De același autor
Clonele pe hirtie ale celor doua ecrane, adica Jurnalul National, Cotidianul si Gandul au fost dedicate cu trup si suflet sefului de la Cotroceni. Jurnalul lui Voiculescu, de exemplu, s-a ocupat de Basescu in proportie de 83% si a avut, eufemistic vorbind, un ton negativ intr-un procent de 77%. Cotidianul nistorescian se apropie de acest record, 74% din spatiu, dar il depaseste la capitolul linsaj- 83%. Gandul, mai modest, se clasifica la 62% prezenta si 59% negativ.
Pe cine credeti ca au sustinut mogulii si jurnalistii lor? Pai, pe Geoana-53% prezentare pozitiva si pe preacuratul Crin, cu 41% pozitiv. Restul pina la 100% a fost, asa cum ar fi fost normal, neutru.
Acum, ca e campanie, Realitatea TV nu s-a mai ostenit sa organizeze emisiuni de contracarare a raportului, asa cum a procedat la Oxford Analytica, timpul e scurt si manipularea asteapta la usa. A adoptat strategia "transparentei". La cinci minute odata pe ecranul Realitatii apare un soi de clip publicitar cu Crin, evident, fara avertizarea aferenta. Candidatul iesit din cursa, dar intrat in "Alianta Anti" pe mina lui Geoana, este laudat pentru "consecventa", "bun simt" si corectitudinea pozitiei. Aceea de a se alia cu PSD impotriva "dictatorului", cum altfel. Asta ca sa stie electoratul cu cine sa voteze!
Nu stiu ce o fi pazind CNA sau daca nu chiar majoritatea PSD-PNL de acolo o fi comandat campania pentru cuplul Antonescu-Geoana, dar reclama cu pricina ruleaza neobosita de marti dimineata.
Gestul Realitatii TV este insa demn de a fi salutat. In loc sa mai umble cu mogulul vopsit in culorile credibilitatii si ale echidistantei, mai bine asa, pe fata. Ma intreb insa, ce subterfugii si abilitatii vor mai folosi "analistii" ca sa escamoteze adevarul. Urmarim cu interes.