-si dea demisia din functia de presedinte, acum, ca mai are o luna de stat. Ca nu l-a votat pe Johannis inca de toamna trecuta. Bag seama ca te simti nebagat in ciorba. Chibiteaza si dumneata pe la Leul, pe acolo, poate primeste vreo functie, ceva. Mai ai ceva frati, sau esti doar mata si colegu Trahanache?
RăspundeMilescu Spătarul - 11-17-2014
In mare parte aveți dreptate insă inainte de a-l acuza pe PF Daniel că a dat ocazia celor care urăsc Biserica să se întărească împotriva ei, uitați-vă în curtea d-voastră. Doamna Monica Macovei nu este tocmai stâlpul Bisericii și nici susținătoarea moralei creștine in Parlamentul European, ba dimpotrivă.
RăspundeVicentio B. - 11-17-2014
@Adrian Papahahi. NU comentez comentariul lui Dan B. din motive care converg catre un pricipiu, pe care il am, moral si anume: este vorba de interventiile , care denota o anumita stare de spirit, asupra careia eu am atras atentia cu referire la o cu totul alta persoana, care foloseste cu regularitate generozitatea Revistei 22, prin a induce asa zise opinii , care in realitate imi confirma constatarea: NU EXISTA o tema / un lucru serios in Romania, in care CINEVA, dupa anumite considerente, sa nu isi bage .....coada, ca sa nu spun strambe , in intetia exclusiva de induce devieri de la tema esentiala, jigniri, agresiune verbala, contradictii puerlile / imorale, de rea - credinta. Sunt foarte multi, care cunosc rusinea nationala nimita PLAGIATUL comis de Ponta si constatat ca atare , drept masiv si intentionat , de catre competentii autentici ai Universitatii Bucuresti, dar sunt, poate, cel putin la fel de multi, care NU cunosc, ca Dvs. & Mihai Neamtu , in mod demn, ati apelat legal la Justitia penala, iar aceasta , Instanta ICCJ , NU a infirmat cauza in sine de PLAGIAT, asa cum in mod delictual a afirmat Ponta in mod repetat , ultima data in confruntarea cu Johannis la B.1: Deci PLAGIATUL lui Ponta a ramas o mare problema pentru acesta, asupra careia mai devrme / mai tarziu, va exista o solutie juridica, care de fapt exista, dar din pacate necunoscuta in Romania. Ca atare , eu ca analist de sistem ( in sens soft) NU asi fi reactionat in cazul de fata precum Dvs. , ci as fi incercat /cautat, cu buna credinta, sa inteleg dece Dan B. are opinia de mai sus. Poate , el se afla intr-o anumita situatie / sau sunt imprejurari care il indreptatesc sa aiba o asemnea pozitie. Dece in aceasta opinie a fost indus numele minunatei Halep, trebuie sa aibe totusi / neaparat eplicatii !!
RăspundeCornel Jurju - 11-17-2014
Aschia nu sare departe de taietor. Adica de Basescu! D-le Papahagi, mai aveati un pic si ajungeati la "stralucita" concluzie ca Majestatea Sa Regele Mihai ar fi fost membru sub acoperire al Partidului Comunist sau, cine stie, agent al Moscovei. Ce sa-i faci, asa se intampla cand fudulia intelectuala face casa buna cu fripturismul sau cu prostia.
Răspundechangepoint - 11-17-2014
Sunt convins ca au fost miscari tactice, si se poate spune ca acestea au favorizat alegerea lui Iohannis. Daca Basescu si Udrea i-ar fi acordat sprijin de la inceput si pe fatza, Iohannis n-ar fi fost ales
RăspundeVicentio B. - 11-17-2014
RXPRESSIS VERBIS - EXEMPLI GRATIA : 1. Demisia lui Ponta - PLAGIATORUL / IMPOSTORUL / CINICUL NATIONAL - trebuie sa fie realizata practic din proprie initiativa, adica asa cum se procedeaza in Occident si anume IMEDIAT : atat din functia numita Prmierul cat si cea din PSD ! 2. Ponta se afla in perimetru INFRACTIONAL , motiv pentru care exista temei legal de a se depune impotriva lui Plangeri Penale + Civile ( cel putin din cinci motive delictuale / infractionale si anume: 2.1.- lovitura de Stat din vaea 2012, asa cum de fapt perceputa aceasta aici in Occident; 2.2. - mita electorala practicata fata de Biserica, Profesori, etc.; 2.3. - obstructionarea intentionata si masiva a votului Romanilor aflati in strainatate; 2.4. - SANTAJUL practicat inainte de turul secund, prin impunerea conditiilor cu rea credinta in asa ziselor dezbateri intre el si Johannis ; 2.5.- dezinformarea crasa / manipularea poporului/ a opiniei publice prin senatoarea Firea, cu privire la duelul electoral Johannis vs. Ponta + votul Romanilor din Straiinatate. P.S. Deoarece Ponta a dezinformat intentionat TOTAL opinia publica in legatura cu PLAGIATUL - Decizia ICCJ, la care eu am intervenit imediatat argumentat DESCHIS prin mai multe COMENTARII acuzatoare la adresa lui Ponta cu privire la crasa dezinformare / manipulare, facand implicit referire la numele Dvs. + Mihai Neamtu, ROG sa transmiteti modalitatea de comunicare electronica, sens in care eu voi apela separat la Dna. Andreea Pora. Astept aici NUMAI acordul Dvs, de principiu.
RăspundeFelix - 11-17-2014
Ori am eu orbul gainilor, ori imi fu cenzurata postarea (de ce?!?!?!) Repet. D-le Papahagi, va rog puneti ghilimelele de rigoare la titlu si dati citarea exacta, altminteri dati in chestia cu plagiatul.
RăspundeLiviu din Timisoara - 11-17-2014
Cam toti liderii de dreapta au dat bir cu fugitii in timp ce era nevoie de ei. Au fost insa cateva voci, Liiceanu si Plesu in primul rand, care au devenit lideri de opinie. Daca n-ar fi fost nici ei ... cine ar fi facut lumina impotriva manevrelor PSD ? Imi pare rau ca sunt nevoit sa o spun dar Udrea si Macovei au facut mai mult decat Papahagi ca gasca lui Ponta s-o ia in freza. Daca au tacut atunci, sa isi vada mai departe de catedra ... de studii. Un Mihail Neamtu incepuse sa se laude cat de citit este atunci cand facea campanie pentru europarlamentare. Un infatuat destept, dar tot infatuat.
RăspundeH11 - 11-17-2014
@Scifi: Aceasta e si rezerva mea fata de textul dlui Papahagi. Ma intreb daca nu cumva tacerea Elenei Udrea si a lui Basescu nu au fost miscari tactice pentru a nu-l ingreuna pe Iohannis cu o alianta care poate i-ar fi daunat. Mie mi-a placut tare mult ca intre cele 2 tururi Basescu si Elena Udrea au pus surdina pe manifestarile lor publice. In ciuda extravagantelor anterioare, in ceasul al doisprezecelea ambii s-au comportat ca niste politicieni responsabili.
RăspundeMihai Hintz - 11-17-2014
Susțin prin toate mijloacele de care dispun toate cererile Dvs. Felicitari
Răspundevirgil - 11-17-2014
nea Liviu, esti in confuzie cu notiunea de "politica"...si e normal ca dta sa i atragi atentia lui Adrian Papahagi despre ceea ce trebuie sa spuna in spatiul public?
RăspundeAdrian Papahagi - 11-17-2014
Tocmai ați făcut-o :) Scuze, de regulă nu am obiceiul să răspund curajoșilor anonimi.
Răspundedusu - 11-17-2014
va urmaream domnule Papahagi pe un anume site.poate nu sint io destul de crestin sau poate....oricum cred ca ati inteles atunci. aici,poate acest ponta ar trebui sa continue,din acest moment tinut sub observatie.altfel,smechereala lui si alor sai ii sminteste repede pe ignoranti. daca acum locuiti in Ardeal,poate ar trebui sa intelegeti altfel comportamentul conducatorilor unguri intr un stat care pina acum a epurat etnic comunitatea germana si evreiasca si a incercat pe toate caile sa distruga identitatea ungurilor. eu folosesc nuante in acest caz:poate gresesc !? respectul meu ptr ce ati scris,multumesc
Răspundejulius001 - 11-17-2014
...si inca una pentru domnul ponta !...cat mai e prim ministru - sa dea pungile cu ulei, zahar si faina asa cum a promis...ca poporul asteapta !..sa nu creada ca scapa asa usor..
RăspundeScifi - 11-17-2014
Corect. Mai putin la Elena Udrea, care a cerut vot anti-Ponta, ca si Basescu, de altfel. Poate au inteles amandoi ca o sustinere pe fata pentru Iohannis ii poate dauna acestuia, iar rezultatul se pare ca le da dreptate. Poate erau anti-basisti care nu l-ar mai fi votat pe Johannis. Excluderea PMP din PPE?! Pentru asta? Sa fim seriosi! P.S. Nu sunt neaparat un simpatizant Udrea, am votat Macovei si Iohannis, dar cred ca Udrea a procedat corect aici, mai ales ca PNL-PDL a tratat-o cum au tratat-o.
RăspundeMircea N. - 11-17-2014
Excelent, d-le Papahagi! Demisia morala a regelui Mihai mi se pare cea mai intristatoare. Inadmisibila. Inca din timpul tentativei de lovitura de stat din vara lui 2012 am intrebat, de fapt am urlat pe toate coclaurile cu internauti: DE CE TACE REGELE MIHAI !? DE CE TAAACEEEE??? In speranta ca poate se trezeste cineva din torpoarea care a cuprins curtea regala dupa reprimirea proprietatilor care li se cuveneau de drept din mana impostorilor fost-comunisti. Dar degeaba, curtea regala se complace in decrepitudinea manierista si comoda a turnului de fildes si a protocolului regal. Estimp, am aflat ca si cu monarhul de azi e la fel ca si cu cartofii: partea buna e sub pamant (pacat de noi, dar si de marii sai inaintasi)
RăspundeLiviu din Timisoara - 11-17-2014
Domnule Papahagi, cu absolut toata consideratia pentru pregatirea domniei voastre si pentru caracterul pe care se sprijina tot ce ati realizat pe plan profesional ... va intreb un singur lucru : faceti sau nu faceti politica ? Imi permit sa va atrag atentia ca nu aveti acea pondere publica ca sa aveti influenta pe care o solicitati mai sus.Ati plecat.Sunteti in exact aceeasi postura in care se afla Mihail Neamtu sau Mihai Razvan Ungureanu. Cei care au MUNCIT pentru ca domniile voastre sa prindeti iar curaj a fost un grup de jurnalisti ... Domniile voastre ne-ati lasat de izbeliste. Asa incat ... faceti sau nu faceti politica?
RăspundeKlamm - 11-17-2014
As fi inversat ordinea intre domnul Daniel Ciobotea si domnul Mihai Hohenzollern, dar subsbcriu oricum.
Răspundevalll - 11-17-2014
Sunt de acord, dar cu o obiectie: Pavelescu nu merita sansa demisiei, ci un urias sut in locul respectiv.
RăspundeEmil din Dublin - 11-17-2014
Subscriu in totalitate dle Papahagi.
RăspundeDan B - 11-17-2014
Altul care foloseste orice oportunitate,orice evenimant ca sa iasa in evidenta.Bine, noroc ca nu a zis nimic de Halep.Domnule Papahagi,nu va mai baga nimeni in seama.
RăspundeAna - 11-17-2014
Mi-a placut asta! Perfect!! Bravo Adrian Papahagi!!
Răspunde